کد خبر: 15007 A

گزارش ایران‌آرت از ادامه موج گسترده انتقادها به عملکرد صداوسیما در پوشش اعتراض‌های خیابانی اخیر

از دروغ سیستماتیک تا این تلگرام عزیز!/همه گرایش‌های فکری مقابل تلویزیون+ ویدیو و عکس

از دروغ سیستماتیک تا این تلگرام عزیز!/همه گرایش‌های فکری مقابل تلویزیون+ ویدیو و عکس

همان طور که در گزارش‌های روزهای گذشته ایران‌آرت، خواندید، انتقاد به شیوه نخ‌نمای صداوسیما، با موجی بزرگ از انتقاد سینماگران، فعالان اجتماعی و سیاسی و مردم همراه بوده است...

ایران‌آرت: موج فزاینده انتقاد به سیاست های صدا و سیما در قبال پوشش خبری و تحلیلی اعتراض های خیابانی اخیر، همچنان ادامه دارد.

همان طور که در گزارش های روزهای گذشته ایران‌آرت، به طور مثال دیروز در گزارش «شکستی دیگر برای صدا و سیما/کارگردان گشت ارشاد: آنها در هپروت سیر می کنند» خواندید، انتقاد به شیوه نخ‌نمای صداوسیما، با موجی بزرگ از حضور سینماگران، فعالان اجتماعی و سیاسی و مردم همراه بوده است.

به گزارش ایران‌آرت، پس از گذشت دو روز از راه‌افتادن جریان این انتقادهای تند و تیز، نه تنها انتقادها فروکش نکرده، بلکه حالا طیف‌های مختلفی از معترضان را با گرایش‌های فکری مختلف را نیز در بر گرفته است. اگر دیروز، سعید سهیلی به عنوانی کارگردانی همیشه معترض، به سیاست های صداوسیمااعتراض کرد، امروز، محمدحسین مهدویان که اتفاقا بارها به خاطر سپردن پروژه های مهم سینمایی‌اش مانند «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» به منابع وابسته، مورد انتقاد قرار گرفته است، با این اعتراض ها همراه شده است. این در واقع نشان دهنده عقب‌ماندن سازمان صداوسیما از تحلیل طیف‌های مختلف و گاه ناهمگون است که سعی کرده‌اند در کنار یکدیگر صدای اعتراض‌ها را بشنوند و در نگاه به آن بر سبیل گذشته نرانند.

محمدحسین مهدویان که این روزها، فیلم «لاتاری» را در دست تولید دارد، ساعاتی پیش در اینستاگرامش و طی انتقادی بسیار تند و نیز نوشته: «آقای وزیر ارتباطات! عالیجناب! به‌خدا داری با اعصاب‌مون بازی می‌کنی. باور کن فرصت زیادی نداری که تلگرام عزیز رو به ما برگردونی. دیر بجنبی واقعن ممکنه اتفاقات بدی بیفته. مردم اعصاب ندارن. خودت دیدی دیگه. شرّ جدید درست می‌شه. نکن‌ برادر. به خدا کار داریم باهاش. 
راستی یه وقت خام گزارش‌های قلابی تلویزیون نشی. من که امروز هر کی رو دیدم حال‌اش خراب بود. تو رو خدا کم‌تر آزار بدید این مردم رو. دیوار کوتاه‌تر از تلگرام پیدا نکردید؟ بی‌خیال بابا. یعنی عادت کردید برای درست کردن ابرو چشم رو کور کنید؟»

البته مهدویان، وزیر ارتباطات را خطاب قرار داده، اما آشکارا به او هشدار داده که خام «گزارش ها قلابی تلویزوین» درباره تلگرام نشود.

photo_۲۰۱۸-۰۱-۰۵_۰۳-۱۹-۰۱

بسیاری از دیگر بازیگران و سینماگران نیز طی دیشب و امروز، این موج را ادامه داده اند؛ از جمله زیبا کرمعلی که اتفاقا یکی از بازیگران «لاتاری» محمدحسین مهدویان خواهد بود و با لحنی تندتر از کارگردانش به تلویزیون و یکی از گزارش هایش درباره تلگرام تاخته.

باید منتظر ماند و دید، تلویزیون واکنشی به این موج انتقادات خواهد داشت یا نه، به‌ویژه که دایره این انتقادها تا حدی تنگ شده که آنتن خود تلویزیون را هم در بر گرفته است؛ شما را به تماشای ویدیوی زیر فرامی‌خوانیم که طی آن یک منتقد اجتماعی چطور روی پخش زنده شبکه چهار، صداوسیما را به دروغ‌گوییِ سیستماتیک درباره اعتراض‌های اخیر متهم می‌کند و مصادیق آن را نیز برمی‌شمارد.

آیا صداوسیما به مانند همیشه به جای پاسخگویی در قبال این انتقادها، به دنبال پرونده سازی برای منتقدان خواهد بود؟ 

 

 

 

iranart

 

 

 

تلویزیون محمدحسین مهدویان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین