کد خبر: 14990 A

جایزه اژدها به ژولیت بینوش رسید

جایزه اژدها به ژولیت بینوش رسید

بازیگر مطرح فرانسه با دریافت جایزه افتخاری اژدها در جشنواره گوتنبرگ سوئد تجلیل می‌شود.

ایران آرت: ژولیت بینوش بازیگر محبوب جشنواره فیلم کن، جایزه اژدهای افتخاری جشنواره فیلم گوتنبورگ (یوتبری) را دریافت می‌کند. در کنار این جایزه بینوش یک مستر کلاس نیز در این جشنواره برگزار می‌کند و در مراسم بزرگداشت اینگمار برگمان حضور می‌یابد.

از میان ۷۰ فیلمی که این بازیگر در آنها نقش‌آفرینی کرده، موفق به کسب نقدهای تحسین شده از منتقدان شده است. «بیمار انگلیسی»، «سه رنگ: آبی» و «عشاق و پل» از جمله این فیلم‌ها هستند.

به گزارش مهر، بینوش یک سال پرافتخار را پشت سرگذاشت و با بازی در فیلم «روشنای آفتاب» تحسین منتقدان سراسر جهان را برانگیخت.

او از نامزدهای دریافت جایزه فیلم اروپایی ۲۰۱۷ بود و از نامزدهای جایزه لومیر است که همپای گلدن گلوب در سینمای فرانسه است. انتظار می‌رود او از نامزدهای جوایز سزار نیز باشد.

جشنواره فیلم گوتنبورگ امسال ۱۰۰ سالگی تولد اینگمار برگمان را گرامی می‌دارد. این جشنواره هر سال از اواخر ژانویه تا اوایل فوریه در یوتبری، سوئد برگزار و بزرگترین رویداد سینمایی در اسکاندیناوی محسوب می‌شود. این رویداد از سال ۱۹۷۹ با نمایش ۱۷ فیلم در ۳ سالن نمایش و ۳ هزار شرکت کننده کار خود را آغاز کرد و در سال‌های اخیر شمار شرکت کنندگان آن به ۱۱۵ هزار تن رسیده است.

جایزه جشنواره اژدها نام دارد و هر سال به بهترین فیلم کشورهای اسکاندیناوی و همچنین جایزه اینگمار برگمان به بهترین فیلم از سراسر جهان، ساخته یک استعداد تازه، تعلق می‌گیرد.

 

ژولیت بینوش جایزه اژدها جشنواره گوتنبرگ سوئد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین