کد خبر: 14779 A

خلبانی پژمان جمشیدی و تعطیلی مرکز آموزشی/ تخلفات آقای بازیگر کار دست معراج داد

خلبانی پژمان جمشیدی و تعطیلی مرکز آموزشی/ تخلفات آقای بازیگر کار دست معراج داد

در دو ماه گذشته ویدیوهای تبلیغاتی از حضور پژمان جمشیدی در کابین یک هواپیمای آموزشی منتشر شد که ظاهرا دردسرهای بسیاری را به دنبال داشت.

ایران آرت:  در این ویدیوها جمشیدی با حضور یک خلبان اقدام به پرواز می کند و به گونه‌ای فیلمبرداری شده که گویا این بازیگر در حین پرواز دچار سقوط می‌شود. با انتشار این ویدیوهای تبلیغاتی، سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام این‌که تخلفات بسیاری در این پرواز بوده، حکم تعطیلی کامل پروازهای مرکز آموزشی «معراج» را صادر کرد. با پیگیری خبرنگار آی سینما مشخص شده که در این پروازها با حضور پژمان جمشیدی، پروتکل‌های امنیت پرواز نقض شده است.

مرکز آموزش خلبانی «معراج» در این ویدیوها، یکی از هواپیماهای خود «سسنا 172» را برای تبلیغ در اختیار سازندگان یک شرکت تجاری قرار می‌دهد و آن شرکت هم از پژمان جمشیدی برای حضور در این ویدیو دعوت می‌کند و در چندین قسمت ویدیوهایی منتشر می کند که یکی از آنها سقوط ساختگی این هواپیما را نشان می‌دهد.

آی سینما نوشت، با منتشر شدن قسمت چهارم این تبلیغ، سازمان هواپیمایی کشور به مرکز آموزش خلبانی «معراج» اعلام می‌کند که در این پرواز، آیین نامه ایمنی پروازی بسیاری نقض شده است. یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در این پرواز باعث نقض پروتکل‌های ایمنی پرواز شده به باز بودن درِ هواپیما بر روی باند باز می‌گردد.

در بخش‌هایی از این ویدیوها معلوم می‌شود در زمانی که موتورهای هواپیما روشن است، شخصی در پشت این هواپیما در حال فیلمبرداری است. وجود شخصی در پشت هواپیما و در زمانی که موتورهای آن روشن است، یکی دیگر از اتفاقاتی است که باعث نقض پروتکل‌های ایمنی پرواز شده است.

سومین اشکالی که سازمان هواپیمایی کشور به پرواز اخیر پژمان جمشیدی وارد کرده، فیلمبرداری در حین پرواز است. بر اساس پروتکل‌های امنیتی پرواز، در هواپیماهای یک شرکت آموزشی، هیچ خلبانی اجازه انتشار ویدیوی خود در زمان حضورش در کابین را ندارد.

اما یکی دیگر از تخلفات این پرواز، به کاهش ارتفاع ناگهانی هواپیما پس از تیک آف باز می‌گردد. در زمان تیک آف هیچ خلبانی اجازه ندارد به ناگهان ارتفاع خود را کم کند. در سومین ویدیو این تبلیغ، خلبان برای تصویر سازی بهتر و برای این‌که نشان دهد هواپیما در حال سقوط است، پس از تیک آف اقدام به گردش به چپ و کاهش ارتفاع می‌کند و سریعا مجددا ارتفاع می‌گیرد و به راه خود ادامه می دهد.

نداشتن مجوزهای آموزشی هم دلیل دیگر برای بروز این تخلف است. در یک مرکز آموزشی خلبانی تنها دانشجویان و پرسنل هوایی آن شرکت که دوره‌های زمینی و هوایی چند ماهه را گذراندند، می‌توانند اقدام به پرواز کنند و در غیر این صورت علاقمندان به پرواز‌های هوایی با گذراندن دوره‌های 3 ماهه آموزشی می‌توانند در مراکز تفریحی اقدام به پرواز کنند.

در نهایت این ویدیو تبلیغاتی عواقب سختی را برای مدیران مرکز آموزشی «معراج» به همراه داشت و باعث تعطیلی کامل پروازهای این مرکز شده است. به گونه‌ای که نزدیک به یک ماه است، هیچکدام از دانشجویان خلبانی که در این موسسه ثبت نام کردند، نتوانستند پروازهای آموزشی خود را انجام دهند.

 

تبلیغات سازمان هواپیمایی کشوری پژمان جمشیدی مرکز آموزشی معراج
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین