کد خبر: 1477 A

بچه شیطنت نکن/ روز نهم روز اعتراض و قهقهه در کاخ جشنواره

بچه شیطنت نکن/ روز نهم روز اعتراض و قهقهه در کاخ جشنواره

پولاد کیمیایی : اگر ما جوانان فیلم بسازیم و به سمت مان گوجه‌فرنگی هم پرت کنند، ایرادی ندارد اما پدر من ۵۰ سال است که در سینماست...

ایران آرت : روز نهم جشنواره فیلم فجر در برج میلاد روز بسیار پرحاشیه‌ای بود، به حدی که اعتراض‌ها از سالن نشست‌ها به راهروهای برج کشیده شد و در نهایت نیز مدیر کاخ رسانه مجبور به پاسخگویی شد.

اولین فیلمی که در روز نهم به نمایش درآمد" کمدی انسانی" ساخته جدید محمدهادی کریمی بود که آرمان درویش، علیرضا شجاع نوری، نیکی کریمی، لیلا زارع، هومن سیدی، هستی مهدوی فرد و بهاره کیان افشار در آن به هنرنمایی پرداخته‌اند.

فیلم در فضایی کاملا متفاوت کار شده است، هیچ یک از کاراکترها نام ندارند و فیلم در ناکجاآباد و زمانی نامعلوم می‌گذرد. از نکات قابل توجه این فیلم تصویربرداری و تصحیح رنگ و موسیقی آن بود که بسیار نظرها را به خود جلب کرد.

نشست‌ خبری فیلم سینمایی کمدی انسانی در روز نهم جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره (10)

در نشست خبری این فیلم کریمی درباره این فیلم گفت: متاسفانه در شرایطی هستیم که تراژدی‌های‌مان به کمدی بدل شده و وقتی تعدادی کودک از بین می‌رود و جایی که باید مسئول پاسخگو باشد، می‌گوید پول من را جایی که بمب می‌سازد می‌دهد، در حقیقت قاضی همدست جنایت‌کار شده است. همه‌چیز کمدی شده و وقتی هر روز تلویزیون را روشن می‌کنی و بمب‌گذاری‌ها و خشونت بی‌پایان در دنیا را می‌بینید، معلوم است که شرایط و اتفاقات وارد جنبه کمدی می‌شود. در فیلم به هرحال تماشاگر لبخند می‌زند و حتی در صحنه‌های مدرسه، ممکن است قهقهه هم بزند، اما هرچه پیش می‌رود به زهرخند یا تلخند تبدیل می‌شود و حتی ممکن است چشم‌ها را گریان کند.

فیلم دومی که در این روز به نمایش درامد "اسرافیل" ساخته آیدا پناهنده بود که در آن پژمان بازغی، هدیه تهرانی، مریلا زارعی، هدی زین العابدین و پوریا رحیمی سام به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نشست‌ خبری فیلم سینمایی اسرافیل در روز نهم جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره (10)

ماهی و بهروز پس از گذشت 20 سال یکدیگر را در حالی که ماهی عزادار مرگ فرزندش است می‌بینند و این سرآغاز باز شدن رازی قدیمی است...

"اسرافیل" یک فیلم تلخ از جنس فیلم‌هایی است که در طی این مدت در جشنواره به نمایش گذاشته شد، فیلمی که در آن مرگ حرف اول را می‌زند و ناامیدی در آن موج سواری می‌کند.

در نشست خبری این فیلم که با حضور عوامل فیلم برگزار شده بود، خبرنگاران نسبت به برخوردهایی که طی چند روز گذشته از سوی هنرمندان و برگزار کنندگان جشنواره به آن‌ها شده بود اعتراض کردند و از آنجایی که این اعتراض در زمان برگزاری نشست این فیلم بود پژمان بازغی و مریلا زارعی از این اقدام ناراحت شدند و به نشانه اعتراض خواستند سالن را ترک کنند که با وساطت محمود گبرلو اتفاق نیفتاد.

اما سومین فیلمی که در برج میلاد و کاخ مطبوعات به نمایش درآمد" گشت 2"  ساخته سعید سهیلی بود که باعث شد آن فضای تلخ به چاشنی خنده تغییر کند.

نشست‌ خبری فیلم سینمایی گشت در روز نهم جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره (3)

"گشت 2" پذیرای تعداد زیادی از اصحاب رسانه ، منتقدان و همچنین اهالی سینما بود. البته اعلام اسامی نامزدهای نهایی نیز فضا را تغییر داد چرا که نتایج آنگونه که انتظار می‌رفت نبود و همین عامل نیز موجب شد تا اصحاب رسانه به صورت گروهی و دسته جمعی دراین باره مشغول صحبت و گمانه زنی باشند.

در نشست خبری این فیلم که با شیطنت‌های ساعد سهیلی و همراهی حمید فرخ نژاد با او شکل گرفت، سعید سهیلی در ابتدای صحبت‌هایش از خبرنگاران حاضر در سالن تشکر کرد و نسبت به اتفاقاتی که در یکی دو شب اخیر برای فیلمسازان و خبرنگاران شکل گرفت دلجویی کرد.

در ادامه این نشست سعید سهیلی در مواجه با ساعد سهیلی که با هر حرکت خود موجی از صدای شاتر عکاسان را همراه داشت، گفت: بچه شیطنت نکن. ساعد سه ماهی در بیابان‌های اهواز بوده است و تازه امروز به شهر رسیده و چون شهر را دیده شیطنت می‌کند!

پولاد کیمیایی نیز طی سخنانی در این نشست و درباره رفتار خود در نشست "قاتل اهلی" گفت: احتمال بدهید پدر من از نظر جسمی حالش خوب نبود، زیرا او ۷۵ سال دارد. شما خودت را جای من بگذار، شاید در آن حالت برایش‌ اتفاقی بیفتد و من نتوانم خودم را ببخشم. اگر ما جوانان فیلم بسازیم و به سمتمان گوجه‌فرنگی هم پرت کنند، ایرادی ندارد اما پدر من ۵۰ سال است که در سینماست و اگر من در حین نمایش فیلم واکنشی از خودم نشان دادم مقتضی شرایط بود.

نشست‌ خبری فیلم سینمایی گشت در روز نهم جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره (6)

سعید سهیلی نیز در ادامه صحبت‌های کیمیایی بیان کرد: بچه‌های مطبوعات حرمت نگه می‌دارند اما قهرمان اول و آخر هر فرزندی پدرش است. حالا فکر کنید که آن پدر قهرمان یک ملت هم  باشد. برای آن فرزند خندیدن به فیلم پدرش خیلی سخت است و ممکن است که ناخواسته فریادی از گلویش بیرون بیاید.

 

هدیه تهرانی بهاره کیان افشار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین