کد خبر: 14285 A

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق "سیلی" تهدید کرد؛ ارشاد کوتاه آمد مثل همیشه

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق "سیلی" تهدید کرد؛ ارشاد کوتاه آمد مثل همیشه

این فیلمی ست که بین فعل «می‌شود» و «نمی‌شود» گیر کرده است.

ایران آرت : روزنامه جامعه فردا نوشت: «عصبانی نیستم» فیلمی که بین فعل «می‌شود» و «نمی‌شود» گیر کرده است، فعلا اکران نمی‌شود.

از زمانی که اعلام شد این فیلم اکران خواهد شد، در حالت انتظار مانده‌ایم. قرار بود این انتظار 29 آذر به پایان برسد، اما به پایان نرسید و انگار قرار است هرگز به پایان نرسد.

در این مدت یک مسئولی می‌گفت اکران نمی‌شود دیگری می‌گفت می‌شود. آنکه گفت می‌شود، سخنگوی شورای صنفی نمایش، یعنی غلامرضا فرجی بود که بعد از حرف‌های پژمان‌فر، نایب رئیس کمسیون فرهنگی مجلس درباره اکران نشدن این فیلم زده بود. او گفته بود با وزیر ارشاد در صحن مجلس دیداری داشته‌ است و در این صحبت به نقل از وزیر گفته بود که «عصبانی نیستم» اکران نخواهد شد.

حرف‌هایی که چند روز بعدش وزیر ارشاد صراحتا آنها را تکذیب کرد و گفت که به صورت موردی به هیچ فیلمی ورود نمی‌کند.

بعدتر هم پژمان فر گفت هیچ مشکلی با اکران این فیلم ندارد و از اساس حرف‌های قبلی‌اش را تکذیب کرد.

او در برنامه کات گفت که «در صورت تأیید ارشاد مخالف اکران این فیلم نیستم.»


این تمام ماجرای فیلم در دوره انتظار برای اکران نبود، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) هم از خواست از این قافله عقب نماند. آنها نامه‌ای به وزیر ارشاد نوشتند؛ نامه‌ای تهدیدآمیز که در آن پا را فراتر از معمول گذاشته بودند و تهدید کردند که اگر عصبانی نیستم اکران شود، وزارت ارشاد سیلی می‌خورد.

آنها این فیلم را حامی فتنه دانسته بودند و از وزیر خواستند که این فیلم اکران نشود.

یک منتقد سینمایی هم به این نامه واکنش نشان داد و در توئیتی به این دانشجویان طعنه زد: حالا که بعد از 35 سال از تأسیس دانشگاه «سیلی» جای منطق گفت‌وگوی صادق آل محمد را گرفته است، پیشنهاد می‌کنم نام دانشگاه از اسم این بزگوار به اسم یکی از بزرگان فیلمفارسی تغییر کند.


البته یک روز بعدش یکی از اعضای بسیج دانشجویی امام صادق در اینستاگرامش نوشت که حرف‌های مطرح شده در آن نامه تخیلات ذهنی تنها سه الی چهار نفر بوده و متاسفانه با اسم دانشگاه امام صادق و بسیج تمام شده است. با این همه این عضو دفتر فیلم و سینمای بسیج دانشجویی دانشگاه، گفته که تمام انتقادات وارد شده بر فیلم را قبول دارد تنها روش انتقاد را مردود اعلام کرده است!


شاید همین حرف‌ها باعث شد ارشادی که ما فکر می‌کردیم این بار پای حرف‌هایش ایستاده است و خیلی از رسانه‌ها در روزهای اخیر دست به تمجید و تحسین عملکرد این وزارتخانه برای کوتاه نیامدن از تصمیمش برای اکران عصبانی نیستم زدند، اما این کوتاه نیامدن فقط یک حباب بود که حالا با اعلام این خبر که «عصبانی نیستم» اکران نمی‌شود، بالای سرمان ترکید.


ارشاد کوتاه آمد. مثل همیشه نتوانست فشارها را تاب بیاورد. ارشادی که همین هفته پیش وزیرش گفته بود که باید در مجوزها دست فشارهای بیرونی را کوتاه کرد و به فیلم‌ها موردی ورود نمی‌کند، حالا کوتاه آمده است و معلوم نیست که این فشار بیرونی از کجاست که به همین راحتی می‌تواند اختیارات یک وزاتخانه را زیر سئوال ببرد.

این که غلامرضا فرجی رئیس شواری صنفی نمایش گفته به خاطر ترافیک فیلم‌ها اکران فیلم «عصبانی نیستم» به زمان دیگری موکول می‌شود، خبر خوبی نیست، آن هم در شرایطی که برای اکران این فیلم مباحثات فراوانی صورت گرفته بود،

اکران نکردن این فیلم در شرایط فعلی یعنی تن دادن به فشارهایی که مدت‌ها است بر هنر ما چنبره زده است. این در حالی است که شورای این تصمیم در جلسه روز گذشته شورای صنفی گرفته شده و سازمان سینمایی به‌تنهایی و برخلاف خواست سازندگان عصبانی نیستم این تصمیم را گرفته است.

عصبانی نیستم دوباره گرفتار فعل «نمی‌شود» شد و این فعل زمان نامعلومی دارد.

 

فیلم عصبانی نیستم سید عباس صالحی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین