کد خبر: 14117 A

جا خالی وزیر ارشاد از فائزه هاشمی رفسنجانی

جا خالی وزیر ارشاد از فائزه هاشمی رفسنجانی

فائزه هاشمی رفسنجانی گفته بود انتظار نداشت دولت روحانی فیلمی که از زندگی او ساخته شده را حذف کند؛ پاسخ سید عباس صالحی به این حذف جالب است:

ایران آرت : وزیر ارشاد، شامگاه شنبه 25 آذر به پردیس چارسو آمد تا از جشنواره سینما حقیقیت دیدن کند. او درباره اینکه چرا در آخرین روز آمده است، گفت: قرار بود اولین روز به جشنواره بیاییم اما نشد و آخرین روز آمدیم.

سید عباس صالحی درباره حواشی نمایش مستند فائزه هاشمی که به جشنواره سینما حقیقت راه نیافت، گفت: در جریان هستم. سازمان سینمایی دستورالعملی دارد که براساس همان دستورالعمل رفتار کرده‌اند. چقدر درست یا نادرست به هر حال دستورالعملی بوده است.

صالحی در پاسخ به اینکه وزارت ارشاد با توجه به حجم مخاطبینی که جشنواره‌های مختلف دارند آیا برنامه‌ای برای ساخت و ساز سالن‌هایی مناسب تحت عنوان یک مجموعه همچون کاخ جشنواره‌ها دارد، گفت: این اتفاق را شهرداری تهران باید پیگیری کند. ما به عنوان وزارت ارشاد برای سال ۹۷ بودجه عمرانی نداریم.

او ادامه داد: این مساله نیاز جدی تهران است که بتواند مکانی برای جشنواره‌های ملی و بین‌المللی‌اش در تهران داشته باشد که در شأن سینمای ایران باشد.

وزیر ارشاد اظهار امیدواری کرد تا این موضوع جزو اولویت‌های شورای شهر جدید تهران و شهرداری باشد.

صالحی درباره دغدغه‌های مستندسازان که برخی از آنها در پردیس چهارسو و روند بازدیدش با او مطرح کرده‌اند و پیگیری این دغدغه‌ها گفت: چندی قبل جلسه‌ای با هیات‌مدیره انجمن مستندسازان در موزه سینما داشتیم و امیدواریم به زودی نیز با کارگردانان و تهیه‌کنندگان حوزه سینمای مستند جلسه خوبی داشته باشیم.

او در پاسخ به اینکه آخرین مستندی که دیده است چه مستندی بوده، گفت: اجازه بدهید اسم نیاورم. مقید هستم اسم فیلم‌ها و کتاب‌هایی که دیده‌ام را نیاورم.

فائزه هاشمی رفسنجانی سید عباس صالحی حذف فیلم فائزه هاشمی رفسنجانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین