کد خبر: 14039 A

این فیلم به مسایل انسانی می‌پردازد/ شمس لنگرودی و بازی در چهارمین فیلم

این فیلم به مسایل انسانی می‌پردازد/ شمس لنگرودی و بازی در چهارمین فیلم

شمس لنگرودی بازیگر فیلم «دوباره زندگی» عقیده دارد کارگردان‌های فیلم اولی نوآوری بیشتری دارند و قدرت ریسک آنها بالاتر است.

ایران‌آرت: محمد شمس‌ لنگرودی شاعر و بازیگر سینما درباره حضورش در فیلم سینمایی «دوباره زندگی» به کارگردانی رضا فهیمی گفت: این فیلم چهارمین فیلمی بود که در آن حضور داشتم. معیار من برای بازی در یک فیلم ۲ چیز است که مهم ترین آن فیلمنامه است پس اگر فیلمنامه ای که می‌خوانم مورد قبولم باشد و با فکر و زندگی من سنخیت داشته باشد، قبول می‌کنم تا بقیه صحبت ها را درباره فیلم انجام بدهیم.

وی افزود: وقتی فیلمنامه «دوباره زندگی» را خواندم و با کارگردان آن صحبت کردم، فهمیدم کارگردان همانند نامش فهیم است و به این ترتیب بود که کارها برای حضور من در فیلم درست پیش رفت.

شمس لنگرودی یادآور شد: من تا امروز با فیلم اولی ها کار کردم و هنوز هم علاقه دارم که در فیلم های کارگردان‌های جوان بازی کنم البته منظورم این نیست که علاقه ای به حضور در فیلم های کارگردان‌های کار آزموده ندارم اما احساس می‌کنم جوان‌ترها نوآوری بیشتری دارند و قدرت ریسک آنها بالاتر است.

 او در گفتگو با مهر افزود: تا حدود زیادی از نتیجه کار راضی هستم و البته فیلم وقتی از لحظه قوه به فعل در می آید ویرایش هایی لازم دارد تا به نسخه نهایی برسد که خوشبختانه این نسخه نهایی نزدیک به آنچه است که من می‌خواستم.

شمس لنگرودی درباره شیوه کارگردانی رضا فهیمی توضیح داد: کارگردان فیلم بسیار به کار خود آگاه است و دیگر این که خیلی پرحوصله است و انعطاف بالایی دارد که این موارد فاکتور های خوبی برای یک کارگردان جوان محسوب می‌شود. درباره مسلط بودن فهیمی به کارگردانی نیز همین بس که فیلم کوتاه او با عنوان «کودکان ابری» به عنوان نماینده ایران به اسکار ارایه شد و این مساله نشان دهنده این است که این فیلمساز دانش کارگردانی دارد البته نویسندگان هم در طول فیلم انعطاف خوبی داشتند و کلا یکی از ویژگی های کار این بود که با آدم های دٌگم سر و کار نداشتیم.

این شاعر پیشکسوت درباره حضور فیلم «دوباره زندگی» در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر عنوان کرد: نمی‌دانم در جشنواره چه اتفاقی رخ خواهد داد اما عوامل فیلم سعی کردند تا همه کارها را به درستی انجام بدهند و فیلم نیز دارای پیام انسان دوستانه ای است. یکی از ارزش های «دوباره زندگی» این است که به زندگی ۲ آدم پیر پرداخته و سعی کرده به مسایل انسانی بپردازد بنابراین معتقدم فیلم حداقل از این جنبه مورد توجه بسیاری قرار بگیرد.

وی در پایان یادآور شد: حالا که فیلم تمام شده است به همه دست اندرکاران «دوباره زندگی» دست مریزاد می‌گویم چرا که سختی های زیادی را تحمل کردند و با صبوری و حوصله کار را پیش بردند.

فیلم سینمایی «دوباره زندگی» به کارگردانی رضا فهیمی در حال حاضر مراحل پایانی فنی را می گذراند و برای حضور در جشنواره ملی فیلم فجر آماده می شود.

 

شمس لنگرودی دوباره زندگی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین