کد خبر: 13956 A

2018 میزبان چه فیلم‌های هیجان انگیزی است؟/ از جنگ ستارگان تا پارک ژوراسیک

2018 میزبان چه فیلم‌های هیجان انگیزی است؟/ از جنگ ستارگان تا پارک ژوراسیک

به نظر می رسد که سال 2018 سالی موفق و هیجان انگیز برای فیلم های علمی تخیلی و طرفداران آن ها باشد.

ایران آرت: از فیلم جدید فرانچایز «جنگ ستارگان» گرفته تا فیلم هایی که بر اساس رمان های پرفروش ساخته می شوند. باید انتظار داشت که در سال آینده فیلم های متنوعی در این ژانر برای تماشاگران وجود داشته باشد و هر کسی از تماشای سبک خاص خود لذت ببرد.

 

از آنجایی که با در دسترس نبودن تریلرها و جزئیات فیلمنامه هنوز نمی توان گفت که کدام یک فیلم بهتری هستند اما می توان حدس های معقولی را بر اساس تجربیات گذشته در مورد این که کدام یک از فیلم های علمی تخیلی سال آینده ارزش وقت گذاشتن دارند، انجام داد. باشگاه خبرنگاران، در این گزارش به فیلم هایی در این ژانر اشاره کرده است که در سال آینده میلادی به احتمال فراوان از دیدن آن ها لذت خواهید برد.

 

ماوراء (9 ژانویه)

 

فیلم های تخیلی 2018

اگر از طرفداران ژانر وحشت باشید، حتما از خود می پرسید که آیا فیلم «ماوراء» (The Beyond) که قرار است سال آینده اکران شود بازسازی فیلم ایتالیایی ترسناکی با همین نام ساخته سال 1981 است یا خیر. حقیقت این است که فیلم جدید هیچ ارتباطی با فیلم خوفناک لوچیو فولچی ندارد اما به همان اندازه می تواند هیجان انگیز باشد. این فیلم اولین تجربه کارگردانی هاسراف دولول است که در زمینه ساخت جلوه های ویژه برای فیلم های بزرگی فعالیت داشته است. فیلم «ماوراء» داستانی در آینده نزدیک را روایت می کند که در آن برخی از فضانوردان با کمک ربات هایی قدرتمند از طریق یک چاله جدیداً کشف شده به یک سفر بین ستاره ای می روند.

 

دونده مارپیچ: درمان مرگ (26 ژانویه)

 

فیلم های تخیلی 2018

سومین فیلم از مجموعه فیلم های «دونده مارپیچ» با عنوان «دونده مارپیچ: درمان مرگ» (Maze Runner: The Death Cure) که بر اساس رمان های جیمز داشنر ساخته شده، ابتدا قرار بود در سال 2017 اکران شود اما صدمات شدیدی که در حین فیلم برداری به دیلان اوبراین در برخورد با یک خودرو در سال 2016 وارد شد؛ باعث گردید که اکران فیلم تقریباً یک سال به تعویق بیفتد تا در این مدت وی سلامتی خود را بازیافته و به فیلم برداری ها بازگردد. از دیگر بازیگران این فیلم می توان به کایا ایکودلاریو، دکستر داردن، جیانکارلو اسپوزیتو و سه بازیگر سریال «بازی تاج و تخت» یعنی آیدان گیلن، توماس برودی سنگستر و ناتالی امانوئل اشاره کرد. بر اساس رمان داشنر این قسمت شاید مهیج ترین فیلم در این مجموعه باشد.

 

نابودی (23 فوریه)

 

فیلم های تخیلی 2018

 

به دنبال انتشار اولین تریلر در سپتامبر 2017 فیلم «نابودی» (Annihilation) به یکی از جذاب ترین و پرسروصداترین پروژه های علمی تخیلی تبدیل شد که قرار است سال آینده اکران شود. این فیلم که بر اساس رمانی پرفروش به همین نام نوشته جف وندرمیر ساخته شده توسط الکس گارلند که سابقه کارگردانی «فرا ماشین» (Ex Machina) را در کارنامه دارد، کارگردانی خواهد شد. این فیلم داستان زیست شناسی (ناتالی پورتمن) را روایت می کند که در تلاش برای پیدا کردن همسر گمشده خود به یک گروه اکتشاف می پیوندد که به یک مکان مخوف و ناشناخته که اتفاقات عجیبی در آن رخ می دهد وارد می شوند.

 

 چین و چروکی در زمان (9 مارس)

فیلم های تخیلی 2018

 

برای طرفداران رمان علمی تخیلی/فانتزی مادلین لنگل نوشته سال 1962، تاریخ 9 مارس 2018 به این زودی ها فرا نخواهد رسید. در این روز اقتباس لایو اکشنی از رمان «چین و چروکی در زمان» (A Wrinkle In Time) با بازی یک بازیگر 14 ساله به نام استورم رید در نقش اصلی مگ ماری و بازیگران معروف دیگری همچون کریس پاین، ریس ویثرسپون، زک گالیفیاناکیس و اپرا وینفری به روی پرده خواهد رفت.

قبلاً نیز از این رمان برای ساخت فیلم استفاده شده بود و اقتباس سینمایی آن توسط کمپانی دیزنی در سال 2003 در قالب فیلمی تلویزیونی به صورت دی وی دی منتشر شده و استقبال چندانی از آن نشد، حتی از جانب خود مادلین لنگل. با توجه به استعداد کارگردان و بازیگران سرشناسی که در اختیار دارد، بازسازی داستان مادلین لنگل در مورد دختری که همراه با موجوداتی شگفت انگیز قصد نجات برادر کوچکترش را دارد دیدنی خواهد بود.

 

حاشیه اقیانوس آرام: خیزش (23 مارس)

فیلم های تخیلی 2018

 

23 مارس سال آینده طرفداران فیلم های علمی تخیلی بالاخره می توانند دنباله ی فیلم «حاشیه اقیانوس آرام» با عنوان «حاشیه اقیانوس آرام: خیزش» (Pacific Rim: Uprising) را که سال هاست تماشاگران منتظر ساخت آن هستند در سینماها ببینند. رینکو کیکوچی، چارلی دی و برن گورمن همانند قسمت اول در این قسمت نیز حضور داشته و جان بویگا، اسکات ایستوود، کایلی اسپینی و جینگ تیان نیز در دیگر نقش ها به آن ها خواهند پیوست. در حالی که گیرمو دل تورو که کارگردانی قسمت اول را بر عهده داشت برای هدایت این قسمت بازنخواهد گشت اما استفن دنایت جای او را در مقام کارگردانی گرفته و دل تورو خود تهیه کنندگی و نویسندگی داستان فیلم را بر عهده خواهد داشت.

 

طغیان (20 آوریل)

فیلم های تخیلی 2018

فیلم های هیولایی در سال های اخیر دیگر مانند گذشته خریدار ندارند اما داونی جانسون شگفت انگیز، می تواند با فیلمی اکشن و علمی تخیلی با نام «طغیان» (Rampage) تغییر بزرگی در ذائقه سینماروها ایجاد کند. این فیلم بر اساس یک بازی کلاسیک به همین نام ساخته شده و داستان سه هیولای غول پیکر خشن را روایت می کند که شهرهای آمریکای شمالی را در می نوردند. بر اساس گفته های تهیه کنندگان، هیولاهای این فیلم همان هایی هستند که در بازی ویدیویی سال های دهه 1980 وجود داشته که تایید می کند بزودی شاهد مبارزه راک و همراهانش با هیولاهایی مانند یک سوسمار غول پیکر، گوریلی عظیم الجثه و یک گرگ بزرگ خواهیم بود. اگر چه در ظاهر داستان فیلم بسیار خنده دار و مضحک به نظر می رسد اما حضور راک و برد پیتون که کارگردانی فیلم «سن آندریاس» (San Andreas) را در کارنامه دارد، می تواند همه را به این فیلم امیدوار سازد.

 

سولو: داستان جنگ ستارگان (25 می)

جنگ ستارگان

 

فیلم جدید فرانچایز «جنگ ستارگان» در مورد هان سولو در راه است و علی رغم مشکلاتی که بر سر راه ساخت آن ایجاد شد، می توان با قطعیت گفت که یکی از فیلم های پرفروش سال آینده میلادی خواهد بود. این فیلم داستان زندگی هان سولو در دوران جوانی را روایت خواهد کرد که نقش او را آلدن اهرنریش بر عهده دارد. از دیگر بازیگران سرشناس این فیلم می توان به دونالد گلاور، جونا سووتامو، وودی هارلسون، امیلیا کلارک، ثاندی نیوتون، فوب والر بریج و مایکل کی ویلیامز اشاره کرد.

در حالی که فیلم برداری ها از اوایل سال 2017 آغاز شده بود اما ناگهان به دلیل اختلاف با تهیه کنندگان، فیل لرد و کریستوفر میلر در نقش کارگردانان فیلم کنار گذاشته شده و ران هاوارد باتجربه جایگزین آن ها شد. بدین ترتیب فیلم برداری های مجدد از تابستان 2017 آغاز گردید و بر اساس برنامه ریزی ها 25 می سال آینده میلادی شاهد اکران آن خواهیم بود.

 

دنیای ژوراسیک: قلمرو سقوط کرده (22 ژوئن)

 

فیلم های تخیلی 2018

جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم های «پارک ژوراسیک» با بازگشت به ریشه های اصلی فیلم و داستانی بسیار تاریک تر و هیجان‌انگیزتر از گذشته در 22 ژوئن سال آینده میلادی، با عنوان «دنیای ژوراسیک: قلمرو سقوط کرده» (Jurassic World: Fallen Kingdom) به سینماها باز خواهد گشت. اگر چه هنوز داستان این قسمت به طور کامل مشخص نشده اما می دانیم که کریس پرت، برایس دالاس هاوارد و بی دی وونگ نقش های خود را تکرار کرده و جف گلدبلوم نیز در نقش دکتر یان مالکوم و برای اولین بار پس از سال 1997 به این فرانچایز بازخواهد گشت.

به نظر می رسد که داستان این قسمت شامل رقابت آزمایشگاه های متعددی برای ساخت نمونه های دایناسوری خاص خود باشد.

 

غارتگر (3 آگوست)

فیلم های تخیلی 2018

فیلم «غارتگر» (The Predator) چهارمین قسمت از فرانچایز «غارتگر» است که سال آینده اکران شده و اگرچه اطلاعات زیادی در مورد داستان فیلم در دست نیست اما جزئیاتی هر چند مختصر در مورد این فیلم به رسانه ها درز کرده است. در این فیلم، بوید هالبروک در نقش کویین مکنا بازی خواهد کرد، یک سرباز ویژه سابق ارتش که در می یابد موجودی فرازمینی به نام غارتگر وجود داشته و برای از بین بردن او گروهی را رهبری می کند. فیلم برداری این فیلم از ماه ژوئن 2017 آغاز شده و شین بلک که در قسمت اول این فرانچایز در نقش هاوکینز ظاهر شده بود با بازگشت خود به این فرانچایز نقش کارگردان فیلم را بر عهده خواهد داشت که تضمین خواهد کرد، بین این قسمت و فیلم اورجینال «غارتگر» شباهت ها و ارتباطات بسیاری برقرار خواهد بود.

 

کد 8 (دسامبر)

 

فیلم های تخیلی 2018

فیلم «کد 8» (Code 8) اولین تجربه کارگردانی رابی و استفن آمل خواهد بود که دیدگاهی متفاوت به ابرقهرمان ها خواهند داشت. در داستان فیلم آن ها که در آینده رخ می دهد تقریباً 4 درصد از مردم دنیا از قدرت های فراطبیعی مختلف برخوردار خواهند بود اما بقیه جامعه از آن ها دوری خواهند کرد. این افراد چاره ای جز زندگی در حاشیه های شهرهای بزرگ نداشته و با گرسنگی و فقر دست و پنجه نرم خواهند کرد. آن ها برای سیر کردن شکم خود به کارهای سخت و با دستمزد بسیار پایین روی می آورند.

 

پارک ژوراسیک جنگ ستارگان فیلم های تخیلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین