کد خبر: 13654 A

نامه‌‎های تنها ترین ستاره هالیوود حراج شد

نامه‌‎های تنها ترین ستاره هالیوود حراج شد

نامه‌های بازیگری که در دوران طلایی هالیوود همپای چهره هایی چون هدی لامار و جودی گارلند بود، به حراج گذاشته شد.

ایران آرت: بازیگری که در دوران طلایی هالیوود همپای چهره‌هایی چون جودی گارلند و هدی لامار از موفق‌ترین ستاره‌های سینما در دهه ۱۹۳۰ بود، بسیاری از روزهای زندگی را در انزوا گذراند.

گرتا گاربو که قرار است نامه‌های شخصی‌اش هفته آینده در حراجی ساثبیز در معرض نمایش و فروش قرار گیرد، تابستان 1905 در استکهلم مرکز سوئد به دنیا آمد و بهار 1990 در 84 سالگی در منهتن نیویورک درگذشت. او از 1930 تا پایان این دهه سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد و هر بار ناکام ماند؛ آخرین ناکامی او هم در 1939 بود که جایزه بهترین بازیگر را به ویوین لی برای «بر باد رفته» باخت.

همشهری آنلاین نوشت: حالا که نزدیک به دو دهه از مرگ ستاره سوئدی هالیوود می‌گذرد، رازهایی از زندگی شخصی او در دوران اوج منتشر شده که پیش از این کسی از آنها خبر نداشت. گاربو در یکی از نامه‌هایش به دوستی نزدیک در سوئد از نفرت از زندگی در بورلی هیلز نوشته و دغدغه همیشگی خود را احتمال موفقیت یا ناکامی فیلم‌ها در اکران عمومی ذکر کرده است؛ مساله‌هایی که پیش‌تر به نظر می‌رسید برای یک ستاره سینما وجود خارجی نداشته باشند.

ترجمه متن نامه‌های گاربو در آستانه حراج آنها نشان می‌دهد نویسنده این نامه‌ها از یک تنهایی و انزوای عمیق و دردناک در هالیوود رنج می‌برده است. او که همزمان درگیر حاشیه‌های جنگ جهانی دوم هم شده بود، در نامه‌ای به تاریخ 14 نوامبر 1939 درباره زندگی در بورلی هیلز کالیفرنیا چنین نوشته است: «تقریبا همیشه تنهایم و با خودم حرف می‌زنم. رفتن به ساحل و قدم زدن در آنها همواره خوشایند است اما فقط همین...»

گرچه مجموع درآمد تمام سال‌های فعالیت گاربو در سینما چیزی حدود سه میلیون دلار بود اما اگر همین مبلغ را به پول امروز حساب کنیم، او بیش از 40 میلیون دلار در حساب بانکی‌اش سرمایه داشت. این بازیگر تحسین‌شده هرگز ازدواج نکرد و طبعا فرزند هم نداشت. نامه‌های شخصی این ستاره تنها و منزوی روز 12 دسامبر در حراجی ساثبیز در لندن چکش می‌خورد و انتظار می‌رود بین 15 تا 20 هزار پوند فروخته شود.

 

جودی گارلند هدی لامار گرتا گاربو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین