کد خبر: 13374 A

گزارش ایران‌آرت از برنامه «شب‌های شفاهی» که فرداشب روی آنتن می‌رود؛ میهمان اول: مسعود کیمیایی

بازگشت سلطان مسعود به تلویزیون!/ حرف‌های تند و تیز گبرلو علیه بهروز افخمی/ او از پشت پرده سیاست به سینما لطمه زد/ انجمن منتقدان سینمایی بی‌خاصیت است/آیا دوباره موضوع سعید امامی و مسعود کیمیایی مطرح می‌شود؟

بازگشت سلطان مسعود به تلویزیون!/ حرف‌های تند و تیز گبرلو علیه بهروز افخمی/ او از پشت پرده سیاست به سینما لطمه زد/ انجمن منتقدان سینمایی بی‌خاصیت است/آیا دوباره موضوع سعید امامی و مسعود کیمیایی مطرح می‌شود؟

مسعود کیمیایی میهمان اولین قسمت «شب‌های شفاهی» خواهد بود؛ انتخابی هوشمندانه برای دیده‌شدن برنامه‌ای نوپا از شبکه‌ای که مخاطب بالفعل ندارد...

ایران‌آرت: لابد یادتان هست که چندسال پیش، مسعود کیمیایی، کارگردان پرآوازه ایرانی پس از دهه‌ها روی آنتن زنده تلویزیون و در قالب برنامه سینمایی «هفت» ظاهر شد و آن حرف‌های جنجالی درباره رابطه‌اش با قدرت، تکذیب همکاری با سعید امامی و... را زد. از همان روز تا کنون، کیمیایی دوباره در تلویزیون غایب بوده است و از قضا خبر رسیده، دوباره مجری همان روز برنامه هفت پای او را به تلویزیون باز خواهد کرد.

به گزارش ایران‌آرت، این برنامه «شب‌های شفاهی» نام دارد که محمود گبرلو آن را از فردا روی آنتن شبکه «شما» خواهد برد و «مسعود کیمیایی» مهمان اولین قسمت این برنامه خواهد بود؛ انتخابی هوشمندانه برای دیده‌شدن برنامه‌ای نوپا از شبکه‌ای که مخاطب بالفعل ندارد.

گبرلو، در این میان در نشست خبری برنامه «شب‌های شفاهی» البته بهروز افخمی، مجری جایگزین خودش در برنامه هفته را نیز نواخته است.
او علاوه بر حرف‌های کلی مثلا درباره رونق صنعت سینما، توجه به فرهنگ ملی و بومی و مطالبه‌گری به عنوان مهمترین اهداف برنامه «شب های شفاهی»، در نشست خبری که صبح امروز برگزار شده گفته: به نظر من بعد از دوره آقایان بهشتی و انوار، هیچ مدیری در سینمای ایران موفق عمل نکرده است، و همین موجب شده که امروز سینمای ایران با شکست جدی مواجه شده است.

او ادامه داده: متاسفانه در سری سوم برنامه «هفت» آقای افخمی با رویکردی که از طریق سیاست‌گذاران پشت پرده دریافت می کرد به سینمای ایران آسب جدی زند و با موضع گیری های خود و اظهار نظرهای یک منتقد خاص افکار عمومی را نسبت به سینمای ایران تخریب کرد. تفکری پشت برنامه «هفت» آقای افخمی بود که فکر می کرد یک طرفه می تواند از این تریبون به نفع سینمای مورد نظر خود استفاده کند، اما دیدیم این برنامه با شکست مواجه شد.

گبرلو با بیان اینکه افخمی باید پاسخگوی عملکرد خود در برنامه «هفت» باشد، تصریح کرد: حاضرم در روی آنتن زنده برنامه «شب های شفاهی» در این باره با آقای افخمی مناظره کنم و ثابت کنم که وی چه لطماتی به سینمای ایران زده است.

گبرلو در بخش دیگری از این نشست، با انتقاد از انجمن منتقدان سینمای ایران گفته: ما در برنامه «هفت» نزدیک به چهل منتقد را به برنامه دعوت کردیم، اما بعد از پایان آن برنامه به این تحلیل رسیدم که متاسفانه برخی از منتقدهای ما از دانش بالایی در بیان نظرات خود برخوردار نیستند. مسبب این اتفاق را انجمن منتقدان سینمایی می دانم. این انجمن نباید اجازه دهد که افکار عمومی نسبت به مقوله نقد در سینما نگاه منفی پیدا کند. متاسفانه انجمن منتقدان در این سالها هیچ خاصیتی نداشته است. در صورتی که این انجمن می توانسته با برگزاری دوره ها و کارگاه های نقد نویسی، علاقه مندان و مستعدان این حوزه را آموزش دهد و به رسانه ها بخصوص تلویزیون معرفی کند. متاسفانه هر کسی با نوشتن یک مطلب خودش را منتقد می داند. از این رو ما در برنامه «شب های شفاهی» سعی می کنیم از کارشناسان فیلم که می توانند فیلم و فضای سینما را به خوبی تحلیل کنند استفاده می کنیم. حتی در نظر داریم از استادان دانشگاه، جامعه شناسان و روان شناسان آگاه به سینما در مباحث استفاده کنیم.

 

برنامه «شب های شفاهی» به تهیه کنندگی و اجرای محمود گبرلو، چهارشنبه هر هفته از ساعت 21 به صورت زنده از شبکه «شما» پخش می شود و به صورت همزمان روی آنتن شبکه های استانی سیما می رود. اولین قسمت این برنامه، چهارشنبه 8 آذر روی آنتن می رود.

باید دید آیا برنامه فرداشب گبرلو با حضور مسعود کیمیایی، مثل برنامه هفت چند سال پیش، جنجالی و دیدنی می‌شود یا نه؟

 
 

iranart

 

 

برنامه هفت مسعود کیمیایی بهروز افخمی محمود گبرلو برنامه شب های شفاهی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین