کد خبر: 1310 A

فیلمی که هیچ طیفی دوستش نداشت/اشک یک کارگردان/ تهیه کنندگی احسان علیخانی و گفته های بهنوش بختیاری

فیلمی که هیچ طیفی دوستش نداشت/اشک یک کارگردان/ تهیه کنندگی احسان علیخانی و گفته های بهنوش بختیاری

حاشیه های کاخ جشنواره هر روز جذاب تر می شود. در این گزارش، بازتاب بخشی مهم ترین اتفاقات روز پنجشنبه مرور شده است.

ایران آرت : سمیرا افتخاری : فیلمی که اغلب اصحاب رسانه و هنرمندان بی صبرانه منتظر دیدن آن بودند، "بدون تاریخ بدون امضا" دومین ساخته وحید جلیلوند بود: فیلمی با موضوع مرگ و فضایی بسیار تلخ با بازی امیر آقایی، هدیه تهرانی و نوید محمدزاده.

در اکران این فیلم مهمانان بسیاری عادل فردوسی پور مجری برنامه "نود" در سالن حضور داشتند.

از نکات قابل توجه "بدون تاریخ بدون امضا" که در نشست خبری آن مشخص شد، حضور احسان علیخانی مجری و تهیه کننده برنامه "ماه عسل" بود که در این کار به همراه علی جلیلوند سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده است.

نشست خبری فیلم سینمایی بدون تاریخ بدون امضا در روز پنجم جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره (5)

امیر آقایی بازیگر در نشست حضور داشت، اما نوید محمدزاده و هدیه تهرانی دیگر بازیگران اصلی "بدون تاریخ بدون امضا" در نشست غایب بودند. محمدزاده در کانادا و هدیه تهرانی خارج از تهران است.

فیلم دومی که در روز پنجم به نمایش درآمد "ماه‌گرفتگی" ساخته سید مسعوداطیابی بود که به وقایع سال 88 و کشته شدن یک دانشجو می‌پردازد. خیلی از تماشاگرانی که از سر کنجکاوی یا علاقه سالن نمایش را پر کرده بودند در اواسط فیلم، سالن را دسته‌جمعی یا تک به تک ترک ‌کردند و در نهایت نیز این فیلم نتوانست نظر مخاطبان را جلب کند.

اطیابی در نشست خبری "ماه‌گرفتگی" بیان کرد: خوشحالم هیچ طیفی از فیلم راضی نیست، اما شاید این وسط خدا از آن راضی باشد. من فیلمم را دوست دارم. مثل کسی که قربان صدقه چشم و ابرو فرزندش می‌رود.

هادی انباردار مدیر تولید این فیلم نیز گفت: ما بارها در حین فیلم‌برداری مورد لطف دوستان در مطبوعات قرار گرفتیم تا جایی که بازیگران نیز مجبور بودند فضای مجازی خودشان را ببندند تا بتوانند فیلم را بازی کنند. حتی امروز که فیلم در سالن نمایش داده شد، من از عده‌ای می‌شنیدم که اینستاگرام قطع شده، شاید دلیل آن اکران فیلم ماست. من نمی‌دانم این موضوعات چه ربطی به فیلم ما دارد.

نشست خبری فیلم سینمایی ماه گرفتگی در روز پنجم جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره (6)

از نکات قابل توجه در نشست "ماه‌گرفتگی" این بود که یک دوربین روی میز عوامل رو به خبرنگاران روشن بود که در پی اعتراض خبرنگاران به این موضوع کامبیز دیرباز بازیگر یک لیوان یک بار مصرف روی آن گذاشت.

سومین فیلم به نمایش درآمده در مرکز همایش‌های برج میلاد، "انزوا" به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی که تجربه ساخت اولین فیلم بلند سینمایی خود را پشت سر می‌گذارد. امیرعلی دانایی، همچنین همایون ارشادی، سیامک صفری، علی استادی، مهران رجبی، امید روحانی، وحید نفر، نادر فلاح و... در این فیلم بازی می‌کنند.

فیلم به دلیل خلاقیت در تدوین و همچنین به لحاظ مضمونی یکی از فیلم‌هایی بود که در روز ششم بسیار با استقبال مخاطبان مواجه شد. به نظر می‌رسد در جشنواره امسال فیلم اولی‌ها بسیار موفق‌تر از کارگردانان پیشکسوت عمل کرده‌اند و درجذب مخاطب بسیار موفق‌تر هستند.

سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه همسرش و حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی از مهمانان ویژه اکران "انزوا" در برج میلاد بودند.

نشست این فیلم یکی از نشست‌های بسیار احساسی بود که تاکنون برگزار شده است. مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان این کار با زنده نگه داشتن یاد و نام نیما طباطبایی این نشست را آغاز کرد.

او که سال‌ها در انتظار ساخت اولین فیلم خود بوده است با بغض و گریه درباره ساخت فیلم خود سخن گفت. بهنوش بختیاری بازیگر این فیلم نیز تحت تأثیر این ماجرا بود و در سخنانی گفت: من ۲۱ سال است که کار می‌کنم و منشی صحنه بوده‌ام و بزرگ‌ شدن بچه‌ها را دیده‌ام. خواهش می‌کنم به یکدیگر راه و بها دهیم. یکدیگر را له نکنیم.

نشست خبری فیلم سینمایی انزوا در روز پنجم جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره (3)

در نهایت لعیا عباس میرزایی خواهر این کارگردان که ایفاگر یکی از نقش‌های فیلم انزوا بود نیز درباره حضور و ساخت این فیلم بیان کرد: زنان ایرانی قهرمان زندگی ما هستند و امیدوارم این زنان فراموش نشوند. امیدوارم قدر زنان کشور ما بیشتر دانسته شود و آن‌ها قضاوت ناعادلانه نشوند.

آخرین فیلمی که در روز پنجم جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد" مادری" به کارگردانی رقیه توکلی بود که این فیلم نیز به یک کارگردان زن فیلم اولی تعلق داشت. فیلمی زنانه همراه با احساسات مادرانه که یکی به دنبال عشقش است و دیگری از عشقش فرار می‌کند. نازنین بیاتی، هانیه توسلی، ملیسا ذاکری، مریم بوبانی، آنا زارع، سجاد اسماعیلی و هومن سیدی در "مادری" بازی کرده‌اند.

ین فیلم در فضای شهر یزد تولید شده است و از نکات جالب توجه آن ایفای نقش بازیگران یزدی است که کارگردان به این شکل ادای دینی به زادگاه خود کرده است.

مهمان ویژه این فیلم محمدرضا عارف نماینده مجلس و همسرش بودند.

 

 

جشنواره فیلم فجر خلاقیت زنان عادل فردوسی پور گریه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین