کد خبر: 12984 A

سوژه فیلم تارانتینو درگذشت/پایان قاتل معروف فرقه‌ای

سوژه فیلم تارانتینو درگذشت/پایان قاتل معروف فرقه‌ای

چارلز مانسن که متهم به قتل شارون تیت همسر رومن پولانسکی و چند نفر دیگر بود، درگذشت.

ایران آرت: چارلز مانسن رهبر بدنام خانواده مانسن که در اواخر دهه 1960 شارون تیت بازیگر و همسر رومن پولانسکی کارگردان و چند نفر دیگر را به قتل رساندند، یکشنبه شب در بیمارستانی در بیکرزفیلد، کالیفرنیا درگذشت. او 83 ساله بود.

اداره اصلاح و تأدیب کالیفرنیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که مانسن به مرگ طبیعی از دنیا رفت.

مانسن در ماه ژانویه در بیمارستان بستری شد و اواسط نوامبر مجدداً به بیمارستان بازگشت. او که به 9 بار حبس ابد محکوم شده بود، 46 سال گذشته را در زندان گذراند. در این مدت 12 بار با تقاضای آزادی مشروط او مخالفت شد.

به گزارش ورایتی، مانسن که یک موزیسین جویای نام با پیشینه خانوادگی به هم ریخته بود، اولین بار در 1951 به زندان افتاد و تا 32 سالگی نصف عمر خود را در زندان گذراند. او که نخستین بار نواختن گیتار را در زندان فرا گرفت در 1967 در سان فرانسیسکو برای خود هوادارانی پیدا کرد. مانسن در فاصله کوتاه بین آزادی از زندان در 1967 و حبس مجدد در 1969 برای مدتی در حرفه نمایش مشغول کار شد و حتی مدتی با گروه راک بیچ بویز کار کرد.

راه او در 1968 با هالیوود یکی شد و این زمانی بود که مانسن و ده‌ها پیرو او در خانه دنیس ویلسن عضو بیچ بویز در سانست بولوار زندگی می‌کردند. او در این مدت با چند نفر از چهره‌های حرفه سرگرمی شامل بازیگران و تهیه‌کنندگان فیلم که مجذوب کاریزما او و باورهایش شده بودند، آشنا شد.

مانسن در 1969 به گروهی از پیروان خود دستور داد به ساکنان خانه‌ای در بخش بندیکت کانیونِ لس آنجلس حمله کنند، با این باور که خانه متعلق به یک تهیه‌کننده موسیقی است که پیش از این به او دست رد زده بود.

در نهم اوت، چهار پیرو مانسن در چند ساعت با اسلحه و چاقو به طرزی وحشیانه تیت 26 ساله – که هشت ماهه باردار بود – و چهار نفر دیگر را به قتل رساندند. در 1971، مانسن و تعدادی از اعضای فرقه او به جرم ارتکاب این قتل‌ها و چند قتل دیگر در تابستان به حبس ابد محکوم شدند.

از آن زمان تاکنون ماجرای مانسن و فرقه او موضوع ده‌ها برنامه تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی و کتاب‌ها بوده است.

به تازگی اعلام شد که کوئنتین تارانتینو قصد دارد در فیلم جدید خود به بخشی از این اتفاقات بپردازد، هرچند فیلم او مشخصاً درباره مانسن و گروهش نیست.

 

منبع: هنرآنلاین

 

رومن پولانسکی کوئنتین تارانتینو چارلز مانسن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین