کد خبر: 12888 A

شایعات فریاد افسانه بایگان را بلند کرد

شایعات فریاد افسانه بایگان را بلند کرد

افسانه بایگان از شایعات به وجود آمده درباره مناطق زلزله زده انتقاد کرد.

ایران آرت: ‌این هنرمند که با همراهی تعدادی از هنرمندان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه سفر کرده بود با اشاره به حضور هنرمندان در بیمارستانی که کودکان آسیب دیده از زلزله بستری هستند گفت: برخی از کودکان پدر و مادرهایشان را از دست داده‌اند و دچار افسردگی و برخی دیگر فراموشی شده‌اند. در بیمارستان با مواردی روبرو شدیم که بسیار تکان دهنده بود. بعد هم به فرهنگسرایی که برای کمک‌های مردمی در کرمانشاه تدارک دیده شده بود، رفتیم؛ حرف‌هایی از مردم و مسوولان شنیدیم که باعث شد به عمق فاجعه، بیشتر پی ببریم.

افسانه بایگان با اشاره به منطقه‌ زلزله‌زده‌ کرمانشاه، افزود: یکی از موضوعات مهمی که در زلزله این منطقه وجود دارد، وسعت مناطق زلزله زده و پراکندگی مناطق آسیب‌دیده است. به هرحال شهرستان "سرپل ذهاب" تمرکز و تشکل بهتری برای کمک‌رسانی دارد و در این میان رسیدگی به وضعیت روستاهای که خیلی از شهر فاصله دارند، اهمیت پیدا می‌کند.

او ادامه داد: این وضعیت باید هر چه زودتر ساماندهی بشود و البته من فکر می‌کنم حتما این اتفاق افتاده است اما من دارم نظرم را می‌گویم. در این راستا باید اتاق‌های فکری به سرعت با توجه به موضوعات خاص منطقه همچون اقلیمی سرمااف،گرما،بارندگی و... تشکیل شود تا یکسری اقدامات سریع و ضربتی به سرانجام برسد.

افسانه بایگان در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به حواشی که در فضای مجازی قبل از حضورش در مناطق زلزله‌زده مشاهده کرده است، به ایسنا گفت: این حواشی خود مرا هم قبل از آنکه به این منطقه سفر کنم، درگیر کرد. دائما شایعاتی مختلفی مطرح می‌شد و همه هم هیجانی شده بودیم؛ مثل این شایعه که خیلی از اقلامی که می‌آید بخصوص شب‌ها توسط یک عده اوباش، ظاهرا دزدیده می‌شوند، این مورد را بعد از حضورم در منطقه پیگیری کردم، می‌توانم بگویم تقریبا نیست یا خیلی کم است.

این بازیگر تاکید کرد: کلا بهتر ما به شایعات فضای مجازی بخصوص موضوعات منفی آن زیاد توجه نکنیم و تمرکز کنیم، ببینیم الان مناطق زلزله زده به چه چیزهایی نیاز دارند و هر کس، می‌تواند چه کاری برای آنها انجام بدهد. البته این موارد باید در اتاق فکری که موضوع‌ها و مشکلات در آن دسته بندی شده باشند، پیگیری شود. مثلا ما دیدیم در طول مسیر منطقه‌ زلزله‌زده، ماشین‌های شخصی برای توزیع نان یا آب حاضر شدند، معلوم است که این اتفاق، مردمی است ولی این روند اگر بدین شکل در روزهای دیگر ادامه پیدا کند ممکن است به هرج و مرج تبدیل شود.

 

افسانه بایگان هنرمندان زلزله کرمانشاه زلزله زدگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین