کد خبر: 12656 A

تک خوانی آینور،خواننده کرد در "کامیون" نیکی کریمی و سعید آقاخانی/فضا سازی رسانه های دلواپس برای توقیف یک فیلم

تک خوانی آینور،خواننده کرد در "کامیون" نیکی کریمی و سعید آقاخانی/فضا سازی رسانه های دلواپس برای توقیف یک فیلم

رسانه های دلواپس معتقدند آینور دوغان در فیلم کامیون تک خوانی کرده است؛ شرح ماجرا را بخوانید و درباره آینور بیشتر بدانید.

ایران آرت : در پی انتشار خبرهایی مبنی بر خوانندگی «آینور» خواننده زن کردزبان در فیلم سینمایی «کامیون» ساخته کامبوزیا پرتوی، محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه‌ای به خبرنگار فارس گفت: برای استفاده از هر موسیقی باکلام توسط سازندگان در اثر سینمایی، باید توسط مرکز موسیقی مجوز‌های لازم کسب شود و بعد موسیقی در فیلم استفاده شود. 

وی درباره امکان استفاده از خواننده زن در یک فیلم سینمایی ایرانی گفت: طبق نظر اکثر مراجع، تک‌خوانی زن حرام است و به تبع آن استفاده موسیقی با کلام زن در فیلم نیز همین فتوا را خواهد داشت، ضمن اینکه در این مورد و موارد مشابه باید اداره کل موسیقی نظر بدهد و مجوز لازم از سوی این اداره صادر شود بعد در فیلم استفاده شود. 

فرجی در خاتمه تاکید کرد: سازندگان آثار باید به این دستورالعمل دقت نظر داشته باشند که برای استفاده از موسیقی باکلام در هر فیلمی باید مجوز لازم از سوی مرکز موسیقی صادر شود، در غیراینصورت صاحبان اثر باید موسیقی را از فیلم خارج کرده و این بخش از فیلم دچار ممیزی خواهد شد. 

فیلم کامیون

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «کامیون» نوشته و ساخته کامبوزیا پرتوی است و سعید آقاخانی، نیکی کریمی، تروسکا جولا، رامین راستاد، یعقوب پرسا، نسرین مرادی و ... در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ایران آرت جهت اطلاع خوانندگان فرهیخته خود می افزاید:  آینور دوغان، خواننده و موسیقیدان زن کرد اهل کشور ترکیه است. 

آینور دوغان در ۱۹۷۵ در چمشگزک شهری کوهستانی در استان تونجلی (درسیم) به دنیا آمد. خانواده در سال ۱۹۹۲ در خلال درگیری میان نیروهای امنیتی ترکیه و حزب کارگران کردستان (پ.ک. ک) به استانبول مهاجرت کرد. 

وی در استانبول در مدرسه موسیقی آ.اس. ام در رشته موسیقی و آواز تحصیل کرد و نخستین آلبوم خود را در سال ۲۰۰۲ منتشر ساخت.

آینور دوغان در سال ۲۰۰۴ آلبوم کچا کوردان، دختر کرد، را ضبط و از طریق شرکت کالان موزیک متعلق به حسن کالان منتشر ساخت. این آلبوم در فوریه ۲۰۰۵ توسط دادگاه استانی در دیاربکر ممنوع اعلام شد. اتهام دادگاه این بود که در اشعار این آلبوم برای سازمان‌های غیرقانونی تبلیغ شده‌است. در حکم دادگاه آمده‌بود که این آلبوم زنان را برمی‌انگیزد تا به کوه‌ها بروند و تجزیه‌طلبی را ترویج می‌کند.البته ممنوعیت آلبوم بعدها در اواخر سال ۲۰۰۵ برداشته‌شد

 

 

 

نیکی کریمی کامبوزیا پرتوی سعید آقاخانی فیلم کامیون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین