کد خبر: 12474 A

تصور سیاستگذاران از سینمای کودک اشتباه است/ ارشاد در پخش آثار تاریخ سینما ضعیف عمل کرده است

تصور سیاستگذاران از سینمای کودک اشتباه است/ ارشاد در پخش آثار تاریخ سینما ضعیف عمل کرده است

پژمان بازغی که این روزها در "آهوای پیشونی سفید 2" ایفای نقش می‌کند، اعتقاد دارد که تصور سیاستگذاران از این سینما اشتباه است.

ایران آرت: پژمان بازغی بازیگر این روزها مشغول ایفای نقش در فیلم سینمایی "آهوی پیشونی سفید 2"  در نقش "بل بله" است. او علاوه بر این فیلم‌های "هایلایت"، "همه چی عادیه"، "توچال" را هم آماده اکران دارد.

بازغی که این روزها در فیلم " آهوی پیشونی سفید " ایفای نقش می‌کند، درباره حضور در این فیلم که برای کودکان است، گفت: به نظرم تصور ما از سینمای کودک اشتباه است و فکر می‌کنیم چون یک جشنواره مستقل دارد باید آن را کنار بگذاریم و به آن جشنواره و اکران‌های محدود اکتفا کنیم. درحالی‌که ژانر دفاع مقدس نیز برای خودش صاحب جشنواره است و فیلم شهر هم جشنواره دارد. دلیلی ندارد فیلم‌هایی که در این راستا تولید می‌شوند وارد چرخه اقتصادی سینما نشوند. تصور سیاست‌گذاران درباره سینمای کودک اشتباه است، درحالی‌که در همه جای دنیا آموزش‌وپرورش مهم‌ترین بخش است و سینمای کودک نیز رابطه مستقیم با موضوع آموزش‌وپرورش دارد. عزت گذاشتن به این سینما هم به فرهنگسازی ما کمک می‌کند و هم به رشد اقتصادی سینما.

وی در ادامه به حضور در مجموعه تلویزیونی "مرد " اشاره کرد و افزود: سریال "مرد" به کارگردانی فریدون حسن‌پور را این روزها در مرحله ضبط دارم که در شمال کشور مشغول هستیم.

بازیگر "گمشدگان" درباره حضور فعالش در تلویزیون به هنرآنلاین گفت: من همیشه در تلویزیون هستم و سعی می‌کنم حداقل سالی یک اثر در تلویزیون داشته باشم، چرا که خاستگاه اول من اینجاست و با سریال "آژانس دوستی" در  تلویزیون به مخاطب معرفی شدم. فکر می‌کنم تلویزیون در این 25 سالی که در این عرصه مشغول فعالیت بودم برای من سرمایه‌گذاری کرده و الآن وقت برداشت است. اگر فکر کنم که امروز دیگر پژمان بازغی نباید به تلویزیون بیاید، هم کم‌لطفی به این رسانه است و هم کم‌لطفی به مخاطبینی است که من را به اینجا رسانده‌اند. به همین دلیل همیشه ارتباطم را با تلویزیون و سینما حفظ کرده‌ام. البته که نسل جدید و جوان‌ترها که نسل خوبی هم هستند، هم در عرصه کارگردانی و هم سایر حوزه‌ها مشغول شده‌اند و کم‌کم به‌جای ما وارد این فضا می‌شوند و باید جا را به آن‌ها داد. حضور پررنگ آن‌ها باعث شده تا چشم‌انداز خوبی داشته باشیم، البته اگر اتفاقات در پخش هم درست پیش برود.

 

این بازیگر که در مراسم امحای آثار غیرمجاز سینمای ایران حضور داشت، درباره عملکرد ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری اظهار کرد: پیگیری و کشف و امحای این آثار در راستای عملکرد بهتر و همچنین کم شدن این‌گونه فعالیت‌ها بی‌تأثیر نیست، اما به نظرم مجموعه خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این ماجرا ضعیف عمل کرده است و نقص‌هایی دارد. به‌طور مثال در این بسته‌ها فیلم‌های تاریخ سینما هم دیده می‌شود و نوع ارائه آن به کسانی که دانش‌آموخته سینما هستند و می‌خواهند وارد این فضا شوند را هم باید در نظر گرفت. چراکه اغلب این آثار مورداستفاده این قشر خاص است و برای تهیه آن همواره با مشکل مواجه هستند. اگر این اتفاق بیفتد تا این آثار از راه قانونی به دست مصرف‌کننده برسد قطعاً به جریان سینما کمک می‌کند. درواقع این آثار مربوط به بخش آرشیوی هستند که اگر خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آستین بالا بزند و مراکزی را مشخص کند برای ارائه این نوع سی‌دی‌ها، هم شرایط توزیع و پخش قابل‌کنترل‌تر است و هم می‌توان صنف مورداستفاده آن را شناسایی کرد. حتی می‌توان یک کتابخانه مرکز آرشیو برای آن تهیه کرد تا به این آثار بتوان دسترسی قانونی داشت. در بخش محصولات داخلی هم واقعاً انتشار غیرمجاز آثار سینمایی ظلم به تهیه‌کننده است.

 

وی ادامه داد: اگر قانون حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده اجرا و حق کپی‌رایت رعایت شود و قابل‌پیگیری باشد، اتفاق مهم‌تری است تا گرفتن و امحای این سی‌دی‌ها؛ باید این مشکل را ریشه‌ای برطرف کرد.

 

پژمان بازغی آهوی پیشونی سفید 2
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین