کد خبر: 12432 A

توضیح پژمان بازغی درباره تقلید از "جانی دپ"

توضیح پژمان بازغی درباره تقلید از "جانی دپ"

انتشار نخستین تصاویر از گریم پژمان بازغی در قسمت دوم فیلم کودک «آهوی پیشونی سفید» با واکنش‌هایی پیرامون شباهت فراوان این گریم با گریمهای «جانی دپ» در فیلمهای «چارلی و کارخانه شکلات سازی» و «آلیس در سرزمین عجایب» مواجه شد.

ایران آرت: حالا پژمان بازغی در نخستین گفتگویی که پیرامون «آهوی پیشونی سفید۲» داشته بدون اینکه به این شباهت اشاره کند از درخواست دخترش برای حضور در این فیلم سخن گفت. وی گفت: سیدجواد هاشمی به عنوان فردی که سال‌ها عمر خود را با کودکان سپری کرده توانسته در این اثر همچون «آهوی پیشونی سفید» ارتباط خوبی با آن‌ها برقرار کند. شاهد این مُدعا اظهارات دخترم است چراکه پس از تماشای «آهوی پیشونی سفید» از من خواست اگر پیشنهاد بازی در فصل‌های بعدی را داشتم حتما بپذیریم.

 

بازغی اضافه کرد: حتی بازیگرانی همچون اکبر عبدی، رضا رویگری، آتیلا پسیانی، محمود جعفری و حسین محب اهری نیز بازیگری را با کار کودک آغاز کرده‌اند.

161652-550x325

او با انتقاد از مهجوریت ساخت فیلم برای کودکان و نوجوانان، بر نیاز مبرم جامعه به این دست از آثار تاکید کرد و گفت: خط کشی در سینما معنا ندارد و بازیگران باید هر نوع سبک و جنس بازی را تجربه کند. جواد هاشمی به واسطه حضور دائمی در صحنه، شناخت و تسلط بسیار خوبی در فیلمسازی دارد و از آنجا که خودش خالق کارکترهای این کار بوده، به خوبی می‌تواند آنها را برای بازیگران تعریف کند، ضمن آنکه این پروژه برای من بسیار جدی است و با جدیت نقش خاص و متفاوت «بل بله» را بازی می‌کنم.

6a00d83451b5a569e20133ef2205c3970b-550x361

وی از بی‌توجهی مسئولان و منتقدان و حتی مخاطبان به آثار کودک در جشنواره‌ای همچون فستیوال فیلم فجر انتقاد کرد و افزود: این بی‌توجهی در حالی صورت می‌گیرد که راضی کردن مخاطب کودک و ساخت فیلم برای آن‌ها به فضاسازی، گریم، طراحی صحنه و لباس متفاوت نیاز دارد و تولید آن به مراتب از کار بزرگسال سخت‌تر بوده و زحمات بیشتری نیز برای گروه تولید به همراه دارد. پرمخاطب‌ترین فیلم‌های جهان انیمشین‌هایی در ژانر کودک هستند اما در ایران نه تنها آثاری به طور منسجم برای کودکان ساخته نمی‌شود بلکه سالن سینمایی مختص به کودکان نیز وجود ندارد اما امیدوارم کانون پرورش فکری کودک و نوجوان چنین سینماهایی را به‌زودی راه بی‌اندازد.

 

بازغی با اشاره به اینکه دولت‌ها باید برای ارائه خوراک فرهنگی به نسلی که قرار است سکان جامعه را در آینده در دست بگیرد هزینه کنند، این کار را وظیفه آن‌ها دانست و گفت: مبنای نوشتاری فیلم «آهوی پیشونی سفید۲» بر اساس خیر و شر است که می‌تواند کودک و نوجوان را متاثر کرده و بر آن‌ها تاثیر ‌گذارید و معتقدم بچه‌ها با آن ارتباط بر قرار خواهند کرد.

 

منبع: سینما روزان

 

جانی دپ پژمان بازغی آهوی پیشونی سفید 2
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین