کد خبر: 12197 A

مسئولان زور می‌گویند و سوءاستفاده می‌کنند/ بازیگران برای دستمزدها مشکل دارند

مسئولان زور می‌گویند و سوءاستفاده می‌کنند/ بازیگران برای دستمزدها مشکل دارند

بازیگر تئاتر و تلویزیون از وضعیت حاکم بر سینما و تلویزیون انتقاد کرد.

ایران آرت: جلیل فرجاد، بازیگر تئاتر و تلویزیون گفت: در حال حاضر مشغول بازی نمایش "خاتون" به نویسندگی و کارگردانی آقای حسین عالم‌بخش هستم که در مورد زندگی حضرت رقیه است و در تالار اندیشه حوزه هنری روی صحنه می‌رود. خانم صفا آقاجانی، آقای افشین سنگ‌چاپ، سیروس اسنقی، بهار ارجمند، علی برجی، زهرا اویسی و یک دختر خانم توانمند به نام کیمیا ملائی در این نمایش بازی می‌کنند.

بازیگر پیشکسوت تئاتر در خصوص فعالیت‌های دیگر خود بیان کرد: قبل از این تئاتر قرار بود در یک فیلم سینمایی بازی کنم که گویا گروه به مشکل مالی برخورد کرد و ضبط و فیلمبرداری آن فیلم به تعویق افتاد.

جلیل فرجاد کم‌کاری خود در عرصه تلویزیون و سینما را به دلایل مختلفی مرتبط دانست و اظهار داشت: من بازیگر هستم و یک بازیگر باید پیشنهادی را دریافت کند تا سر کار برود. مدتی است که پیشنهادهای من کمرنگ شده و بعضی موقع‌ها هم نقش‌های جالب و جذابی به من پیشنهاد نشده است. این اتفاقات دست به دست هم داده که مدتی از سینما و تلویزیون دور شوم و به سمت تئاتر بروم.

بازیگر نمایش "خاتون" درباره ورود چهره‌های سینمایی به عرصه تئاتر به هنرآنلاین گفت: این موضوع بستگی به نگاه مسئولین، تهیه‌کنندگان و کارگردان‌ها دارد. شاید الآن نگاه مسئولین این‌طور است که بازیگرهای چهره به تئاتر بیایند، در حالی‌که در دهه 60 نگاه مدیریت فرهنگی با نگاه خیلی از کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان همسو بود و همه می‌خواستند هنر را ارتقاء بدهند و این اتفاق هم افتاد. به هر حال الآن نگاه‌ها تغییر کرده و ما هم به عنوان بازیگر باید با این مسیر خروشان هماهنگ باشیم.

این بازیگر سرشناس به آسیب‌های ناشی از مشکلات مالی تهیه‌کنندگان اشاره کرد و توضیح داد: خیلی از بازیگرها برای گرفتن دستمزدشان مشکل دارند. این اتفاق خوبی نیست. متأسفانه وقتی عرضه و تقاضا همخوانی نداشته باشد، عزیزانی که مسئول هستند و قدرت مالی و اجرایی در دست‌شان است، زور می‌گویند و سوء استفاده می‌کنند. امیدوارم این مشکلات هر چه زودتر رفع شود.

جلیل فرجاد رابطه بین هنرمند و رسانه را رابطه تنگاتنگی خواند و خاطر نشان کرد: همه شاخه‌های هنری نیازمند مطبوعات هستند و کلید اصلی تبلیغات در هنر، در دست مطبوعات است. بعضی وقت‌ها هنرمندان به این بخش کم‌ توجه هستند اما طبیعتاً تا تبلیغات خوبی برای یک اثر هنری صورت نگیرد، آن اثر دیده نمی‌شود.

 

جلیل فرجاد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین