کد خبر: 1199 A

رستگاری «او» بین اهالی مطبوعات فرانسه

رستگاری «او» بین اهالی مطبوعات فرانسه

مراسم اعطای جوایز سینمایی «لومیر» از سوی آکادمی مطبوعات خارجی فرانسه برگزار شد.

ایران‌آرت: «او» فاتح جوایز فیلم «لومیر» شد.

مراسم اعطای جوایز سینمایی «لومیر» از سوی آکادمی مطبوعات خارجی فرانسه برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوودریپورتر، فیلم «او» ساخته «پل ورهوفن» با کسب جوایز بهترین فیلم، کارگردانی و بهترین بازیگر زن برای «ایزابل هوپر»، برنده بزرگ جوایز سینمایی «لومیر» فرانسه نام گرفت.

فیلم «او» که اولین نمایش خود را در جشنواره فیلم کن 2016 تجربه کرد، امسال نماینده سینمای فرانسه در جوایز اسکار بود اما از رسیدن به فهرست 5 نامزد نهایی شاخه بهترین فیلم خارجی بازماند اما در جوایز گلدن گلوب توانست جایزه بهترین فیلم خارجی سال را از آن خود کند.

فیلم «او» با نامزدی در 11 شاخه، پیشتاز جوایز سینمایی «سزار» فرانسه نیز است که برندگان نهایی آن در تاریخ 24 فوریه (6 اسفند) اعلام می‌شود.

در بخش بهترین فیلم جوایز «لومیر» علاوه بر «او» فیلم‌های «ناکتورما» به کارگردانی «برتنارد بونلو»، «غول‌ها» از «لی فِنر»، «عمودی ماندن» ساخته «آلن جیرادی» و «زندگی یک زن» به کارگردانی «استفن بریز» نامزد کسب جایزه بودند.

در بخش بهترین بازیگر مرد جوایز لومیر نیز «ژان پیر لو» برای فیلم «مرگ لوئی هشتم» برگزیده شد و جایزه بهترین انیمیشن نیز به «زندگی من به عنوان یک کدو سبز» ساخته «کلود باراس» رسید و این انیمیشن که یکی از نامزدهای نهایی بهترین انیمیشن اسکار است ، جایزه بهترین فیلمنامه جوایز لومیر را نیز دریافت کرد.

«برتنارد تاورنیه» برای ساخت «سفری در سینمای فرانسه» جایزه بهترین مستند را به خانه برد و «هدی» به کارگردانی «محمد بن عطیا»از تونس برنده جایزه بهترین فیلم فرانسوی زبان معرفی شد.

جایزه بهترین فیلم اول جوایز لومیر فرانسه نیز به «خدایان» ساخته «هودا بنیامینا» اعطاء شد.

جوایز «لومیر» که معادل جوایز سینمایی گلدن گلوب است، در کنار جوایز «سزار» معتبرترین جوایز سینمایی در فرانسه هستند.

 

 

فيلم او
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین