کد خبر: 11962 A

سود اکران خارجی به جیب آدم‌های خاص می‌رود

سود اکران خارجی به جیب آدم‌های خاص می‌رود

تهیه کننده سینما با انتقاد تندی از روند اکران، سود این رویداد را مختص افراد خاص دانست.

ایران آرت: ابراهیم اصغری تهیه‌کننده سینما درباره ازدحام اکران در فصل پاییز گفت: یک دلیل عمده این است که در نیمه اول سال، تا حدودی پخش‌کننده‌ها و سینماداران با فراغ بال بیشتری دست به اکران می‌زنند از سویی به نوعی این فیلم‌ها متعلق به خودشان است یا اینکه فیلم‌های پرمخاطب را با مدت زمان بیشتری نمایش می‌دهند.

وی افزود: مدت زمان نمایش فیلم‌ها توافقاتی است که بین سینمادار و پخش‌کننده به وجود می‌آید و خروجی آن از بین رفتن عدالت در اکران فیلم‌هاست به این ترتیب آثاری که در نیمه دوم سال به سینماها می‌آیند با ازدحام و صف‌های طولانی همراه می‌شوند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد این ازدحام و ضرر مادی و معنوی صاحبان آثار برای مدیران سینمایی مهم نیست و صرفا می‌خواهند برای پر کردن کارنامه کاری خود بگویند ما فلان تعداد فیلم را با افتخار اکران کردیم!

این تهیه‌کننده اذعان کرد: مدیران در این سال‌ها اصرار به تولید بیش از صد فیلم در طول یک سال دارند، اما متاسفانه به اکران آنها فکر نمی‌کنند و به نوعی فقط فیلم‌هایی خاص که مربوط به افرادی خاص‌تر است را روانه سینماها می‌کنند.

وی تصریح کرد: بخش خطرناک‌تر در چنین شرایطی زمزمه اکران فیلم‌های خارجی است که نگرش درستی نیست چرا که ما از سالن‌های فراوان بهره‌مند نیستیم پس مطرح کردن این موضوع هم منطقی نیست.

تهیه‌کننده «اشنوگل» به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متأسفانه حوزه هنری طرح اکران فیلم‌های خارجی را مطرح می‌کند در حالی که اگر حتی با پیامدهای فراوان منفی بخش فرهنگی این جریان کاری نداشته باشیم متوجه می‌شویم این طرح فقط به سینمادار و پخش‌کننده‌ها سود می‌رساند و در مقابل چندین هزار نفر با این اتفاق، بیکار خواهند شد و متضرر می‌شوند.

اصغری خاطرنشان کرد: متاسفانه در بخش اکران فیلم‌های خارجی، فقط بحث درآمدزایی عده‌ای خاص در میان است و همان طور که چند دلال کفش چینی وارد و بازار ایران را تعطیل کردند، دلال‌های دیگری قصد دارند سینمای ایران را تعطیل کنند با تامل بر این نکته که پیامد فرهنگی سینما غیرقابل جبران است.

 

ابراهیم اصغری اکران فیلم خارجی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین