کد خبر: 11613 A

"من اسکار هستم" با بازی سروش جمشیدی اجرا می‌شود

"من اسکار هستم" با بازی سروش جمشیدی اجرا می‌شود

محمدرضا ستاری گفت: "من اسکار هستم" برگرفته از داستان کوتاه "اسکار و بانوی صورتی‌پوش" نوشته اریک امانوئل اشمیت است.

ایران آرت: محمدرضا ستاری که خرداد ماه امسال نمایش "پچپچه‌های پشت خط نبرد" را در تالار حافظ روی صحنه آورد، قصد دارد آذر ماه سال جاری نمایش "من اسکار هستم" را با بازی سروش جمشیدی، حمیدرضا هدایتی، آیدا جعفری، مریم قربانیان و ...  در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا کند.

ستاری درباره نمایشنامه این اثر گفت: "من اسکار هستم" برگرفته از داستان کوتاه "اسکار و بانوی صورتی‌پوش" نوشته اریک امانوئل اشمیت است که من و لیلی سعیدی این اثر را دراماتورژی کرده و به صورت کارگردانی مشترک روی صحنه خواهیم آورد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته قصد اجرای این نمایش را داشتم اما شرایط آن فراهم نشد، درباره داستان این اثر نمایشی خاطرنشان کرد: قصه این نمایش در مورد پسر بچه 10 ساله‌ای به نام اسکار است که دچار بیماری سرطان است و موقعیت این اثر در بیمارستان سرطانی کودکان شکل گرفته است. اسکار در روند این داستان با پرستاری آشنا می‌شود که از طریق او طی 12 روز پایان زندگی خود با خدا ارتباط برقرار کرده و 12 نامه به خدا می‌نویسد که طی هر نامه در هر روز 10 سال بزرگ‌تر شده و نهایتا در 120 سالگی می‌میرد.

کارگردان نمایش "خرده جنایت‌های زناشوهری" همچنین در ادامه به هنرآنلاین عنوان کرد: طی این 10 روز اتفاقاتی در زندگی اسکار رخ می‌دهد که هر انسانی در طول زندگی، برخی از آن‌ها را تجربه کرده است. این اثر را بر اساس کانسپت و مفهومی فانتزی در نظر گرفتیم و با اینکه شخصیت‌های نمایش کودک و نوجوان هستند از بازیگران بزرگسال برای ایفای نقش‌ها استفاده شده است.

محمدرضا ستاری با بیان اینکه ایده و مفهوم اصلی این اثر براساس زندگی آدم‌هاست، تصریح کرد: نمایش "من اسکار هستم" دوره 10 روزه‌ای به نمایش گذاشته می‌شود که در هر پرده آن تماشاگر کشف جدیدی خواهد داشت. در این اثر ساختارشکنی‌هایی صورت گرفته است به طور مثال فرشته این نمایش مرد است و مواردی دیگر.

وی در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: این اثر از اشمیت داستانی کمدی تراژدی دارد و ما سعی کرده‌ایم کمدی آن را بیشتر کرده و با وفاداری به مفهوم اصلی در داستان تغییراتی صورت دهیم. این نمایش بر اساس متن اصلی آن که توسط مترجمی ایرانی که ساکن آمریکاست ترجمه شده است و از ترجمه‌های داخلی استفاده نکردیم.

کارگردان نمایش "گمشده در یانکرز" درباره انتخاب بازیگران نمایش "من اسکار نیستم" عنوان کرد: این نمایش 17 پرسوناژ دارد که بازیگران این اثر تلفیقی از چهره‌های سینمایی و تئاتری هستم. سروش جمشیدی ایفاگر نقشی در این نمایش است که به نظرم کاملا مناسب اوست و انتخاب بازیگران سینمایی نمایش صرفا به دلیل  چهره بودن آنها نبوده است. به زودی اسامی دیگر بازیگران این اثر نمایشی نیز اعلام خواهد شد.

 

ایران آرت

سروش جمشیدی نمایش من اسکار هستم محمد رضا ستاری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین