کد خبر: 1123 A

تهیه کنندگان آمریکایی بهترین فیلم سال را برگزیدند

تهیه کنندگان آمریکایی بهترین فیلم سال را برگزیدند

بیست و هشتمین دوره جوایز سالانه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا (PGA) در بخش فیلم‌های بلند داستانی برگزار شد.

ایران آرت : علی افتخاری :   تهیه‌کنندگان آمریکایی فیلم موزیکال "لا لا لند" را به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب کردند.

فرد برگر، جردن هوروویتز و مارک پلات تهیه‌کنندگان "لا لا لند" در مراسمی که یکشنبه صبح به وقت ایران در هتل بورلی هیلتن در لس آنجلس برگزار شد، این جایزه را دریافت کردند.

فیلم تحسین‌شده دامین شازل، کارگردان 32 ساله آمریکایی، برای دریافت جایزه داریل اف. زانوک، فیلم‌های "رسیدن"، "ددپول"، "حصارها"، "هکساو ریج"، "اگر از آسمان سنگ هم ببارد"، "اعداد و ارقام پنهان"، "شیر"، "منچستر بای د سی" و "مهتاب" را به عنوان رقیب پیش روی خود داشت.

از 27 برنده قبلی انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا 19 برنده، اسکار بهترین فیلم را هم بردند. البته سال گذشته این اتفاق نیفتاد. در حالی که انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا "کسری بزرگ" به کارگردانی آدام مکی را انتخاب کرد، جایزه اسکار بهترین فیلم به "مرکز توجه" ساخته تام مکارتی رسید.

پیش از آن هشت سال پیاپی، برنده‌های PGA و آکادمی علوم و هنرهای سینمایی - "پیرمردها کشوری ندارند"، "میلیونر زاغه‌نشین"، "قفسه درد"، "گفتار پادشاه"، "هنرمند"، "آرگو"، "12 سال بردگی" و "بردمن" - یکی بودند.

"لا لا لند" که یکی از فیلم‌های پیشتاز فصل جوایز سینمایی است، نامزد 14 جایزه اسکار شده است. این فیلم ماه پیش با دریافت هفت جایزه گلدن گلوب از جمله جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی به یک رکورد جدید دست پیدا کرد و همچنین در 11 بخش نامزد جوایز بفتا است.

در دیگر بخش‌ها، جایزه بهترین فیلم انیمیشن به "زوتوپیا" از شرکت دیزنی رسید. "پیدا کردن دوری"، "کوبو و دو سیم"، "موانا" و  "زندگی مخفی حیوانات خانگی" رقبای "زوتوپیا" در این بخش بودند. "او.جی.: ساخت آمریکا" به تهیه‌کنندگی ازرا ادلمان و کارولین واترلو هم برنده جایزه بهترین مستند شد.

برنده جایزه داریل اف. زانوک بهترین تهیه‌کننده سال با رأی حدود هفت هزار عضو انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا انتخاب می‌شود. شاخه تهیه‌کنندگان آکادمی که تقریباً تمام آن‌ها عضو انجمن تهیه‌کنندگان هستند، حدود هشت درصد از کل اعضای رأی‌دهنده آکادمی را شامل می‌شود.

فیلم لالالند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین