کد خبر: 11097 A

ترانه علیدوستی و شهاب حسینی در نسخه ایرانی بازی تاج و تخت

ترانه علیدوستی و شهاب حسینی در نسخه ایرانی بازی تاج و تخت

سوسن سیرجانی: یک بازی هیجان‌انگیز با کاراکترهای فصل هفتم بازی تاج‌وتخت، اگر نسخه‌ی ایرانی‌اش ساخته شود کدام بازیگرها می‌توانند جای کاراکترهای اصلی را بگیرند.

ایران آرت: این‌یک بازی سرخوشانه است؛ لذت اینکه در اعماق تصوراتت خیال کنی روزگاری بتوان معادل ایرانی " بازی تاج‌وتخت " را ساخت و ستاره‌های ایرانی نقش کاراکترهای محبوب سریال را بازی کنند. فرض محال که محال نیست. ما هم همین کار را کردیم. یک عده‌ی زیادی را لیست کردیم و به سراغشان رفتیم تا در این بازی سرخوشانه همراهمان باشند. خبر، خیلی‌هایی که در لیست ما بودند، کلاً سریال را ندیده بودند که بخواهند وارد بازی ما شوند برخی هم با زبان بی‌زبانی گفتند که وارد این بازی مسخره‌تان نمی‌شویم. مگر امکان دارد روزی این اتفاق بیفتد. دراین‌بین دسته‌ی سوم دیگری هم بودند که جسارت ورود به این بازی را پیدا نکردند، بنابراین چند نفر از خودمان همراه با تعدادی از دوستان باقی‌مانده در فهرست، وارد این بازی شدند و شروع کردند به معادل‌سازی. البته معادل‌سازی برای کاراکترهای سریال " بازی تاج‌وتخت " کار ارژینالی نیست و یک‌بار انجام‌شده، همین‌الان اگر در گوگل بزنید بازی تاج‌وتخت نسخه‌ی ایرانی، چندین و چند صفحه جلوی‌تان باز می‌شود که همگی یک عکس مشترک را بارگذاری کرده‌اند که در آن کاراکترهای اصلی معادل‌سازی ایرانی شده‌اند. در آنجا بیشتر بر اساس شباهت چهره این معادل‌سازی انجام‌شده اما در اینجا تلاش شده اولاً طی یک نظرسنجی بازیگر ایرانی انتخاب شود. ضمن اینکه افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی نه بر اساس شباهت ظاهری که بیشتر با اتکا به توانایی‌های بازیگر ایرانی، آن‌ها را انتخاب کرده‌اند. مورد آخر اینکه ما فقط نه کاراکتر اصلی فصل هفتم را وارد این بازی کردیم و خیلی از شخصیت‌های اصلی فصول قبل را فاکتور گرفته‌ایم. درهرحال شما هم وارد این بازی می‌شوید و اگر قلقلک شدید، انتخاب‌هایتان را برایمان بفرستید.

 

جان اسنو/کیت هرینگتون

سریال تاج و تخت

مهم‌ترین و سخت‌ترین کاراکتر سریال؛ مبارزی مصمم، فرمانروایی دلسوز، جوانی دلربا با صدایی که باید هم گیرا باشد تا همه ویژگی‌های بالا را باهم در خود بگنجاند. جان اسنو، کاراکتری است که درشیب تندی به یگانه ناجی داستان تبدیل می‌شود و بازیگری که این نقش را بازی می‌کند باید یک HERO محبوب باشد.

نظرسنجی

محمد اشعری : شهاب حسینی

محمد امیر پور : امیر جدیدی

هدا ایزدی : حامد بهداد ( کنترل‌شده )

مهرزاد دانش : حامد بهداد

یکی از مهم‌ترین وجه بازیگری سریال بازی تاج و تخت، کمتر آشنا بودن بازیگرانش به‌غیراز معدودی انگشت‌شمار است و بیشتر آن‌ها، بابت خود این سریال مشهور شده‌اند. بنابراین بهترین گزینه، بهره‌گیری از بازیگران کمتر شناخته‌شده است. منتها چون این صرفاً یک بازی است، من هم از میان مشاهیر بازیگری انتخاب می‌کنم.

وحید سعیدی : شهاب حسینی

مهدی شادمانی : شهاب حسینی

شاهین شجری کهن : بابک حمیدیان

الیکا عبدالرزاقی: امیر جدیدی

 حامد عنقا : شهاب حسینی

علی مسعودی نیا : امیر جدیدی

مهراب قاسم‌خانی : امیر جدیدی

محمدرضا مقدسیان : شهاب حسینی

بازیگر ایرانی جایگزین : شهاب حسینی

شهاب حسینی 5 رای

شهاب بی‌شک بهترین گزینه برای بازی در نقش جان اسنو است. نوع نگاه‌های نافذ او و جذبه‌ی مردانه‌ای که دارد، همگی به لحاظ ظاهری او را به شخصیت جان اسنو نزدیک می‌کند اما تکنیک شهاب در خلق کاراکترهایی از جنس " جان اسنو " که آدم‌های توداری هستند و به‌موقع واکنش بیرونی دارند دلیل متقنی است برای انتخاب این بازیگر.

 

دنریس تارگرین/امیلیا کلارک

سریال تاج و تخت

کسی که قرار است به آرزوها رنگ واقعیت ببخشد؛ آخرین بازمانده، شخصیتی که آرام‌آرام تجربه کسب می‌کند، بزرگ می‌شود، برای حکومت سوهان می‌خورد، سختی‌های حکومت‌داری را یاد می‌گیرد، از کوره در می‌رود، از اشتباهاتش درس می‌گیرد و سختی بار مسئولیت را می‌پذیرد. نمایش دقیق استیصال و نگرانی ( در عین قاطعیت و مشورت پذیری ) در تک تک رفتار های این شخصیت بسیار مهم است و حالا باید تصمیم به حکومت را هم آن اضافه کرد.

نظرسنجی

محمد اشعری : الناز شاکر دوست

محمد امیر پور: الناز شاکر دوست

هدا ایزدی: بهرام رادان با گریم کنسرت – نمایش سی

مهرزاد دانش: ترانه علیدوستی

وحید سعیدی: بهنوش طباطبایی

مهدی شادمانی: ترانه علیدوستی

شاهین شجری کهن: ساره بیات

الیکا عبدالرزاقی: هانیه توسلی

حامد عنقا : لیلا حاتمی

مهراب قاسم خانی : ترانه علیدوستی

علی مسعودی نیا : بهشاد مختاری

محمد رضا مقدسیان : باران کوثری

ترانه علیدوستی 3 رای

معصومیتی که در عمق صورت او هست، انگ بازی در این نقش منجی گون است؛ معصومیتی که حتی در وقت عصبانیت و از کوره در رفتن هم فراموش نمی شود. نگاه های نافذ و جنس محبوبیتی که نویسنده برای این نقش در نظر گرفته، به بازی ترانه ی سینمای ما هم می آید. کافی است بازی دخترانه اش را در " چهارشنبه سوری " بیاد بیاورید یا نگاه هایش را در همین شهرزاد.

 

تیریون لنیستر / پیتر دینکلیج

سریال تاج و تخت

عاقل ترین و امن ترین شخصیت سریال؛ کسی که وقتی هست، خیالت راحت است که اتفاق نامراد و بدشگونی نمی افتد. هوشمند، آینده بین، خوش سخن و کمی اهل بازی گوشی و سنت شکنی. به اندازه ای روی دانشش حساب می کند که می تواند و گذر زمان به این تعقل، تجربه هم افزوده. به دلیل حرکات واکت اندک، تاثیرگذاری و اعتماد به نفس در نگاه و صدایش خلاصه می شود .

نظرسنجی

محمد اشعری :نوید محمد زاده

محمد امیر پور: پیام دهکردی

هدا ایزدی: سیامک انصاری

مهرزاد دانش: انتظار ندارید که بگویم اسدالله یکتا. واقعا معادلی وجود ندارد. دینکلیج بازیگر منحصر به فردی است.

وحید سعیدی: نوید محمد زاده

مهدی شادمانی: نوید محمد زاده

شاهین شجری کهن:....

الیکا عبدالرزاقی: سیامک انصاری

حامد عنقا : سیامک صفری (منهای قد )

مهراب قاسم خانی : پیمان معادل ( البته با استفاده از تروکاژ )

علی مسعودی نیا :....

محمد رضا مقدسیان : مانی حقیقی

نوید محمد زاده3 رای

خب تیریون به خاطر فیزیکش انتخاب سختی بود ، ما این جا بدون در نظر گرفتن فیزیک و بر مبنای توانایی بازیگر دست به انتخاب زدیم که در نهایت نوید محمد زاده بیشترین رای را آورد. لحن صدای محمد زاده و توانایی او در نشان دادن تغییر رویه رفتاری و کاراکتر بهترین دلیل برای انتخاب اوست. نوید می تواند مظلومیت و در عین حال شقاوت یک کاراکتر را توامان در بازی اش نشان دهد.

 

جیمی لنیستر/نیکولای کاستر والدو

سریال تاج و تخت

پیچیده ترین و- شاید – سرنوشت ساز ترین شخصیت سریال ؛ شخصیتی که باید بیننده را بین خیر و شر ، علاقه و تنفر ، اطمینان و بی اعتمادی نگه دارد . در بخش های اول سریال ، در میزان نفرت با سرسی رقابت می کرد ولی پس از سفر اودیسه وارش حالا به مهربانی اش ( در غیاب سرسی ) می شود دل بست . نمایش این بی تعادلی اساسی ترین ویژگی این شخصیت است . در کنار آن ، تحمل تحقیر هایی که در این سال ها شده ( به علت خیانت و شاه کشی ) ویژگی دیگر اوست .

محمد اشعری : پیمان معادی

محمد امیر پور: پیمان معادی

هدا ایزدی: شهاب حسینی

وحید سعیدی: پیمان معادی

مهرزاد دانش: شهاب حسینی

مهدی شادمانی: امیر جدیدی

شاهین شجری کهن: محمد رضا گلزار

الیکا عبدالرزاقی: امین زندگانی

حامد عنقا : بهرام رادان

مهراب قاسم خانی : بهرام رادان

علی مسعودی نیا : مهران مدیری

محمد رضا مقدسیان : محمد رضا فروتن

پیمان معادی 3 رای

لژیونر سینمای ایران که سابقه ی بازی در سریالی با چنین حال و هوایی را هم دارد . سبک بازی و تناژ صدای پیمان معادی به گونه ای است که می تواند به راحتی در قامت کاراکتری شبیه به جیمی که بین خیر و شر معلق است و در عین شر بودن ، برای خانواده ی خودش خیر مطلق است ، بنشیند .

 

سرسی لنیستر/لناهدی

سریال تاج و تخت

منفورترین و در عین حال ، ترسناک ترین شخصیت سریال ؛ کسی که جز فرزندانش و حالا جز حکومت هی چیز برایش مهم نیست . همین " هدف" باعث می شود که او هیچ اصولی نداشته باشد ، هدف وسیله هایش را توجیه می کند و در نتیجه شخصیتی خشک و ترسناک از سرسی ببینیم . او پس از راهپیمایی ، این خشکی در صورت و سیرت را بیشتر از قبل در رفتار و صورتش نمایش می دهد.

محمد اشعری : هدیه تهرانی

محمد امیر پور: لیلا حاتمی

هدا ایزدی: الیکا عبدالرزاقی

مهرزاد دانش: هدیه تهرانی

وحید سعیدی: هدیه تهرانی

مهدی شادمانی: هدیه تهرانی

شاهین شجری کهن: پانته آ بهرام

الیکا عبدالرزاقی: ویشکا آسایش

حامد عنقا : نگار جواهریان

مهراب قاسم خانی : مهتاب کرامتی

علی مسعودی نیا : مهتاب کرامتی

محمد رضا مقدسیان : ترانه علیدوستی

هدیه تهرانی 4 رای

صورت سنگی سینمای ایران . بهترین گزینه برای نقش سرسی لنیستر . صورت بت هدیه تهرانی و جذبه ی نهفته در نگاهش و همچنین آهنگ صدای او کاملا منطبق با کاراکتر سرسی است . تهرانی قابلیت این را دارد تا شمایی از یک زن قدرت طلب که در عین منفور بودن ، همراهی مخاطب را هم با خود داشته باشد ، به تصویر بکشد.

 

سانسا استارک / سوفی ترنر

سریال تاج و تخت

او هم در رده ی شخصیت های پیچیده و پر نوسان داستان قرار می گیرد ؛ دخترکی شاد و مغرور که رویاهای دخترانه اش تفاوتی با دفترچه ی خاطرات دختر دبیرستانی ها ندارد اما در طول سال ها ، سختی ها و شکنجه هایی که تحمل کرده ، به جایی می رسد که نمی شود از روی صورت سرد و بی روحش ، به هدف درونی اش رسید . او از تمام تجربیات تلخی که کسب کرده ، تنفر برداشت کرده و حالا مرموز تر از هر کسی است .

نظرسنجی

محمد اشعری : پریناز ایزدیار

محمد امیر پور: بهنوش طباطبایی

هدا ایزدی: ترلان پروانه

مهرزاد دانش: پریناز ایزدیار

وحید سعیدی: پریناز ایزدیار

مهدی شادمانی: پریناز ایزدیار

شاهین شجری کهن: ترلان پروانه

الیکا عبدالرزاقی: محیا دهقانی

حامد عنقا : الناز شاکر دوست

مهراب قاسم خانی : شقایق دهقان

علی مسعودی نیا : طناز طباطبایی

محمد رضا مقدسیان : الناز شاکر دوست

پریناز ایزدیار 4 رای

دختر رویا باف ناکام زجر کشیده ولی مصمم و مرموز به صورتش می آید . تفاوت نقش هایی که بازی کرده و از میمیک ها و چهره اش بهره برده ، نشان می دهد که به کاراکتر سانسا و حتی یکی دو صحنه ی بغض دارش می خورد ؛ بازی اش در شهرزاد ، ابد و یک روز و ویلایی ها نشان دهنده ی قدرت بازی اش برای این نقش است . حتی گوش شیطان کر ، برای مقبولیتی که در کتاب برای او نوشته شده ، ایزدیار، بهتر است تا سوفی ترنر.

 

آریا استارک / میسی ویلیامز

سریال تاج و تخت

او هم به یکی از امن ترین و البته مرموز ترین شخصیت های سریال بدل شده ؛ ترکیب همین دو کلمه در کنار هم چقدر عجیب است ! دخترک نمکین و بازیگوش و خوشحال قصه ، آن قدر در تنهایی رج کشیده و بزرگ شده ، آن قدر اتفاقات غریب برایش افتاده که حالا می شود به تصمیماتش اعتماد کرد ولی نمی توان فهمید که پشت آن چهره (!) چه تصمیمی نهفته است ؛ صورتی که حالا هر قدر خوشحال نیست ، مصمم است .

نظرسنجی

محمد اشعری : هستی مهدوی فر

محمد امیر پور: نازنین بیاتی

هدا ایزدی: (هیچ کس) با توجه به این که نوجوان های سینمای ما بالای 30 سال هستند ، بهتر است که در مدارسمان دنبال یک آریا استارک باشیم.

مهرزاد دانش: پگاه آهنگرانی

وحید سعیدی: پردیس احمدیه

مهدی شادمانی: به آفرید غفاری

شاهین شجری کهن: نازنین بیاتی

الیکا عبدالرزاقی: باران کوثری در نوجوانی

حامد عنقا : طناز طباطبایی ( منهای سن )

مهراب قاسم خانی : نیکی نصیریان

علی مسعودی نیا : نازنین بیاتی

محمد رضا مقدسیان : گلشیفته فراهانی

نازنین بیاتی 3 رای

با همان بازی نخست نشان داد که ترانه ی دیگری در سینمای ما ظهور کرده که می شود به بازی اش اعتماد کرد . او برای این شخصیت هم صدای تاثیر گذاری دارد و هم صورتش معصومیت دخترانه با خودش دارد . کمی باید برای فصل های آخر ، روی یخ شدن میمیک هایش کار کند ! بغض هایی که در " دربند " دیدیم ، دیگر به کار بیاتی نمی آید.

 

پیتربیلیش /آیدان گیلن

index

خیانت کارترین ، منفورترین و سیاستمدارترین شخصیت داستان ؛ کسی که توانسته از هیچ هیچ ، به جایگاه و مرتبه ای برسی ولی روح جاه طلبی اش سیری ناپذیر است و -شاید- دردسرسازترین شخصیتی که این همه ماجرا را در هفت اقلیم رقم زد ، برای خودش و آینده ی سریال یک دردسر جدید بسازد . کاراکتر او یک روح دون خوان طور عیان دارد که به خوبی با جاه طلبی و قدرت طلبی اش عجین شده است.

نظرسنجی

 

محمد اشعری : مهدی پاکدل

محمد امیر پور: مهران مدیری

هدا ایزدی: فرهاد جم

مهرزاد دانش: حبیب رضایی

وحید سعیدی: مهدی پاکدل

مهدی شادمانی: مهدی پاکدل

شاهین شجری کهن: نوید محمد زاده

الیکا عبدالرزاقی: فرهاد جم

حامد عنقا : حبیب رضایی

مهراب قاسم خانی : شهاب حسینی

علی مسعودی نیا : مهدی پاکدل

محمد رضا مقدسیان : رضا کیانیان

مهدی پاکدل 4 رای

حبیب رضایی و مهدی پاکدل در تصاحب این نقش با هم رقابتی تنگاتنگ داشتند که در نهایت این نقش به پاکدل رسید . چهره ی معصوم و کاریزمای پاکدل اولین فاکتور برای اوست که بتوان با قاطعیت این نقش را برایش نوشت . بازیگری که توانایی این را دارد که درونیات شر کاراکتر را با استفاده از چهره و لحن جذابش طوری بروز دهد که مخاطب او را کاملا بپذیرد و باور کند که آدم های پیرامونش با وجود نیت پلیدش چطور جذبش می شوند.

 

بازی تاج و تخت ترانه علیدوستی شهاب حسینی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین