کد خبر: 11071 A

رمان «موراکامی» فیلم می‌شود

رمان «موراکامی» فیلم می‌شود

کارگردان نامزد نخل طلا فیلمی را براساس رمان «جنگ نروژی» که از مشهورترین کارهای «هاروکی موراکامی» محسوب می‌شود، به روی پرده می‌برد.

ایران آرت: «ورر سونات» نوشت:  «لی چانگ ـ دونگ» ـ کارگردان مطرح کره‌ای ـ فیلم جدیدی براساس رمان «جنگل نروژی» نوشته «هاروکی موراکامی» در دست ساخت دارد.

نقش اصلی این فیلم را «استیون یان» بازیگر کره‌ای ـ آمریکایی سریال «مردگان متحرک» ایفا می‌کند. «لی» درباره انتخاب این بازیگر گفت: جذابیت مرموز و درخشان «استیون یان» کاملا با شخصیت «بن» تناسب دارد.

هاروکی موراکامی

این هنرپیشه چندی پیش به نژادپرستی در هالیوود اعتراض کرد و از فشاری که روی بازیگران آسیایی ـ آمریکایی وجود دارد، حرف زد.

فیلمبرداری این پروژه از ۱۱ سپتامبر آغاز شده و «جنگل نروژی» جدید اوایل سال آینده به نمایش درمی‌آید.

کتاب «موراکامی» اولین بار در سال ۱۹۸۷ به چاپ رسید. این کتاب که به بیش از ۳۳ زبان دنیا ترجمه شده است، در ژاپن بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروش داشته است.

در اولین اقتباس سینمایی از «جنگل نروژی»  که سال ۲۰۱۰ به روی پرده رفت، بازیگرانی چون «کنیچی ماتسویاما»‌، «رنیکو کیکوچی» و «کیلو میزوهارا» ایفای نقش کردند. «تران آن هونگ» کارگردان سرشناس سینمای ویتنام و آسیا و برنده شیر طلا و جایزه فیپرشی جشنواره ونیز، جایزه دوربین طلای جشنواره کن و جایزه بهترین فیلم خارجی سزار فرانسه این فیلم را ساخت.

او پس از اکران فیلمش اذعان کرد که پس از چهار سال مذاکره با «هاروکی موراکامی» موافقت او را برای ساخت نسخه سینمایی رمان «جنگل نروژی» کسب کرده است.

«لی چانگ ـ دونگ» که کارگردانی اقتباس جدید رمان «موارکامی» را به عهده گرفته، از نامزدهای نخل طلای کن و تندیس شیر طلاست و سال 2010 جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره فیلم کن دریافت کرده است. این هنرمند از سال 2003 تا 2004 در سمت وزیر فرهنگ و گردشگری کره جنوبی فعالیت داشت.

هاروکی موراکامی

«هاروکی موراکامی» متولد ۱۲ ژانویه ۱۹۴۹ است و نویسندگی را پس از پایان تحصیلات دانشگاهی و راه‌اندازی یک کلوب جاز در توکیو شروع کرد. رمان عاشقانه «جنگل نروژی» او که در سال ۱۹۸۷ منتشر و به اثری پرفروش تبدیل شد، او را به عنوان یک ستاره ادبی به شهرت رساند. «۱Q۸۴» طولانی‌ترین رمان «موراکامی» است که سال ۲۰۰۹ در سه جلد به زبان ژاپنی چاپ شد.

«سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» آخرین رمان او پیش از «قتل یک افسر شوالیه»، در سال ۲۰۱۳ روانه بازار و با استقبال زیادی مواجه شد. مجموعه داستان کوتاه «مردان بدون زنان» در سال ۲۰۱۴ به زبان ژاپنی منتشر شد. «قتل افسر شوالیه» جدیدترین رمان «موراکامی»، اثری ۲۰۰۰ صفحه‌ای است که از ماه فوریه روانه بازار شده و به کشتار نانجینگ پرداخته است. این موضوع که از مسائل حساس کشور ژاپن محسوب می‌شود، موجب شده برخی «موراکامی» را به باد انتقاد بگیرند.

 

 

منبع: ایسنا

 

هاروکی موراکامی رمان جنگل نروژی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین