کد خبر: 11015 A

رومن پولانسکی به زوریخ بازمی‌گردد/ زنان در مرکز توجه جشنواره زوریخ

رومن پولانسکی به زوریخ بازمی‌گردد/ زنان در مرکز توجه جشنواره زوریخ

کارگردان فرانسوی هشت سال پس از این که در زوریخ دستگیر شد،امروز در جشنواره سینمایی این شهر حاضر می‌شود.

ایران آرت: کارگردان فیلم «برمبنای یک داستان واقعی» همراه همسرش امروز (دوشنبه) در جشنواره فیلم زوریخ حضور می‌یابد.

هشت سال پیش در حالی که رومن پولانسکی در جشنواره فیلم زوریخ شرکت کرده بود تا جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کند، توسط پلیس دستگیر شد.

مقامات سوییسی وی را تا فرودگاه زوریخ همراهی کردند و به درخواست مقامات آمریکایی برای تجاوز به دختری ۱۳ ساله در سال ۱۹۷۷ وی راهی زندان شد. پس از دو ماه اقامت در زندان، پولانسکی چندین ماه تحت بازداشت خانگی بود و سرانجام مقامات سوییس تصمیم گرفتند تا او را به آمریکا تحویل ندهند.

این کارگردان دوشنبه در جشنواره زوریخ حضور می‌یابد تا جدیدترین فیلمش با عنوان «برمبنای یک داستان واقعی» را که با همکاری همسرش امانوئله سیگنر که بازیگر این فیلم هم هست، معرفی کند.

مسئولان این جشنواره ماه پیش اعلام کردند در این دوره جشنواره فیلم زوریخ، زنان در مرکز رویدادها خواهند بود و امسال سال زنان است.

در این جشنواره گلن کلوز، الیشیا ویکاندر و کلر فوی نیز حضور خواهند داشت.

در عین حال کارل اسپوری رییس جشنواره اعلام کرده ۳۸ فیلم از فیلم‌های این دوره ساخته کارگردان‌های زن است و حضور زنان در سه بخش رقابتی بین ۳۵ تا ۴۰ درصد است.

پولانسکی سال ۲۰۱۴ نیز یک سفر به سوییس کرد و در جشنواره لوکارنو جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد. با این حال این حضور او با اعتراض سیاستمداران و روزنامه‌های محلی روبه رو شده بود.

 

 

منبع: مهر

رومن پولانسکی جشنواره زوریخ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین