کد خبر: 1094 A

پرستویی می گوید کیمیایی از او سواستفاده کرد/ جنجال در "قاتل اهلی"

پرستویی می گوید کیمیایی از او سواستفاده کرد/ جنجال در "قاتل اهلی"

پرویز پرستویی یادداشتی منتشر کرده است که اتهاماتی عجیب به مسعود کیمیایی وارد می کند

ایران آرت : ؛ دعوا بر سر تغییر روایت در فیلم تازه کیمیایی، " قاتل اهلی"  است و پرستویی می گوید از او سواستفاده شده است. 

این بازیگر شناخته شده می گوید : ماجرای درگیری مسعود کیمیایی و منصور لشکری قوچانی تهیه‌کننده  «قاتل اهلی» در ظاهر با پخش نسخه کارگردان در جشنواره و استفاده از نسخه تهیه‌کننده برای اکران عمومی پایان یافته است اما گویا ماجراهای جدیدی در پیش است.

 پرستویی که  نقش جلال سروش را در این فیلم پر حاشیه ایفا کرده در این یادداشت که روزنامه شرق در شماره شنبه نهم بهمن منتشر کرده به صراحت از نسخه کیمیایی اعلام برائت کرده و آن را مخالف فیلمنامه‌ای دانسته که بنا بوده در آن ایفای نقش کند.

پرستویی انتقاد را به آنجا رسانده که به گلایه از هیئت انتخاب فجر پرداخته که چرا چنین فیلمی را به بخش مسابقه وارد کرده‌اند که این انتقاد می‌تواند ناظر باشد به حذف فیلمی از پرستویی با عنوان «خانه کاغذی» از جشنواره.

متن یادداشت پرستویی به این شرح است: 

«آقای کیمیایی خالق آثاری مهم مانند «گوزن‌ها»، «قیصر» و«داش آکل» که با این فیلم‌ها یکی از بانیان موج نوی سینمای ایران بودند، در فیلم‌های «ضیافت»، «حکم» و «متروپل» به بنده پیشنهاد همکاری دادند که نتوانستم خود را مجاب کنم که در این فیلم‌ها بازی کنم.

اما امسال از طرف آقای لشکری قوچانی به من پیشنهاد همکاری شد. بعد از خواندن فیلمنامه و اعتقاد به اینکه این فیلم کار متفاوتی در آثار اخیر کیمیایی خواهد شد با علاقه پذیرفتم و با جان و دل برای خلق لحظه لحظه فیلم وقت و انرژی گذاشتم که به قول آقای کیمیایی دیر شد اما شد.

در تمام لحظات فیلمبرداری ارتباط بسیار خوبی بین من و آقای کیمیایی و سایر عوامل و بازیگران برقرار بود تا لحظه آخر که تمام سکانس‌ها طبق همان فیلمنامه‌ای که خوانده و توافقی که کرده بودیم در کنارشان بودم.

در پایان هم به خوبی و خوشی با گروه خداحافظی کردم و ای کاش این حال خوب تا اکران با ما بود. اما غائله به اینجا ختم نشد و اختلاف تهیه‌کننده و کارگردان بر سر اضافه شدن دو سه سکانس کلیدی و مهم به وجود آمد و ما نمی‌دانستیم پس از پایان فیلمبرداری موضوع از چه قرار است و نهایتا حکمیت و تصمیم به فیلمبرداری آنها برای من به عنوان کسی که همیشه اول با احترام به مخاطب نقش را می‌پذیرم و به عشق برقراری ارتباط با ایشان، علامت سوال ایجاد کرد.

این سوال نه فقط برای من بلکه برای بازیگران و عوامل هم ایجاد شده و نهایتا شنیدم که تهیه‌کننده و کارگردان توافق کرده‌اند دو نسخه را به مخاطب نشان دهند. نسخه کارگردان در جشنواره و نسخه تهیه‌کننده در زمان اکران عمومی. نسخه تهیه‌کننده همان است که در فیلمنامه بود اما...

اما نسخه کارگردان را دیدم و فقط بحث اضافه شدن سه سکانس نبود! تغییرات اساسی در فیلمنامه و مونتاژ به گونه‌ای که در خدمت آن دو سه سکانس جدید باشد صدمه اساسی به فیلم زده است. از اینکه از اعتماد و عشقی که به این فیلم داشتم سواستفاده شده متأسفم و به دلیل احترام ویژه‌ای که برای مخاطبان عزیز قائل هستم خواستم پیش از نمایش فیلم به ایشان اعلام کرده باشم این فیلمنامه‌ای نبود که قرار بود بازی کنم و در نتیجه این فیلم که می‌توانست اثری خوب در کارنامه همه ما باشد ارزشش را به مسائل شخصی باخت و آن نشد که با وجود مدیر بودن قرار بود بشود.

در آخر انتقادی هم به هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر دارم. اگر از متخصصان سینمای حرفه‌ای بیشتر در این شورا استفاده می‌شد در آن صورت نقاط ضعف و قوت فیلم‌ها بیشتر جلوه می‌کرد و انتخاب‌ها این گونه نبود که الان هست. آقای افروغ در مصاحبه‌شان تأکید داشتند که فیلم‌ها با حساسیت انتخاب شدند. اگر این گونه است چرا باید «قاتل اهلی» در جشنواره و آن هم در بخش سودای سیمرغ است. ای کاش فیلم‌های دیگرانی که نادیده گرفته شدند به جای این فیلم نمایش داده می‌شد.»

 

پرویز پرستویی مسعود کیمیایی فیلم قاتل اهلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین