کد خبر: 10812 A

"کینگزمن: حلقه طلایی" رکورد زد / "نینجاگو لگو" در آمریکای شمالی شکست خورد

"کینگزمن: حلقه طلایی" رکورد زد / "نینجاگو لگو" در آمریکای شمالی شکست خورد

دنباله فیلم "کینگزمن: سرویس مخفی" به راحتی بر صدر جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی تکیه زد.

ایران آرت: فیلم کمدی - اکشن "کینگزمن: حلقه طلایی" (Kingsman: The Golden Circle) از شرکت‌های فاکس قرن بیستم و مارو فیلمز در اولین آخر هفته اکران با 39 میلیون دلار فروش در 4003 سینما در فاصله روزهای جمعه تا یکشنبه، پرفروش‌ترین فیلم بازار آمریکای شمالی شد.

فروش افتتاحیه "کینگزمن: حلقه طلایی" به کارگردانی متیو وان تا حدی کمتر از انتظار بود، هرچند یکی از بهترین فروش افتتاحیه فیلم‌ها در ماه سپتامبر را رقم زد، ضمن این که فروش آن کمی بیشتر از فروش سه روز اول "کینگزمن: سرویس مخفی" (Kingsman: The Secret Service) به کارگردانی خود وان بود که سال 2014 اکران شد و در هفته اول 36.2 میلیون دلار به دست آورد. تا پیش از اکران "کینگزمن: حلقه طلایی"، کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند این فیلم به راحتی 40 میلیون دلار به دست می‌آورد.

کارگردان بریتانیایی در فیلم جدید بار دیگر با تارون اجرتن و کالین فرث ستاره‌های "کینگزمن: سرویس مخفی" همکاری کرده است. چانینگ تیتم، هالی بری، پدرو پاسکال و جف بریجز بازیگران جدید هستند.

سری فیلم‌های "کینگزمن" از روی قصه‌های مصور نوشته مارک میلار و دیو گیبنز ساخته شده‌اند. داستان فیلم اول درباره یک سازمان جاسوسی کاملاً مخفی به نام کینگزمن است که وقتی نابغه‌ای فنی جهان را تهدید می‌کند یک بچه خیابانی تربیت‌نشده، اما آینده‌دار را برای شرکت در برنامه آموزشی بسیار رقابتی آژانس به کار می‌گیرد. در فیلم جدید اعضای کینگزمن بعد از نابودی مراکز فرماندهی سازمان در بریتانیا راهی بریتانیا می‌شوند. آن‌ها باید از همتایان آمریکایی خود (استیتزمن) که هری (فرث) را با خود دارند، کمک بگیرند.

این فیلم در سطح بین‌المللی با 61 میلیون دلار کار خود را شروع کرد و به این ترتیب با حساب بازار آمریکای شمالی، مجموع فروش جهانی خود را به 100 میلیون دلار رساند.

تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به "کینگزمن: حلقه طلایی" درجه B+ داده‌اند. وان فیلمنامه‌نویس و کارگردان فیلم‌های چون "کیک-اس" و "افراد ایکس: درجه یک"‌ است.

از سوی دیگر، ناکامی بزرگ نصیب انیمیشن خانوادگی "فیلم نینجاگو لگو" (The Lego Ninjago Movie) از شرکت برادران وارنر شد که با فروش ضعیف 21.2 میلیون دلار در 4047 سینما، کار خود را در سینماهای ایالات متحده و کانادا شروع کرد. و در یک غافلگیری بزرگ فیلم ترسناک "آن" (It) از شرکت‌های نیو لاین و برادران وارنر در سومین هفته اکران با فروش قابل توجه 30 میلیون دلار توانست بالاتر از "فیلم نینجاگو لگو" در رده دوم جدول قرار بگیرد. مجموع فروش داخلی فیلم رقم خیره‌کننده 266.3 میلیون دلار شده است. "آن" این هفته در بازار بین‌المللی 38 میلیون دلار دیگر فروخت و مجموع فروش جهانی خود را به 478 میلیون دلار رساند.

"فیلم نینجاگو لگو" به کارگردانی چارلی بین، پل فیشر و باب لوگان درباره نوجوانی است که از این که همه او را پسر یک جنگجوی اهریمنی می‌دانند، خجالت می‌کشد و برای همین با کمک دوستان نینجای خود می‌کوشد او را شکست بدهد.

"فیلم نینجاگو لگو" در حالی فیلم سوم آمریکای شمالی شد که یکی از پایین‌ترین فروش افتتاحیه یک فیلم انیمیشن استودیویی را به نام خود ثبت کرد. این فیلم نیز مانند "فیلم لگو" (2014) و "فیلم بتمن لگو" که اوایل سال 2017 روی پرده رفت، از روی اسباب‌بازی‌های محبوب که بخصوص بین پسرها طرفدار دارد، ساخته شده است. "فیلم لگو" با 69.1 میلیون دلار کار خود را شروع کرد، در حالی که فروش افتتاحیه "فیلم بتمن لگو" 53 میلیون دلار بود. تماشاگران در سینمااسکور به "فیلم نینجاگو لگو" نیز درجه B+ داده‌اند.

فیلم آلمانی "درخواست دوستی" (Friend Request) به کارگردانی سیمون ورهوفن، به عنوان سومین فیلمی که این هفته به طور گسترده در آمریکای شمالی روی پرده رفته است، در 2569 سینما تنها حدود دو میلیون دلار فروش داشت.

آلیسیا دبنام-کری، ویلیام ماسلی و کانر پائولو در این فیلم ترسناک – روان‌شناختی بازی می‌کنند. داستان درباره یک دانشجوی محبوب دانشکده است که یک درخواست دوستی آنلاین را می‌پذیرد، اما خیلی زود خود را گرفتار حضوری شیطانی می‌بیند که با کشتن دوستان نزدیکش قصد دارد او تنها بماند.

تریلر اکشن "آدمکش آمریکایی" (American Assassin) به کارگردانی مایکل کوئستا در دومین هفته اکران با 6.2 میلیون دلار، رده چهارم جدول را به خود اختصاص داد. دیلن اوبراین و مایکل کیتن در این فیلم بازی می‌کنند. داستان درباره میچ رپ یک مأمور ضدتروریستی است.

کمدی رمانتیک "باز هم خانه" (Home Again) با بازی ریس ویدرسپون در سومین هفته اکران 3.3 میلیون دلار فروخت و فیلم پنجم شد.

فیلم جنجالی "مادر!" (mother!) به کارگردانی دارن آرونوفسکی از شرکت پارامونت که در سینمااسکور درجه نادر F دریافت کرده است، در دومین هفته اکران 57 درصد تماشاگران خود را از دست داد و با 3.3 میلیون دلار مجموع فروش داخلی خود را به 13.4 میلیون دلار رساند.

فیلم جدید آرونوفسکی اولین بار در دنیا ماه پیش در بخش مسابقه بین‌الملل هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد. جنیفر لارنس، خاویر باردم، میشل فایفر، دونال گلیسن، اد هریس و کریستن ویگ در فیلم ترسناک "مادر!" بازی می‌کنند که آرونوفسکی از روی فیلمنامه‌ای نوشته خودش کارگردانی کرده است. داستان درمورد یک زوج است که وقتی مهمانان ناخواسته به خانه می‌آیند و زندگی آرام آن‌ها را به هم می‌ریزند، ارتباطشان مورد آزمون قرار می‌گیرد.

درام زندگی‌نامه‌ای "قوی‌تر" (Stronger) به کارگردانی دیوید گوردون گرین در اولین هفته اکران در 574 سینما 1.7 میلیون دلار فروخت و نهمین فیلم پرفروش هفته شد.

جیک جیلنهال و تاتیانا ماسلانی در این فیلم بازی می‌کنند که داستانی واقعی درباره جف بومن است، مردی که بعد از بمب‌گذاری در مسابقه ماراتن در بوستن، نماد امید در شهر شد. جیک جیلنهال و تاتیانا ماسلانی در "قوی‌تر" بازی می‌کنند که اولین بار در دنیا ماه پیش در بخش گالا جشنواره تورنتو نمایش داده شد.

در حوزه نمایش محدود، "نبرد جنسیت" (Battle Of The Sexes) به کارگردانی والری فاریس و جاناتان دیتن در 21 سالن 525 هزار دلار فروخت. اما استون و استیو کارل در این فیلم نقش بیلی جین کینگ و بابی ریگز دو قهرمان تنیس را بازی می‌کنند.

داستان درباره مسابقه آن‌ها در سال 1973 است. "نبرد جنسیت" هم اولین بار در دنیا امسال در جشنواره تورنتو در بخش نمایش‌های ویژه 2017 روی پرده رفت.

درام تاریخی "ویکتوریا و عبدل" (Victoria and Abdul) به کارگردانی استفن فریرز نیز در چهار سینما در نیویورک و لس آنجلس 153 هزار دلار فروش داشت. این فیلم اولین بار ماه پیش در جشنواره ونیز و بعد در جشنواره تورنتو نمایش داده شد.

 

"ویکتوریا و عبدل" از روی ماجرایی واقعی ساخته شده است و درباره دوستی یک کارمند جوان و مسلمان هندی با ملکه ویکتوریا (با بازی جودی دنچ) است. "ویکتوریا و عبدل" همکاری جدید دنچ با فریزر بعد از فیلم نامزد اسکار "فیلومنا" است که اولین بار سال 2013 در ونیز نمایش داده شد.

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات ‌متحده و کانادا (22 تا 24 سپتامبر 2017)

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

1

"کینگزمن: حلقه طلایی"

39

4003

9.743

39

104

1

2

"آن"

30

4007

7.487

266.3

35

3

3

"فیلم نینجاگو لگو"

21.2

4047

5.250

21.2

-

1

4

"آدمکش آمریکایی"

6.2

3154

1.982

26.1

33

2

5

"باز هم خانه"

3.3

2685

1.233

22.3

12

3

6

"مادر!"

3.2

2368

1.377

13.4

30

2

7

"درخواست دوستی"

2.4

2573

933

2.4

9.9

1

8

"محافظ قاتل حرفه‌ای"

1.8

2037

908

73.5

30

6

9

"قوی‌تر"

1.7

574

3.045

1.7

-

1

10

"رودخانه ویند"

1.2

1431

884

31.6

11

8

 

فروش فیلم ها فیلم کینگزمن انیمیشن نینجاگولگو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین