کد خبر: 1075 A

اساتید سینما نمی توانند با جوانان رقابت کنند/ گفته های جالب دو معاون ارشاد در یک نشست

اساتید سینما نمی توانند با جوانان رقابت کنند/ گفته های جالب دو معاون ارشاد در یک نشست

مرادخانی و ایوبی، معاونان هنری و سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک نشست تحلیل هایی جالب توجه ارائه دادند.

ایران آرت : رییس سازمان سینمایی گفت: نسل جدیدی در سینمای ایران امسال خودشان را معرفی کرده‌اند که نسل قدیم در برابر آن‌ها دارند مقاومت می‌کنند. سینمای دیجیتال و مدیریت آنالوگ، مشکل ما این است. امسال آن قدر فیلم اولی‌ها درخشان بودند که می‌توانم بگویم جایگاه‌ها عوض شده و اساتید هستند که نمی‌توانند با جوانان رقابت کنند.

ایوبی گفت: ما امسال چند فیلم داریم که سر آغاز فصل جدیدی از سینمای دفاع مقدس است. فیلم‌های کم خرج با نگاه و زوایای جدیدی که بررسی کرده‌اند. در حقیقت سینمای امید امروز رقم خورده است. امروز باید خوشحال باشیم که مردم ماهواره‌هایشان را خاموش می‌کنند و به سالن‌های سینما می‌روند.

وی با بیان این جمله که امروز ما هر کاری می‌کنیم نقدی بر آن وارد می‌کنند. چه فیلم دفاع مقدسی باشد، چه طنز و اجتماعی افزود: نکته مهم دیگر آن است که امروز مفهوم مجوز و کنترل عوض شده است. وقتی سینماگر بزرگ ما با یک موبایل فیلم می‌سازد این یعنی فصل جدیدی از سینما رقم خورده است و دیگر کنترل این فضا امکان‌پذیر نیست.

در ادامه علی مرادخانی، معاون هنری گفت: امروز بسیاری از آثار از نظر محتوایی چیزی ندارند اما شکل ارائه شما را جذب می‌کند و می‌بینید علیرغم آن که چیزی دستگیرتان نشده مدت زمان زیادی شما را سر جای‌تان میخکوب کرده است.

او افزود: ما باید آثاری ارائه کنیم که جامعه نسبت به آن موضع نگیرد بلکه تعظیم کند. اگر ما خودمان آدم‌ها را بیاوریم اتفاقی نمی‌افتد. حوزه ما حوزه انتخاب مردم است و آن‌ها هستند که اثر هنری را ارزیابی می‌کنند. این چالش ما را وادار می‌کند که از کدام زاویه باید مسائل را ببینیم. چرا که امروز مردم با وسواس بیشتری تماشای آثار را انتخاب می‌کنند که این مسئله کار ما را سخت می‌کند.

این سخنرانی ها عصر هفتم بهمن در هفتمین همایش سراسری مدیران هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایراد شد. 

 

حجت الله ایوبی علی مرادخانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین