کد خبر: 10679 A

آمار تکان‌دهنده وضعیت زنان بازیگر در سینمای انگلیس

آمار تکان‌دهنده وضعیت زنان بازیگر در سینمای انگلیس

از یک قرن پیش تا کنون درصد زنانی که در فیلم‌های انگلیسی جلوی دوربین می‌روند، تغییر نکرده است.

ایران آرت: بر اساس پژوهش تازه بنیاد فیلم بریتانیا در سال 1913 در انگلستان 53 فیلم ساخته شد که 26 درصد بازیگران آن‌ها را زنان تشکیل می‌دادند. درصد بازیگران زن فیلم‌های ساخته شده در سینمای بریتانیا بیش از 100 سال بعد و در سال 2017 به 28 درصد رسیده است.

البته در بخش عوامل پشت دوربین وضعیت زنان بهبود پیدا کرده و در از 3 درصد در سال 1913 به 33 درصد در سال 2017 افزایش یافته است.

یکی از نگران‌کننده‌ترین بخش‌های این پژوهش مربوط به تنوع نژادی در سینما است و بر اساس آن 59 درصد از فیلم‌های بریتانیایی در 10 سال گذشته از بازیگران سیاه‌پوست در نقش‌های‌ اصلی یا مهم استفاده نکرده‌اند.

پژوهش بنیاد فیلم بریتانیا با عنوان «نخستین و کامل‌ترین آمار موجود درباره سینمای بریتانیا» منتشر شده و با دقت به موضوع جنسیت در سینما هم جلوی دوربین و هم پشت دوربین پرداخته است.

سال گذشته تقریبا یک سوم از عوامل پشت صحنه فیلم‌های سینمایی در این کشور زنان بودند که هنوز از میانگین حضور زنان در بازار کار پایین‌تر است. در این میان در کمتر از یک درصد فیلم‌های ساخته شده زنان در اکثریت بودند و تنها 4.5 درصد فیلم‌ها کارگردان زن داشتند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، در این آمار علاوه بر موضوع تنوع نژادی و جنسیتی آمار جالب دیگری هم وجود دارد.بر اساس این آمار تعداد آثار کمدی چهار برابر آثار عاشقانه است و پرکارترین بازیگران زن و مرد سینمای این کشور به ترتیب جودی دنچ با 41 فیلم و مایکل کین با 70 فیلم هستند.

در بخش کارگردانی نیز لوییس گیلبرت پرکارترین کارگردان زنده است که 33 فیلم در کارنامه دارد و پس از او کن لوچ با 27 فیلم قرار دارد.

سینمای بریتانیا سال 2015 تعداد 232 اثر به سینمای جهان عرضه کرد.

 

 

بی بی سی کن لوچ جودی دنچ مایکل کین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین