کد خبر: 10454 A

شروع 110 میلیونی "ملی و راه‌های نرفته‌اش" / نگاهی به جدول فروش فیلم‌ها

شروع 110 میلیونی "ملی و راه‌های نرفته‌اش" / نگاهی به جدول فروش فیلم‌ها

با نزدیک شدن به پایان تابستان، اکران فیلم‌های ژانر اجتماعی تب و تاب تندی پیدا کرده‌اند و بیشتر سالن‌های سینما را به خود اختصاص داده‌اند.

ایران آرت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی شهریورماه و تابستان داغ و پرترافیک امسال، دو فیلم جدید دیگر به گردونه اکران افزوده شدند. "ملی و راه‌های نرفته‌اش" ساخته تهمینه میلانی و "دریاچه ماهی" ساخته مریم دوستی، دو فیلمی هستند که به جمع فیلم‌های روی پرده پیوسته‌اند.

"ملی و راه‌های نرفته‌اش" ساخته تهمینه میلانی از روز چهارشنبه به روی پرده سینماها رفت و موفق شد تا به فروش 110 میلیون تومانی در دو روز گذشته برسد.

داستان فیلم درباره ملیحه، دختر جوان و کم‌تجربه‌ای است که عاشق جوانی به نام سیامک می‌شود و بر خلاف میل خانواده، با او ازدواج می‌کند و به زودی تفاوت دیدگاه و اختلاف فرهنگی بین این دو آشکار می‌شود. میلاد کی مرام، ماهور الوند، السا فیروزآذر، جمشید هاشم‌پور، افسراسدی، جمشید جهانزاده، فرزانه نشاط‌ خواه، ستاره اسکندری، سارا خویینی‌ها، مسعود فروتن و فلور نظری بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

" دریاچه ماهی" ساخته مریم دوستی در ژانر دفاع مقدس تولید شده است. این فیلم نیز طی دو روز تاکنون به فروش یک میلیونی دست یافته است.

"دریاچه ماهی" به قلم مصطفی رستگاری روایتی متفاوت از شهدای هنوز بر جای مانده کانال ماهی دارد. این فیلم نگاهی به وقایع پس از جنگ دارد و داستان چند خانواده را روایت می کند که در نقطه مشترکی به یکدیگر می رسند و در این میان عشق گمشده ای پیدا می شود. نادر فلاح، ستاره اسکندری، افشین هاشمی، حدیثه تهرانی، صحرا اسدالهی، لاله اسکندری، حسین باشه آهنگر و مجتبی پیرزاده بازیگران این فیلم هستند.

"نگار " به کارگردانی رامبد جوان، موفق به فروش 699 میلیون تومانی شده است.

در این فیلم نگار جواهریان، محمدرضا فروتن، مانی حقیقی، آتیلا پسیانی، فریبا کامران، علیرضا شجاع نوری، افسانه بایگان، اشکان خطیبی، علیرضا آقاخانی، محمود کریمی، ایلیا کیوان، شایان کامروز، عیسی حسینی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده: ما به این ته سیگار رژ لبی مشکوکیم؛ اما این به ما کمکی نمی‌کنه! درواقع "نگار " روایت دختری است که مرگ پدر را باور ندارد و به دنبال بدهی پدر درگیر مسائلی می‌شود که قصه فیلم را پیش می‌برد.

"ماجان "ساخته رحمان سیفی آزاد که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته از جمله فیلم‌هایی بود که مورد توجه واقع شد نیز توانست 45 میلیون فروش را تجربه کند. مهتاب کرامتی، فرهاد اصلانی، سیما تیرانداز، بابک انصاری، بهنوش بختیاری، محمدمهدی احدی، عرفان برزین و سارا میرایی بازیگران این فیلم هستند که روایتگر قصه زوجی است که با چالش بزرگی در مواجه با فرزند خود روبرو هستند. فرزندی که معلول است و پدر او را نمی‌پذیرد اما مادر تمام تلاشش را می‌کند تا پدر را به پذیرش فرزندش وادار کند حتی به قیمت از خود گذشتن.

"من و شارمین " بیژن شیرمرز یک فیلم کمدی است که 285 میلیون تومان فروش داشته است. در این فیلم ویشکا آسایش، پژمان بازغی، سحر قریشی، نیما شاهرخ شاهی، رامین ناصر نصیر، محمود جعفری،‌ آتش‌ تقی‌پور، زهره حمیدی،‌ پوراندخت مهیمن، فریبا نادری، نیلوفر پارسا و گوهر خیراندیش و مجید صالحی به ایفای نقش پرداخته‌اند. در خلاصه داستان این فیلم آمده: همه ما یه نیمه گمشده داریم، اما فقط یه نفر تو دنیا هست که اسم نیمه گمشده‌اش "شارمین اصل کوپال " است.

"فصل نرگس " ساخته نگار آذربایجانی در مقام کارگردان است. این فیلم موفق به فروش 250 میلیون تومانی شده است. "فصل نرگس " در ژانر اجتماعی با نگاهی انسان دوستانه، قصه‌ای امید بخش را به شیوه‌ای متفاوت روایت می‌کند. فیلم روایت عاشقانه‌ای از زندگی آدم‌های معمولی است که در وانفسای امروز و در جهانی که میل به خودشیفتگی و خود محوری دارد، شفافیت روح و ذهنشان را از دست نداده‌اند و مفهوم احساس خوش ناشی از انسانیت و نوع دوستی را به درستی درک می‌کنند."فصل نرگس " به نویسندگی و کارگردان نگار آذربایجانی و تهیه کنندگی سحر صباغ سرشت، با شعار "تو ارزش روزهای زندگی رو به اندازه من نمی‌دونی "، اثری پربازیگر است و لوکیشن‌های متعددی دارد که از جنوبی‌ترین نقطه تهران تا شمالی‌ترین منطقه پایتخت را به تصویر کشیده است. یکتا ناصر، ریما رامین فر، امیر آقایی، پژمان بازغی، شایسته ایرانی، محمدرضا هدایتی، صالح میرزاآقایی، شیرین اسماعیلی، شبنم گودرزی و گوهر خیراندیش ترکیب بازیگران فیلم "فصل نرگس " را تشکیل می‌دهند.

"سارا و آیدا " آخرین ساخته مازیار میری تاکنون 2 میلیارد و 430 میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم روایت دوستی سارا و آیداست که براثر یک اتفاق تبدیل به فاجعه‌ای غیرقابل‌جبران می‌شود. "سارا و آیدا " تازه‌ترین اثر مازیار میری است که پس از چهار سال دوری از سینما ساخته‌ شده است. در خلاصه داستان فیلم آمده است: سارا و آیدا دوستان صمیمی هستند که آبروی یکی از آن‌ها به خطر افتاده است و حالا باید به کمک هم شرایط را به حالت عادی بازگردانند، اما این دو دوست تا کجا پای یکدیگر می‌ایستند؟ در این فیلم که فیلمنامه آن را امیر عربی نوشته، غزل شاکری، پگاه آهنگرانی، سعید چنگیزیان، شیرین یزدان بخش نیز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"اکسیدان " ساخته حامد محمدی موفق شد، 10میلیارد و 400 میلیون تومان فروش را تجربه کند. در خلاصه داستان آن آمده: اصلان اگر می‌دانست گرفتن ویزا این‌همه دردسر دارد، اصلاً عاشق نمی‌شد. جواد عزتی، امیر جعفری، شبنم مقدمی، شقایق دهقان، رضا بهبودی، لیندا کیانی، علی استادی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"نهنگ عنبر، سلکشن رؤیا " که ادامه‌ای است بر "نهنگ عنبر " ساخته سامان مقدم همچنان در گیشه از موفقیت خوبی برخوردار است تاکنون توانسته 21 میلیارد 600 میلیون تومان فروش داشته باشد.

"نهنگ عنبر 2" درواقع در مقطع زمانی "نهنگ عنبر " می‌گذرد و برشی دیگر از زندگی شخصیت‌های اصلی قصه یعنی همان ارژنگ و رؤیا با بازی رضا عطاران و مهناز افشار در همان دوران است. در این فیلم رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوى، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانى، رضا ناجی و على قربان زاده به‌عنوان بازیگران اصلی و شهلا ریاحى، کتایون امیرابراهیمی، محسن قاضی مرادى، اسدالله یکتا و احمدرضا اسعدى به ایفای نقش می‌پردازند.

"رگ خواب " ساخته حمید نعمت اله توانست 5 میلیارد و 450 میلیون تومان فروش داشته باشد.

"رگ خواب " را معصومه بیات نوشته و حمید نعمت اله آن را کارگردانی کرد و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر موفق به سه سیمرغ بلورین جشنواره برای بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و بهترین عکس شد. در این فیلم لیلا حاتمی، کورش تهامی، حمیدرضا آذرنگ و الهام کردا به ایفای نقش پرداخته‌اند و قصه درباره یک زن است، زنی که زندگی‌اش به انتها رسیده اما او تلاش می‌کند تا سرفصلی دوباره برای زندگی خود فراهم کند.

"گذر موقت " ساخته افشین هاشمیموفق به فروش 230 میلیون تومانی شده است.

در این فیلم اسماعیل محرابی، مسعود کرامتی، پانته آ بهرام، شقایق دهقان، شقایق فراهانی، شبنم فرشاد جو به ایفای نقش می‌پردازند و داستان آن نیز درباره دو پیرمرد است که در شبی تاریک، تصمیمی مفرح می‌گیرند.

"بیست و یک روز بعد " ساخته محمدرضا خردمندان موفق به فروش یک  میلیارد و 150 میلیون تومانی شده است. این فیلم برگزیده جشنواره فیلم کودک ونوجوان اصفهان بوده است و در آن ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، مهدی قربانی، جلال فاطمی و رضا استادی به ایفای نقش می‌پردازند و قصه فیلم ملودرامی است از قصه‌ زندگی نوجوانی به نام مرتضی که در خلاصه داستانش آمده است: همیشه همینجوریه! آخرین بار هوا ابر شد. باد گرفت. درختا داشتن از جا کنده می‌شدن. اونقدر بارون شدید شد که سیل شهر رو گرفته بود. پرنده‌ها دوروبر لونه‌هاشون جیغ می‌کشیدن. یکی از بچه‌ها قسم می‌خورد خودش دیده خورشید یکی‌دوبار نورش کم‌وزیاد شده!

"ساعت 5 عصر " اولین ساخته سینمایی مهران مدیری موفق به فروش 9 میلیارد و 100میلیون تومانی شده است.  قصه "ساعت ۵ عصر " روایت کننده مشکلاتی است که برای همه ما در تهران پیش می‌آید، ولی چون به آن‌ها عادت کرده‌ایم و همواره با آن‌ها زندگی می‌کنیم، دیگر از دیدن آن‌ها شوکه نمی‌شویم، از بیرون دیدن و اغراق در آن می‌تواند ما را متوجه اطرافمان کند. در "ساعت 5 عصر " سیامک انصاری، آزاده صمدی، امیر جعفری، پانته‌آ سیروس و ... حضور دارند.

"ماه در جنگل " ساخته سیامک شایقی در سال 94 است، 6 میلیون و 100 هزار تومان فروش را تجربه کرده است.

 

 این فیلم داستان آقا محرم، جنگلبان کارکشته‌ جنگل‌های (زیرآب) مازندران را روایت می‌کند که توسط قاچاقچیان چوب به‌شدت مضروب شده و در بیمارستان بستری‌ است. یحیی پسر جوان آقا محرم، علیرغم آنکه تمایلی به ادامه‌ راه پدر نداشته، آقا محرم را با خود به کلبه‌ جنگلی می‌برد تا هم مراقبت از او را به عهده بگیرد و هم ناگزیر مراقبت از جنگل را، اما قاچاقچیان چوب اقدامات تخریبی‌شان را ادامه می‌دهند و یحیی پایداری‌اش را ... . در این فیلم لادن مستوفی، آزیتا حاجیان، فربد فرهنگ، کیوان زند، مهسا طهماسبی، رزگار خاطری، آرمان سلطان‌زاده، علی عظیمی، مهتاج نجومی و کیانوش گرامی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"زادبوم " ساخته ابوالحسن داوودی نیز موفق به فروش 510 میلیون تومانی شده است.

 این فیلم در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و از میان 6 نامزد سیمرغ بلورین این رویداد، جایزه بهترین فیلم‌نامه و بهترین موسیقی متن را دریافت کرد و همچنین در بخش بین‌الملل جشنواره نیز به‌عنوان بهترین فیلم پلاک طلایى سیمرغ و سیمرغ نگاه ملى را از آن خود کرد، اما با بی‌مهری مواجه شد و 9 سال فرصت اکران و دیده شدن روی پرده سینماها را از دست داد تا درنهایت روز چهارشنبه 18 مردادماه در گروه سینمایی زندگی و به‌جای فیلم میلیاردی "اکسیدان " ساخته حامد محمدی به روی پرده برود. در این فیلم که فیلم‌برداری آن در آلمان، امارات و ایران انجام‌شده است، بازیگرانی چون عزت‌الله انتظامی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، بهرام رادان، پگاه آهنگرانی، مهدی سلوکی، احمد کاوری، رضا آحادی، هوشنگ توکلی، علی مردانه، عطاءا…مرادی، رناته بیلیب‌ترو، اولریکه کارگوس و هنده کلاین به ایفای نقش پرداخته‌اند... داستان "زادبوم " درباره ارتباط شخصیت‌های اصلی فیلم با زادگاه، خانواده، سیاست و هویت گمشده‌شان در شرایط اجتماعی جامعه است. فیلم درباره خانواده‌ای ازهم‌پاشیده است که هرکدام در گوشه‌ای از دنیا زندگى می‌کنند و وقایعى آن‌ها را دوباره گرد هم می‌آورد.

"تابستان داغ " ساخته ابراهیم ایرج زاد 830 میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشت.

پرى ناز ایزدیار، على مصفا، مینا ساداتى، یسنا میرطهماسب، مانیا علیجانى و صابر ابر بازیگران اصلى "تابستان داغ " هستند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: نسرین قصد طلاق از همسرش را دارد اما نمی‌تواند دختر شش ساله‌اش را از او بگیرد. زندگی‌اش را جمع کرده بی اطلاع شوهر به گوشه‌ایی از شهر پناه می‌برد. او برای گذران زندگی مشغول کار در مهدکودک بیمارستانی می‌شود و مجبور است دخترش را در خانه تنها بگذارد که شوهرش آنها را پیدا می‌کند...

 

منبع: هنرآنلاین

فروش سینمای ایران تهمینه میلانی فیلم نگار فیلم ماجان فیلم ملی و راه های نرفته اش دریاچه ماهی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین