کد خبر: 10128 A

تهمینه میلانی درباره «شهرزاد» چه نوشت؟

تهمینه میلانی درباره «شهرزاد» چه نوشت؟

یازدهمین شماره هفته‌نامه اینترنتی «شهرزاد» با یادداشتی از تهمینه میلانی درباره سریال شهرزاد آغاز می‌شود.

ایران آرت: طبق گزارش رسیده، در یادداشت تهمینه میلانی که در ابتدای این شماره درج شده، آمده است: سریال «شهرزاد» را دوست دارم وبه اتفاق همسرم،هر هفته آن را می‌بینیم زیرا متناسب با روحیه ایرانیان است و برای ایشان قصه می‌گوید و همه اعضای خانواده  را فارغ از سن و موقعیت طبقاتی اجتماعی جذب می‌کند. شهرزاد با نقل داستان‌های تو در تو که نشان از علایق و سلایق متنوع اجتماعی است و هوشمندانه و هماهنگ با یکدیگر داستان و درام واحدی را شکل می‌دهد.

این سریال با ایجاد تعلیق و درام تاثیرگذار به شعور و درک تماشاگر احترام می‌گذارد و آنها را با خود همراه می‌کند. در شهرزاد مخاطب به راحتی با شخصیت‌های متنوع ارتباط برقرار می‌کند ضمن اینکه هر یک از تماشاگران با یک یا چند شخصیت داستان ، همزاد پنداری می‌کند.

این مجموعه تصویر زیبایی از گذشتگان به ما می‌دهد که حتی اگر کاملا مستند هم نباشد ، بدلیل انسجام در فضاسازی و بازی خوب بازیگران، باور پذیر است.

بر خلاف اغلب سریال‌های مرسوم، نگاه پویا و خلاقی به بانوان کشور دارد و نه تنها به آنها نگاه ابزاری ندارد و  بی‌تفاوت نیست بلکه با قرار دادن شهرزاد به عنوان شخصیت محوری داستان و در کنار او شیرین ، آذر و ...  به احساسات و توانمندی‌های شغلی ، اجتماعی و سیاسی ایشان بها می‌دهد که احترام قائل است. شهرزاد با نمایش روابط محترمانه حاکم بر اعضای خانواده‌های طبقات مختلف اجتماعی ،  اقتصادی  و فرهنگی ، بر ناخودآگاه تماشاگران تاثیر مثبت دارد و به‌نوعی ایشان را تشویق به ایجاد  دیالوگ و همفکری در خانواده می‌کند.

کارگردانی، بازی بازیگران  و فضاسازی کلیه لوکیشن‌ها حساب شده و هنرمندانه است.تیتراژ و المانهای بهره گرفته برای ساخت آن، متناسب با قصه و حساب شده و گریم بازیگران و لباس متنوع آنها ، متناسب با موقیت زمانی ، شغلی و طبقاتی آنهاست. علاوه بر آن فیلمنامه حساب شده  آن ، حاصل خلاقیت دو انسان (نغمه ثمینی و حسن فتحی)با سواد و آگاه به درام  و مسائل اجتماعی است.

در خاتمه  معتقدم، از آنجا که  سریال زیبای «شهرزاد» سلیقه تماشاگر را ارتقا داده است ژ، متر و معیاری برای سازندگان  سریال‌هایی خواهد شد که در آینده بخواهند موفقیت «شهر زاد » را تکرار کنند.»

در این شماره هفته‌نامه اینترنتی «شهرزاد»، گزارشی از پشت صحنه سریال و ضبط سکانس‌هایی از خانه هاشم‌خان، شهرزاد از نگاه پنج مهندس، بازتاب فضای مجازی، یادداشتی درباره بهم رسیدن دوباره شهرزاد و شیرین، دو نگاه متفاوت از دو روزنامه نگار، عکس‌نوشته‌هایی از قسمت یازدهم و همچنین عکس‌هایی از قسمت آینده دیده می‌شود.

هفته نامه مجازی شهرزاد از طریق سایت و کانال رسمی این سریال قابل دانلود است.

قسمت دوازدهم شهرزاد دوشنبه ۲۰ شهریورماه عرضه میشود.

 

تهمینه میلانی سریال شهرزاد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین