کد خبر: 10022 A

اظهارات عجیب یک فیلمساز: مهناز افشار خواست با من کار کند، خانه‌ام را فروختم!

اظهارات عجیب یک فیلمساز: مهناز افشار خواست با من کار کند، خانه‌ام را فروختم!

سیدجواد هاشمی در نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «پیشونی سفید ۲» که ادامه دهنده فیلم «آهوی پیشونی سفید» است گفت: برای ساخت قسمت ۲ تمام دارایی خود را فروختم تا آن را بسازم و این کار را هم انجام دادم اما هیچ‌وقت نقش فروشی نکردم.

ایران آرت:در ابتدای نشست سید جواد هاشمی گفت: آهوی پیشونی سفید 1 آرزویی برای یک معلم بود که خودم طی 30 سال گذشته در این حرفه مشغول بوده‌ام. به دلیل اینکه با بچه ها کار کردم دغدغه ام این بود که در گروه کودک و نوجوان کاری صورت بگیرد که در شأنیت آنها و خانواده‌های‌شان باشد. البته به محتوا نیز فکر می‌کردم که در ابتدا با آنها این بحث را آغاز کنم که باید قبل از هر چیزی خیر و شر را بشناسند. ما طی این سالها فراموش کردیم که بچه ها باید با فرهنگ و آموزه های ما تربیت شوند و این را با جرأت می‌گویم اما آنها را رها کردیم. در نهایت فقط انتظار داریم که همه امام زاده باشند اما با این روش راه به جایی نمی‌بریم.

وی در ادامه عنوان کرد: من ادعا می‌کنم «آهوی پیشونی سفید 1 و 2 و 3» پرهزینه ترین فیلم کودک و نوجوان در تاریخ ما بوده است. در جایی می‌گویند فلان فیلم را که نام نمی‌برم 8 میلیارد هزینه‌اش شده است که وقتی فیلم را دیدم گفتم من این اثر را با 800 میلیون می‌ساختم. ما عوامل قسمت 3 را هم انتخاب کردیم. موارد زیادی داشتم که خانواده ها اذعان می‌کردند و می‌گفتند که ما حاضریم سرمایه گذاری کنیم تا پیشونی سفید 2 را بسازید. حالا 5 سال گذشته است و طی این مدت تلاش کردم سرمایه ها را جمع کنم. برخی می گویند چرا آنقدر هزینه می‌کنی آنهم برای یک فیلم کودک اما معتقدم که باید برای بچه ها هزینه کرد.

به گزارش فارس، هاشمی گفت: برای بچه‌ها کار شده اما کافی نبوده من خانه و دفترم را فروختم وام گرفتم تا لاف نزده باشم بلکه در مسیری که به آن اعتقاد دارم گام بردارم. اما بعد از اینها خدا سرمایه گذار را سر راه من قرار داد. مستقیما از مرتضی وطن خواه تشکر می‌کنم. او می گفت دخترم فیلم را بسیار دوست داشت و من گفتم اگر دوستدارد در این فیلم نقش کوتاهی را بازی کند و در نهایت خودش گفت می خواهم در فیلم سرمایه گذاری کنم.

او افزود: خانم بنانی نیز به همراه همسرش مهندس احمدی نیز بخشی از سرمایه گذاری فیلم را بر عهده بگیرد. اما هیچ وقت نقش فروشی نکردم و این کار زشت را انجام ندادم وگرنه خیلی ها بودند که حاضر شده‌اند تا پول دهند و در فیلمم بازی کنند اما من حتی اگر ماشین ام را بفروشم این کار را انجام نخواهم داد.

این چهره شناخته شده سینما گفت: ابدا فکر برگشت سرمایه نیستم به سرمایه گذارانم هم گفتم و انها نیز پذیرفته‌اند و این جز عشق نیست. در دوره‌ای از ادوار مدیریتی در فارابی پول کم آوردم التماس کردم و نهایتا 20 میلیون تومان گرفتم و نهایتا تا حکم جلب من پیش رفتند. من از دولت و نظام جمهوری اسلامی یک ریال هم نگرفتم جز همین مبلغ و منتظرم ببینم آیا من را زندان می‌برند یا نه!

وی اظهار کرد: نمی‌توانم بگویم مخاطب شناسی من سنجیده بود، اما چون با بچه‌ها سر و کار داشتم مطالعه کردم. با بچه‌ها زندگی کردم و بزرگ شدم با آنها ولی به هر حال تعدادی ممکن است با فیلم ارتباط برقرار نکنند. اما تلاش شده اگر در فیلم کسی نقش گرگ را بازی می‌کند و حرف می‌زند کودکان و نوجوانان باورش کنند. موضوع ما خیر و شر است که تا ابد می‌تواند ادامه داشته باشد.

کارگردان فیلم سینمای آهوی پیشونی سفید گفت: CD  این فیم زمانی که به بازار آمد در طی دو روز تمام شد. بازیگران ما بیشتر از هرکسی من را تحت فشار گذاشتند تا قسمت ۲ را شروع کنم. امین زندگانی بارها زنگ زد و گفت چرا قسمت دو پیشونی سفید را نمی‌سازید.

هاشمی با اشاره به این نکته که در انتخاب اسم (اختاپوس) اشتباه کردم اما یادمان باشد کودکان بسیاری از آثار کودک جهان را می‌بینند دارای صحنه های ترسناک و جذاب است در نتیجه ما تلاش کردیم این نکته در فیلم لحاظ شود. مهناز افشار خودش لطف داشت با من تماس گرفت و گفت که می‌خواهد در قسمت دو پیشونی سفید حضور داشته باشد. هیچ دلیل خاصی نداشت اما در ذهنم کاراکترهایم را بر اساس در ذهنم انتخاب می‌کنم، اما کاراکتر پیشونی طلا با بازی لیلا اوتادی در ذهن من نزدیکتر به شخصیتی بود که می‌خواستم تا مهناز افشار ولی او بازیگر بسیار توانمندی است.

 

امین زندگانی سید جواد هاشمی آهوی پیشونی سفید 2
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین