کد خبر: 9692 A

موفقیت کاریکاتوریست‌های ایرانی در جشنواره‌های بین‌المللی

موفقیت کاریکاتوریست‌های ایرانی در جشنواره‌های بین‌المللی

در چند روز گذشته کاریکاتوریست‌های ایرانی موفق شدند در دو جشنواره بین‌المللی موفقیت‌هایی کسب کنند.

ایران آرت: سامان ترابی در مسابقه بین‌المللی کارتون «آلف» حائز رتبه دوم شد. مسابقه بین‌المللی کارتون «آلف» وسط موزه هنر دنور در آمریکا برگزار شد که با موفقیت هنرمند کشورمان همراه بود.

سامان ترابی کاریکاتوریست جوان اهوازی موفق به کسب جایزه دوم این مسابقه با موضوع آب شد. نگاه این هنرمند متوجه بحران بی‌آبی در آفریقای جنوبی است.

 

کسب جایزه در جشنواره بین‌المللی کارتون ساتریکن لهستان ۲۰۱۵، جایزه سوم جشنواره بین‌المللی کارتون کوزوو با موضوع «سلام اروپا» ۲۰۱۵ و جایزه ویژه در جشنواره بین‌المللی کارتون آیدین دوغان ترکیه در سال ۲۰۱۵ از جمله افتخارات ترابی است.

همچنین اثر کارتونیست دیگری در سومین مسابقه کارتون El Brigadier مکزیک ۲۰۱۷، جایزه ویژه را کسب کرد.

محمدصالح رزم‌حسینی کاریکاتوریست حوزه هنری کرمان در سومین مسابقه کارتون آنتونیو آریاس برنال مکزیک ۲۰۱۷ موفق به کسب جایزه وی‍ژه داوران این جشنواره شد. آنتونیو آریاس برنال مشهور به El Brigadier (سرباز) کاریکاتوریست مشهور مکزیک بود که در ۱۹۶۰ درگذشت.

در این مسابقه، رایدها از آلمان موفق به کسب جایزه بزرگ شد و جیتت کاستانا از اندونزی و بابیلیگ از چین به ترتیب جوایز اول و دوم را به خود اختصاص دادند. رزم‌حسینی و اردوگان باسول از ترکیه موفق به کسب جایزه ویژه هیأت داوران شدند.

رزم‌حسینی در این جشنواره، اثر خود را برای موضوع مهاجرت، با الهام از پرچم اتحادیه اروپا ترسیم کرده بود.

 محمدصالح رزم‌حسینی متولد ۱۳۵۸ در کرمان است. وی تا کنون در جشنواره‌های مطرح ایتالیا، چین، کرواسی، کره جنوبی، روسیه و ترکیه شرکت داشته و رتبه‌های برتر را صاحب شده و همچنین دیپلم‌های افتخار متعددی در جشنواره‌های بین‌المللی کارتون از جمله جشنواره‌های کره جنوبی، اوکراین، کرواسی، بلغارستان و ... کسب کرده است.

 

 

سامان ترابی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین