کد خبر: 9681 A

این نقاشی‌ها نمایان‌گر دوستی هستند/ روایت محمدرضا آتشزاد از نمایشگاه "لذت زندگی"

این نقاشی‌ها نمایان‌گر دوستی هستند/ روایت محمدرضا آتشزاد  از نمایشگاه  "لذت زندگی"

آتشزاد که سالها است به عنوان نقاش آبرنگ شناخته می‌شود، علاقه‌اش به این تکنیک را به دلیل انعطاف آن در انتقال حس مورد نظر خود دانست.

ایران‌آرت: محمدرضا آتشزاد که این روزها نمایشگاه نقاشی‌هایش با عنوان "لذت زندگی" در گالری آتشزاد برپاستدر مورد آثار خود گفت: این کارها همه به صورت فی‌البداهه و در خود طبیعت شکل گرفته و یا تصاویری است که ثبت کرده بودم و به مرور زمان روی آن‌ها کار کردم و چون چنین کاری نیاز به سرعت دارد به سراغ آبرنگ رفتم چرا که آبرنگ تکنیک سریعی است و تجربه انتخاب رنگ هم در این آثار به سابقه‌ای بر می‌گردد که در استفاده از آبرنگ داشتم.

او گفت: بسیاری از جلوه‌های طبیعت که به عنوان یک پس زمینه فضاهای حسی و عینی متنوعی را در کنار حضور انسان به وجود می‌آورد همواره برای من به عنوان یک نقاش انگیزه‌هایی ایجاد می‌کند تا آثاری را خلق کنم.

این هنرمند نقاش گفت: همواره در جریان زندگی، آرام گرفتن، رها شدن و دل به طبیعت سپردن با دیگر رویاهای خیال‌انگیز خودم، برایم به نوعی،  توصیف لذت زندگی بوده است. من در تلاش بوده‌ام به منظور تلطیف و بسا زیباتر نشان دادن واقعیت‌های بیرون با خوشایندترین نمادهای تخیل خویش، آنها را به تصویر کشم.

وی در مورد نزدیک بودن موضوع این نمایشگاه با نمایشگاه قبلی خود با عنوان "واقعیت رویایی" گفت: من در آثار آن نمایشگاه هم سعی کردم آن چه را که سال‌ها در محیط پیرامون و در محل زندگی‌ام در کانادا مشاهده کرده‌ام در یک تلاقی با تخیل و احساسم دخیل کرده و آن چه که در ذهنم بود را به تصویر در بیاورم.

آتشزاد ادامه داد: این نقاشی‌ها در کل نمایان‌گر دوستی هستند و یک حالتی از صلح در آن وجود دارد که در ورای واقعیت، شکلی رویایی به خود گرفته است. اما این رویایی بودن بستگی به آن دارد که مخاطب چگونه به این آثار توجه می‌کند و آن را چگونه می‌بیند تا بتواند در ورای واقعیت رویا را هم کشف کند.

لذت زندگی

این هنرمند گفت: عمدتا مناظر زیبایی که در طبیعت وجود دارد شکلی رویایی دارند و تنها کافی است که کمی عمیق‌تر ببینیم و بیشتر توجه کنیم و اگر از کنار این مناظر طبیعی بدون هیچ تفاوتی هر روز عبور کنیم، واقعیت حقیقی هیچ‌گاه نمی‌گذارد واقعیت رویایی دیده شود.

آتشزاد درباره علاقه‌اش به تکنیک آبرنگ گفت: آبرنگ به دلیل حسی که در رنگ‌ها ایجاد می‌کند و به دلیل انعطافی که دارد در انتقال حس مورد نظر من به شدت کاربرد دارد و کاملا آدم را جذب خودش می‌کند و من به نظرم آمد بهترین تکنیک برای به تصویر در آوردن تصویر ذهنی‌ام آبرنگ است.

این گالری‌دار ادامه داد: این نقاشی‌ها درست همان چیزی است که حس می‌کردم و قبل از اجرا به صورت کامل در ذهنم دیده بودم و بعد روی کاغذ آمد. آن حس که من قصد داشتم به تصویر بکشم، آرامش بود و خوشبختانه مخاطبین هم با نگاه کردن به کارها و دقیق شدن در نوع رنگ‌ها و نوع نگاه من به محیط این آرامش را حس کردند و اگر تنشی داشت می‌توانست آن تنش را برطرف کند.

لازم به یادآوری است، نمایشگاه نقاشی‌های محمدرضا آتشزاد با عنوان "لذت زندگی" تا 12 شهریور در گالری آتشزاد در خیابان ولیعـصر، نرسیـده به میـدان ونک، خیابان عباسپور (توانیـر) شمـالی، بعـد از پـل همت، پـلاک 23 میزبان علاقمندان است.

 

 

محمدرضا آتشزاد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین