کد خبر: 9553 A

نمایشگاهی با یک تابلو/ مدیر هنری گالری «آ» از برپایی نمایشگاه اسپات لایت می‌گوید

نمایشگاهی با یک تابلو/ مدیر هنری گالری «آ» از برپایی نمایشگاه اسپات لایت می‌گوید

نمایشگاه «اسپات لایت-١» با یک اثر از سروژ بارسقیان سوم شهریور در گالری «آ» افتتاح شد.

ایران آرت: مرتضی آکوچکیان گرافیست و مدیر هنری گالری «آ» از برپایی نمایشگاه «اسپات لایت-١» با یک اثر از سروژ بارسقیان از روز گذشته سوم شهریور در گالری «آ» خبر داد و درباره برپایی این نمایشگاه تک اثر گفت: سنت نمایش آثار هنری در قالب یک مجموعه، گاه فرصت نمایش و تماشای آثاری را که به شکل مرسوم خلق نشده‌اند از ما دریغ می کند. از سوی دیگر آثار نادیده بسیاری از هنرمندانی که دیگر در میان ما نیستند باقی مانده است که دیگر امکان نمایش به صورت یک مجموعه منسجم را ندارند.

او در گفت و گو با خبرنگار مهر ادامه داد: همه این دلایل باعث شد تا در گالری «آ» شیوه تازه ای از نمایش را فراهم کنیم؛ شیوه ای که آن را «اسپات لایت» نام گذاشتیم. اسپات لایت فرصتی است برای تماشای تک اثرهایی از هنرمندان شاخص تا با تمرکز بر آن تک اثر، ویژگی ها و شاخصه های آن نمود بارزتری بیابد. «اسپات لایت-۱» اثری از سروژ بارسقیان است و در ادامه برای دیگر هنرمندان نیز چنین نمایشگاهی برپا خواهیم کرد.

به گفته وی، این اثر بازآفرینی «پرتره جرج گیز تاجر» اثر هانس هولباین (۱۴۹۷-۱۵۴۳) است.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: این نقاشی به دنبال این پرسش پدید آمده است که آیا قادریم در عصر حاضر با وجود تکنولوژی معاصر و دانش موجود برای شناخت و تجزیه و تحلیل و شناخت رنگ و نور، شاهکارهای هنرمندان گذشته را بازسازی کنیم؟ (تفاوت کپی با بازآفرینی در این است که در بازآفرینی گویا هنرمند نسخه ای متفاوت از یک موضوع واحد را انجام داده باشد). امروز پاسخ این پرسش قدیمی آری کامل است. این اثربخشی از یک پروژه بزرگتر است که از سال ۲۰۰۴ آغاز شده، برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ به نمایش درآمده و کماکان نیز ادامه دارد.

 

سروژ بارسقیان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین