کد خبر: 9441 A

دایناسورها در تهران/ آثار برنده جایزه بین‌المللی تصویرسازی علمی دایناسور به نمایش در می‌آید

دایناسورها در تهران/ آثار برنده جایزه بین‌المللی تصویرسازی علمی دایناسور به نمایش در می‌آید

آثار تصویرسازی دیرینه‌شناسی محمد حقانی در نمایشگاه جانبی چهارمین کنگره بین‌المللی متخصصان جوان علوم زمین به نمایش در می‌آید.

ایران‌آرت: محمد حقانی هنرمند جوانی است که تصویرگر علوم طبیعی و فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه هنر و معماری آزاد اسلامی تهران و موسس وب‌سایت دانشنامه تصویرسازی علمی است. او عضو انجمن تصویرگران ایران است و تاکنون برای کتاب‌ها و مجلات مختلف علمی به ویژه با موضوعات دیرینه‌شناسی و جانورشناسی، تصویرسازی کرده است. آثار حقانی در چندین نمایشگاه داخلی و خارجی و نیز موزه‌های دیرینه‌شناسی کشورهای استرالیا، اسپانیا و شیلی به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه ۲۰ اثر از آثار تصویرسازی دیرینه‌شناسی محمد حقانی در نمایشگاه جانبی چهارمین کنگره بین‌المللی متخصصان جوان علوم زمین (YES) در غرفه شماره ۳ سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور نمایش داده خواهد شد.

تصویرسازی دیرینه‎شناسی یکی از شاخه‎های تصویرسازی علمی است که بر روی نمایش دقیق از حیات ماقبل تاریخ متمرکز است.  بسیاری از تصویرگران دیرینه‎شناسی دانش آموختگان هنرهای زیبا هستند و در آثار خود اصول زیبایی‎شناسی را کاملا رعایت می کنند و تصاویر علمی دقیق و زیبایی را به نمایش می‎گذارند.

در عین حال پای بند بودن به یافته‎ها و اصول علمی در این کار از اولویت بیشتری برخوردار است زیرا زمانی که دانشمندان قصد انتشار مقالات خود در مجلات علمی، جزوه و کتاب را دارند، برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود به متخصصان نقاشی دیرینه شناسی مراجعه می‎کنند. 

illustration-mohamad-haghani


چهارمین کنگره بین‌المللی متخصصان جوان علوم زمین از پنجم تا هشتم شهریور ۱۳۹۶ در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور برگزار خواهد شد و در کنار آن، نمایشگاه‌هایی با محوریت علوم زمین هم‌چون نمایشگاه تجهیزات و دستگاه‌های زمین‌شناسی، سنگ‌های قیمتی، فسیل، ژئوتوریسم و ژئوپارک، صنایع معدنی، کتاب، عکس و تصویرسازی نیز برگزار می‌گردد.

بخشی از سوابق محمد حقانی به این شرح است:

-برنده جایزه بین المللی تصویرسازی علمی دایناسور ، اسپانیا 2016
-نمایشگاه گروهی نقاشی فسیل شناسی نوامبر 2013 در موزه دیرینه شناسی کشور شیلی
-نمایشگاه گروهی نقاشی فسیل شناسی در موزه دیرینه شناسی شهر Salas de los Infantes کشور اسپانیا، 2016 
-همکاری با موزه دایناسور شناسی کشور استرالیا به عنوان تصویرگر موزه 
-چاپ دو اثر در مجله نشنال جئوگرافیک آمریکا 2015
-تصویر سازی علمی دایناسور برای کتاب Digging for Triceratops انتشارات Capstone امریکا 2015
-تصویر سازی برای کتاب دایناسورها، انتشارات Black Rabbit Books آمریکا در سال 2016
-تصویرسازی دایناسورها برای مجموعه محصولات آموزشی به سفارش استودیو فنیکس اسپانیا 2015
-عضو انجمن تصویرگران علوم طبیعی آمریکا

 

 

محمد حقانی تصویرسازی دیرینه‎شناسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین