کد خبر: 9375 A

متروپولیتن و نمایش گنجینه‌‎ای نایاب از نقاشی‌های روی کاغذ/ ایکینز، مری کست، هومر و دیگران

متروپولیتن و نمایش گنجینه‌‎ای نایاب از نقاشی‌های روی کاغذ/ ایکینز، مری کست، هومر و  دیگران

موزه متروپولیتن گینجینه‌‎ای نایاب از نقاشی‌های روی کاغذ آمریکایی را نمایش خواهد داد.

ایران آرت: موزه متروپولیتن گنجینه‌‎ای نایاب از نقاشی‌های روی کاغذ آمریکایی  را نمایش خواهد داد. متروپولیتن قصد دارد در نمایشگاهی که موعد افتتاح آن 21 اوت -امروز 30 مرداد ماه - است آثار هنری متعلق به بازه زمانی قرن نوزدهم را به نمایش بگذارد. به گزارش ایران آرت به نقل از آرت دیلی؛ این آثار نقاشی‌هایی روی کاغذ هستند که توسط نقاشان آمریکایی خلق شده‌اند.

طی دهه‌های هفتاد، هشتاد و دهه‌ی نهم قرن نوزدهم میلادی گروهی از نقاشان پیشرو آمریکایی آثاری به صورت طراحی‌های مبدعانه، آبرنگ و  زغال خلق کردند که اکنون موزه متروپولیتن این آثار را گردآوری کرده است.

موضوع این نقاشی‌ها بیش از همه منظره و زندگی اجتماعی مردمان است. در این نمایشگاه آثاری از

در میان نقاشی‌هایی که در متروپولیتن نمایش داده می‌شود آثاری نیز از رئالیست مهم آمریکایی توماس ایکینز وجود دارد.  توماس  ایکینز از معروف‌ترین نقاشان رئالیست آمریکایی، و مجسمه ساز در سال 1844 به دنیا آمد و به سال 1916 درگذشت. او یکی از معروف‌ترین هنرمندان تاریخ هنرهای زیبای ایالات متحده آمریکا بود. دوره فعالیت هنری او از دهه هفتاد قرن نوزدهم تا  چهار دهه بعد از ادامه داشت. موضوع آثار ایکینز بیشتر زندگی مردم فیلادلفیا بود.

در این نمایشگاهِ متروپولیتن همچنین آثاری از مری کست، وینسلو هومر، جان لافارگ و جان سینگر سارجنت به نمایش درمی‌آید.

مری استیونسن کست نیز از نقاشان آمریکایی قرن نوزدهم است که البته سبکی امرسیونیستی در نقاشی‌هایش داشت. او بیشتر دوران بزرگسالی‌اش را در فرانسه گذراند جایی که برای اولین بار با ادگار دگا ملاقات کرد و با او پیوند دوستی بست و همچنین جایی که بعدها آثارش را در میان امپرسیونیست‌ها به نمایش گذاشت. موضوع اکثر نقاشی‌های کست تصاویری از زندگی اجتماعی و شخصی زنان بود و در آثارش تأکید به خصوصی بر رابطه مادران و فرزندان داشت.

وینسلو هومر در ۲۴ فوریه ۱۸۳۶ در بندر بوستون به دنیا آمد. هومر در جریان جنگ داخلی آمریکا معروف به جنگ‌های انفصال، مأمور تهیه عکس از مناظر جنگ شد و با پایان جنگ، به خلق آثار برجسته و معروف خود پرداخت. او در زمینه گرافیک نیز استعداد خوبی داشت وسال‌ها از راه تصویرگری برای نشریات گوناگون، زندگی خود را می‌گذراند. هومر سالیانی به نقاشی موضوعاتی از زندگی روزمره روستایی و چشم اندازها پرداخت.

جان لا فارگ (1910-1835) از هنرمندان و نویسندگان قرن نوزدهم میلادی است. او در نیویورک به دنیا آمد اما زیر نظر پدر مادری فرانسوی پرورش یافت. در آثار او گرایش‌های مذهبی مشخصی دیده می‌شود.  

جان سینگر سارجنت از مطرح‌ترین تک‌چهره‌نگاران زمان خود بود. از او در حدود ۹۰۰ نقاشی رنگ روغن و بیش از ۲۰۰۰ آبرنگ، و همچنین طرح‌های بی شمار و نقاشی‌هایی با زغال برجای مانده است. آثار او نمایشگر سفرهای او به سراسر جهان، از ونیز به تیرول، کورفو، شرق میانه، مونتانا، مین، و فلوریدا است. پدر و مادر او آمریکایی بودند، اما جان قبل از اقامتش در شهر لندن در پاریس آموزش دیده بود.

ذیلا به ترتیب آثاری از  توماس ایکینز، مری کست، وینسلو هومر و جان سینگر سارجنت می‌بینید:

ایکینز

مری کست

هومر

1024px-The_Daughters_of_Edward_Darley_Boit__John_Singer_Sargent__1882_(unfree_frame_crop)

 

 

 

 

موزه متروپولیتن جان سینگر سارجنت ایکینز مری کست وینسلو هومر جان لافارگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین