کد خبر: 9272 A

خانه ابراهیم حقیقی هم ماندگار شد

خانه ابراهیم حقیقی هم ماندگار شد

سیزدهمین کاشی ماندگار بر سر در خانه‌ای نصب شد که روزگاری محل رفت و آمد بزرگانی مانند کیارستمی و مرتضی ممیز بوده است.

ایران‌آرت: ابراهیم حقیقی در مراسم نصب این کاشی، ضمن تشکر از این طرح سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: «من از سال 68 در این خانه سکونت دارم و تمام کارهای نقاشی و نمایشگاهی‌ام در این خانه انجام می‌شود. افراد زیادی به این خانه رفت وآمد داشته‌اند، حتی عباس کیارستمی وقتی جایزه جشنواره کن را دریافت کرد و به ایران برگشت به این خانه آمد. هم‌چنین این خانه محل رفت و آمد بزرگانی چون مرتضی کاخی، بهرام دبیری، و مرتضی ممیز بوده است.»

او افزود: «خانه در تعریف فیزیکی یک سقف است و وقتی معنا پیدا می‌کند که در آن زندگی جریان یابد. خانه در معماری ایرانی نیز دارای منزلت خاصی بوده است. خانه مکانی است که یک اتفاق مرتبط با زندگی در آن رخ می‌دهد و در هر شرایطی پناه همه است و ما همه به خانه پناه می‌بریم.»

حقیقی اضافه کرد: «قدرشناسی از تمام کسانی که برای اعتلای فرهنگ و هنر کشور کاری کرده‌اند کار بسیار پسندیده‌ای است. بسیار مهم است که این افراد حس کنند که شهر تنها در اختیار برج سازها نیست.»

او ضمن ارج نهادن به حرکت فرهنگی نصب کاشی‌های ماندگار افزود: «هنرمندان میراث زنده کشور هستند و حفظ یاد و خاطره آن ها جزو وظایف نگه‌داری از شهر محسوب می‌شود. پرداختن به ماندگار کردن افراد تأثیرگذار در فرهنگ و هنر در حفظ هویت شهر بسیار مؤثر است».

 

ابراهیم حقیقی طرح کاشی ماندگار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین