کد خبر: 9007 A

25 اثر از تیتسیانو وچلی، تینتورِتو و پائولو ورونز در مسکو/ برای اولین بار سه هنرمند بزرگ ونیزی به روسیه می‌روند

25 اثر از تیتسیانو وچلی، تینتورِتو و پائولو ورونز در مسکو/ برای اولین بار سه هنرمند بزرگ ونیزی به روسیه می‌روند

آثاری از سه نقاش بزرگ کلاسیک در موزه هنرهای زیبای پوشکین به نمایش گذاشته شده است.

ایران آرت: موزه‌ی هنرهای زیبای پوشکین در مسکو برای اولین بار 25 اثر از سه نقاش بزرگ کلاسیک را نمایش می‌دهد. به گزارش ایران آرت به نقل از سایت موزه هنرهای زیبای پوشکین، این نمایشگاه از نهم ژوئن آغاز شده است و تا بیستم ماه اوت در امارت موزه هنرهای زیبای پوشکین در مسکو ادامه خواهد داشت.

تیتسیانو وچلی (1576-1490) از  نقاشان و نگارگران ایتالیایی سده شانزدهم میلادی است. او از معروف‌ترین اعضای مکتب ونیز در قرن شانزدهم میلادی است و از استادان بنام دورانِ موسوم به دوران رنسانس. تیتسیانو وچلی  در مقام یک استاد رنگ پرداز به اسلوبی دست یافت که همراه با تکامل نقاشی‌اش بغرنج‌تر و آزادانه‌تر شد و سرانجام به حدی رسید که می‌توان آن را پیش آگهی تجربیات امپرسیونیست‌ها دانست. او مضمون باستانی الهه برهنه را در نقاشی اروپایی متداول کرد. او در چهره‌نگاری نیز دستی توانا داشت. حدود پنجاه تک چهره برجامانده از او نخستین نمونه‌های چهره‌نگاری روانشناختی به شمار می‌آید. نقاشی‌های مذهبی‌اش طیفی متنوع از تجسم نفسانیت تا نمایش فاجعه و دردمندی را شامل می‌شود.

او در  اوت ۱۵۷۶ در همهمه فرا‌گیری مرض طاعون در ونیز درگذشت.

اما جاکوپو کومین  (۱۵۱۸–۱۵۹۴)، مشهور به تینتورِتو نیز از دیگر نقاشان ونیزی دوره رنسانس است. پدرش رنگرز بود و به همین دلیل او لقب تینتورتو (Tintoretto) گرفت به معنی «رنگرز کوچولو» یا «پسر رنگرز». خانواده او اصالتا اهل برسیا در لومباردی بودند و سپس شهروندان ونیز شدند.

پائولو ورونز در ۱۲ مارس ۱۵۲۸ چشم به جهان گشوده و در ۱۹ آوریل ۱۵۸۸ چشم از جهان فرو بست. یک نقاش رنسانس ایتالیایی اهل ونیز بود. از او به عنوان یکی از نقاشان بزرگ در عرصه مذهبی و اساطیری نام برده می‌شود که به همراه تیتسیانو وچلی و تینتورتو سه هنرمند بزرگ ونیزِ قرن شانزدهم هستند.

تصاویری از آثار این سه هنرمند در امارت موزه هنرهای زیبای پوشکین می‌بینید:

21419_foto_5_03

21419_foto_4_03

21419_foto_3_03

21419_foto_2_03

21419_foto_1_03

 

 

 

 

 

تیتسیانو وچلی تینتورتو پائولو ورونز موزه هنرهای زیبای پوشکین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین