کد خبر: 8859 A

کپی ممنوع!/ دبیر جشنوراه تجسمی فجر از نظارت دقیق بر آثار خبر داد

کپی ممنوع!/ دبیر جشنوراه تجسمی فجر از نظارت دقیق بر آثار خبر داد

مجتبی آقایی عقیده دارد جشنواره تجسمی محلی است برای ارائه ظرفیت‌های جامع و میان رشته‌ای که همواره در کشور ما مغفول مانده است.

ایران‌آرت: مجتبی آقایی دبیر دهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: همیشه مقاطع دهمین برای ایونت‌ها و رویدادهای هنری مقطع مهمی است. ما باید یک ارزیابی از آن چه از قبل اتفاق افتاده انجام دهیم و بعد دریچه‌ای به سمت آینده بگشاییم.

او ادامه داد: در حال حاضر در پی تصویب فراخوان جشنواه هستیم و از سوی دیگر به دنبال برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با انجمن‌های مختلف تجسمی تا بتوانیم تصمیم‌های دقیق‌تر و علمی‌تری در نحوه برگزاری این جشنواره بگیریم. در حال حاضر کلیاتی به تصویب رسیده است و در مراحل اجرایی در دستور کار قرار گرفته که البته نیاز به بازبینی‌هایی دارد.

دبیر جشنواره دهم هنرهای تجسمی فجر گفت: رویکرد این جشنواره نیز مانند دو سال گذشته است و ما با برگزاری این جشنواره به صورت بینارشته‌ای حضور گسترده همه رشته‌های تجسمی و نه تنها یک رشته خاص را در نظر داریم و جشنواره تجسمی محلی است برای ارائه ظرفیت‌های جامع و میان رشته‌ای که همواره در کشور ما مغفول مانده است. این اتفاق منجر به آن خواهد شد که ما هم با تنوع شرکت‌کننده و هم با تنوع آثار مواجه باشیم  و به نظر محدودیت‌ها به این واسطه از بین خواهد رفت.

آقایی گفت: ما در دوره نهم چالش‌هایی را در بحث داوری داشتیم که به تغییر و اصلاحیه فراخوان جشنواره منجر شد. ما امسال فرآیند کنترل بعد از انتخاب اثر را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد. به دلیل این که رویکرد رقابتی معنا ندارد ما در فراخوان امسال بر اهمیت ایده، آرمان و دغدغه هنرمند تاکید کردیم. این که هنرمند چه ظرفی را برای اجرای خود انتخاب کرده و ایده او چقدر جدید است و موضوع کارش تا چه اندازه جامعیت دارد و چقدر در اجرای ایده، خلاقیت بروز پیدا می‌کند. در این نگاه حتی برخورد کلاسیک با هنر هم قابل ارائه است تا جایی که ما در سال‌های قبل نقاشی، کاریکاتور محض و یا عکس را هم در میان برگزیدگان خود داشتیم.

او اظهار داشت: یکی از چالش‌های ما عنوان بزرگ بین‌المللی است که بر روی جشنواره هنرهای تجسمی فجر قرار دارد اما در این 9 دوره نتوانسته به جایگاه خود نائل شود و ما امیدواریم امسال یک جهش رو به جلو داشته باشیم و بتوانیم این بخش را تقویت کنیم.

آقایی اظهار داشت: ما تلاش داریم در این دوره ظرفیت مشارکت‌های استانی را بالا ببریم و در تصمیم‌گیری‌ها، دعوت از هنرمندان خارجی و بخش مفاخر، در برگزاری نشست‌ها قدمی رو به جلو برداریم و از مشارکت انجمن‌های فعال تجسمی در استان‌ها استفاده کنیم.

او گفت: دوره دهم به واقع مقطع مهمی است که بتوانیم بر اساس تجارب گذشته به یک مرحله گذار برسیم و جایگاه محکم‌تری را در آینده به دست بیاوریم.

 

 

مجتبی آقایی دهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین