کد خبر: 8858 A

حس‌هایی که از دل تکرار و گره‌خوردگی به وجود می‌آید/ تارا عیوق از نمایشگاه "تکرار" می‌گوید

حس‌هایی که از دل تکرار و گره‌خوردگی به وجود می‌آید/ تارا عیوق از نمایشگاه  "تکرار" می‌گوید

تارا عیوق تلاش کرده است گره‌های مورد استفاده در بافت فرش و گلیم را برای ارائه آثاری مدرن استفاده کند.

ایران‌آرت: تارا عیوق که نمایشگاه آثارش با عنوان "تکرار" در گالری شیرین برپاست در مرود این نمایشگاه گفت: من در حدود یکسال تحصیلات خود را در رشته طراحی نمای داخلی پشت سر گذاشتم و سپس به دانشگاه الزهرا رفتم و تحصیلات خود را در رشته صنایع دستی ادامه دادم و در زمان تحصیل با انواع گره‌های مورد استفاده در بافت فرش و گلیم آشنا شدم.

او ادامه داد: در آن زمان همواره به این مسئله فکر می‌کردم که اگر بخواهم این روش را برای ارائه آثاری مدرن استفاده کنم چه اتفاقی رخ خواهد داد. بعد از آن متریال و موادی که جنبه‌های صنعتی‌تری را داشتند مورد استفاده قرار دادم و آثار نمایشگاه "تکرار" شکل گرفت.

این هنرمند گفت: در حقیقت این آثار نوعی میکس مدیا است که از ترکیب متریال‌های مختلفی شکل گرفته و بر روی دیوار به نمایش درآمده است و به نوعی تلفیقی از متریال‌های متنوع در یک فرم جدید است.

تارا عیوق

عیوق گفت: در حقیقت این گره‌ها و تکرارها احساس‌های من هستند که به این واسطه به نمایش در آمده‌اند.این آثار در پس خود داستانی ندارند و تنها می‌خواهند بیانگر نوعی حس مانند ترس یا چیزهای دیگری باشند که از دل تکرار، پیچیدگی و یا گره‌خوردگی به وجود می‌آید.

او اظهار داشت: من معتقدم که اثر هنری قرار نیست تنها روایت‌گر داستان باشد. من با فراگرفتن رشته صنایع دستی سعی کردم کار با متریال‌های مختلف را یاد بگیرم و اثری چند بعدی‌تر نسبت به نقاشی ارائه بدهم.

عیوق گفت: از طرفی من فراگیری‌های خود را با توجه به روحیات و نگرش خود ارائه داده‌ام و قصد نداشتم آن چه که در بافت فرش به شکل سنتی آن مورد نظر است را دوباره تکرار کنم.

نمایشگاه‌ "تکرار" با ارائه آثاری از تارا عیوق تا 18 مرداد در گالری شیرین یک و دو در خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک 5 برقرار است.

 

تارا عیوق
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین