کد خبر: 8486 A

پروژه ای دیگری از گالری آران؛ این بار با «گروه هنری بُرجاس» / استحاله های هفت هنرمند را بخوانید

پروژه ای دیگری از گالری آران؛ این بار با «گروه هنری بُرجاس» / استحاله های هفت هنرمند را بخوانید

«گروه هنری بٌرجاس» دومین کارنمای هنر تجسمی خود را در گالری آران به نمایش می گذارد.

ایران آرت: «گروه هنری بٌرجاس» دومین کارنمای هنر تجسمی خود را در گالری آران به نمایش می گذارد. این گروه هنری هفت نفره که حول گالری ایسو آمل گرد هم آمده اند؛ از این پس آثار خود را به عنوان پروژه های گالری آران عرضه خواهند کرد.

در دومین کارنمای بٌرجاس که به صورت مولتی مدیا و در قالب های نقاشی، اسمبلاژ، لایت باکس و ویدﺋـو آرت از روز جمعه 6 مرداد رونمایی خواهد شد؛ آثار هنرمندان " حمید اسدزاده، فروزان سلیمانی، اکبر راد، مصطفی معصومی، شقایق شعبانی، علی فاضلی و فرزانه قلی زاده " به تماشا می باشد.

هنرمندان برجاس در این نمایشگاه، آثار خود را با اراﺋـه شاخصه هایی مدون و موضوعاتی تعیین شده به نمایش خواهند گذاشت. در مقدمه ای بر این نمایشگاه که شرح مختصری ست از آنچه در نمایشگاه گروه هنری برجاس خواهید دید؛ به این ویژگی ها پرداخته شده است؛ که توجه شما را بدان جلب می کنیم:

نمایشگاه گروه برجاس در گالری آران

حمید اسدزاده در اسمبلاژهای خود «اَحولی» را در دید انسان جست و جو می کند. در دو شکل دیدن یک مفهوم. در وسعت اجتماعی که  نماد را بیشتر از اصل می شناسند و صورت را بیشتر از معنا. این دوبینی یعنی جنگ بر سر یک مفهوم؛ اما از دو نگاه متفاوت. فروزان سلیمانی در نقاشی و اسمبلاژهایی با عنوان «کِشند» ، زنان را در لحظه ی خاص از زندگی به تصویر می کشد. لحظاتی که شاید سرنوشت ساز هستند. درنگی و  آنی که بازگشت پس از آن دیگر میسر نخواهد بود. کشمکش درون و بیرون، به مثابه جاذبه زمین که جزر و مد را می سازد. اکبر راد در نقاشی های مجموعه «زَنگار» انسان را فرو رفته در تاریکی می یابد. تسلیم شده و فراموش شده و در قعر تنهائی. بازی نور و رنگ اما نشان از حضور امید دارد. علی فاضلی نیز لایت باکسی با عنوان «استانداردسازی محصولات» اراﺋـه می کند. او هویتی را نشان می دهد که دستخوش تجاوز و تعارض است. هویتی که  شخصیترین سند آن هم پیوسته در تغییر است. سندی که جبر جغرافیایی را به رخ می کشد و آنچه که لاجرم باید پذیرفت؛ بایدها و نبایدهایی که هویت انسان را شکل می دهند.

نمایشگاه گروه برجاس در گالری آران

مصطفی معصومی در بازی با هنرمندان بزرگ تاریخ هنر، و با همزاد پنداری، حضور  ذهنیت خود را به تصویر می کشد. در بازسازی این تصاویر هنرمند خود را به تاریخ هنر پیوند می زند. معصومی نقاشی هایی با عنوان «هم ذهن پنداری» اراﺋـه می کند. آثار نقاشی شقایق شعبانی احساسات و آلام همیشه حاضر را ثبت می کند. رنج هایی که با رنگ سفید روی بوم «اِمحا» میشوند. مرهمی بر زخم های کهنه. فرزانه قلی زاده نیز در ویدﺋـو آرت مفهوم «داد» را فریاد می زند. او بر زوال همه ی موجودات و مفاهیم تاکید دارد. چرخه زوال و نقش ستیزه جوی انسان را در نابودی خود و طبیعت می پذیرد اما؛ نوید تولدی مجدد داده میشود.

نمایش گروه هنری برجاس، جمعه 6 مرداد و از ساعت 20-16 در گالری آران گشایش می یابد. این نمایشگاه تا 3 شهریور همه روزه به جز شنبه ها برای بازدید علاقه مندان دایر خواهد بود.

نمایشگاه گروه برجاس در گالری آران

       

 

گالری آران گروه هنری برجاس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین