کد خبر: 8228 A

تابلوی ناشناسی که پرتره خواهران «برونته» از آب درآمد

تابلوی ناشناسی که پرتره خواهران «برونته» از آب درآمد

قدیمی‌ترین پرتره از خواهران نویسنده «برونته» به قیمت ۵۰ هزار پوند چوب حراج می‌خورد.

ایران‌آرت: «تلگراف» نوشت: یک نقاشی از سه خواهر مشهور ادبیات انگلیسی که به اشتباه خریداری شده بود، در یک حراجی ۵۰ هزار پوند فروخت.

این پرتره را «سر ادوین لندسیر» از «امیلی»، «آن» و «شارلوت برونته» کشیده و یکی از دو پرتره گروهی موجود از این سه خواهر شمرده می‌شود. «لندسیر» در سال ۱۸۳۳ وقتی این خواهرهای نویسنده به یورکشایر شمالی رفته بودند، با آن‌ها ملاقات کرد. او در آن زمان نقاشی جوان بود و هنوز به هنرمند محبوب ملکه ویکتوریا تبدیل نشده بود. تاریخ خلق این اثر به سال ۱۸۳۴ برمی‌گردد.

در این نقاشی جزییاتی همچون دندان جلوآمده‌ «امیلی برونته» و دستبندی که در یادگاری‌های خاندان «برونته» بر جای مانده، به خوبی دیده می‌شود.

به گزارش ایسنا، فروشنده ناشناس این اثر، یک دهه پیش برای خرید اثری از یک حراجی اقدام کرد و وقتی برای بردن آن کار رفت، به او گفته شد اثر خریداری‌شده‌اش به اشتباه به فرد دیگری داده شده و او می‌تواند تابلویی با همان قیمت را که پرتره‌ای از سه زن را به تصویر کشیده، صاحب شود.

او که آن زمان احساس شکست می‌کرد، وقتی دید یکی از زنان تصویرشده، کتاب و قلم در دست دارد همه تلاشش را انجام داد تا به هویت آن‌ها پی ببرد و متوجه شد این نقاشی نادر سه خواهر «برونته» را نشان می‌دهد و هزاران پوند ارزش دارد.

 

از سمت چپ: امیلی، شارولت و آن

 

خریدار این نقاشی هم که نامی از او فاش نشده، سرمایه‌گذاری هنری است و قصد دارد پس از بررسی‌های بیشتر درباره این پرتره تاریخی، آن را به حراج بگذارد.

خواهران «برونته» سه خواهر انگلیسی بودند که کتاب‌هایشان در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ قرن نوزدهم میلادی منتشر شد و آثارشان جزو آثار کلاسیک ادبیات جهان قرار گرفت. «شارلوت برونته» متولد ۲۱ آوریل ۱۸۱۶، «امیلی برونته» متولد ۳۰ جولای ۱۸۱۸ و «آن برونته» متولد ۱۷ ژانویه ۱۸۲۰ فرزندان «پاتریک برونته» در یورکشایر غربی به دنیا آمدند. آن‌ها دارای دو خواهر دیگر نیز بودند که در کودکی از دنیا رفتند. برادرشان «برانول» نیز یک شاعر و نقاش مشهور به شمار می‌رود.

در سال ۱۸۴۶ این سه خواهر کتاب شعری را با هزینه خود منتشر کردند و برای انتشار آن اسامی مستعار «کارر» برای شارلوت، »الیس» برای امیلی و «اکتون» را انتخاب کردند، البته این کتاب موفقیتی به دست نیاورد و پس از آن خواهران به نوشتن رمان روی آوردند. سپس کتاب‌های «اگنس گری» توسط آن و «جین ایر» توسط «شارلوت» در سال ۱۸۴۷ به چاپ رسیدند که در این سال «جین ایر» جزو پرفروش‌ترین آثار به شمار می‌رفت. در سال ۱۸۴۸ امیلی رمان «بلندی‌های بادگیر» و آن داستان «مستاجر عمارت وایلدفل» را منتشر کرد.

«امیلی» ۳۰ ساله و «آن» ۲۹ ساله به فاصله شش ماه بر اثر ابتلا به ذات‌الریه در سال‌های ۱۸۴۸ و ۱۸۴۹ جان خود را از دست دادند. برادرشان نیز بر اثر همین بیماری درگذشت. «شارلوت» به نوشتن ادامه داد و ازدواج کرد، اما او هم در مارس ۱۸۵۵ قربانی ذات‌الریه شد.

 

خواهران برونته سر ادوین لندسیر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین