کد خبر: 7881 A

زمانی برای درنگ / مروری بر آثار دو هنرمند نقاش در نگارخانه پریژا

زمانی برای درنگ / مروری بر آثار دو هنرمند نقاش در نگارخانه پریژا

نمایشگاه نقاشی "عبدالله محمدپور" و "مظاهر افروزی" از روز پنجشنبه 22 تیرماه در نگارخانه پریژا بابل گشایش می یابد.

ایران آرت: نمایشگاه نقاشی "عبدالله محمدپور" و "مظاهر افروزی" از روز پنجشنبه 22 تیرماه در نگارخانه پریژا بابل گشایش می یابد.

در این نمایشگاه که به مرور آثار پیشین این دو هنرمند مازندرانی اختصاص خواهد داشت؛ 35 اثر نقاشی با رویکردی انتزاعی به نمایش گذاشته می شود. محمدپور و افروزی در این مجموعه، مخاطبان خود را به تامل در دو نگاه شخصی ملهم از طبیعت زیستی و جغرافیای مردمان شمال کشور دعوت می کنند.

نمایشگاه نقاشی مروری بر آثار

عبدالله محمدپور و مظاهر افروزی در شرحی مشترک از فضای آثارشان؛ با اراﺋـه تعریفی ضمنی از فرم، به مثابه موجی متلاطم که مخاطب را به اعماق وجودی خویش می کشاند. و رنگ، به عنوان تداعی گر لحظات هیجان انگیز و پرتنش خلق اثر که بازتابی از جست و جوی هنرمند می باشد؛ همچنین بیان داشتند:

" جنگل های انبوه، دشت های وسیعِ پر از گل و گیاه، ماهیگیری در چشمه سارها، رودخانه های کوچک و بزرگ و برکه هایی به روشنی آفتاب، تاریکی ستاره باران شب و فانوس بدست بدنبال گاو آبستن ... همه و همه خاطرات دوران کودکی ماست ...  در آن هنگام که قاصدک، این نماد باروری و زایش؛ پرواز کرده و اوج می گیرد. و بر همه جا و همه چیز مشرف می شود. و سیال و پایکوبان در آسمانش می رقصد... می داند که زمانی و جایی، به زمین بازگشته، دل به خاک می سپارد تا همانندش را بسازد.  " آنجا که طبیعت توقف می کند؛ هنر آغاز می شود." «ویل دورانت»

عبدالله محمدپور

عبدالله محمدپور

عبدالله محمدپور متولد 1353، کارشناس ارشد رشته نقاشی و از اساتید دانشگاه و مدارس هنری مازندران است. او که بیش از 80 نمایشگاه انفرادی و گروهی در کشور برگزار کرده؛ علاوه بر کسب عناوین پرشمار در جشنواره های طراحی و نقاشی استان مازندران، سه دوره به عنوان نفر برتر جشنواره سراسری نقاشی پرسش مهر ریاست جمهوری از سال 86-84 برگزیده شده است. محمدپور همچنین بیش از 1000 متر نقاشی دیواری را در محیط های فرهنگی و آموزشی و شهری به اجرا درآورده و از سال 87 تاکنون از اعضای هیـﺋـت داوران جشنواره های گوناگون هنر تجسمی استان مازندران بوده است.

مظاهر افروزی

مظاهر افروزی

 مظاهر افروزی متولد 1354 کارشناس ارشد رشته نقاشی، کارشناس رشته صنایع دستی و از اساتید دانشگاه و مدارس هنری مازندران می باشد. افروزی در بیش 100 نمایشگاه فردی و جمعی، بینال ها و جشنواره های متعدد منطقه ای و کشوری شرکت داشته است. این هنرمند علاوه بر کسب عناوین پرشمار استانی و منطقه ای، شش دوره نفر اول جشنواره سراسری نقاشی پرسش مهر ریاست جمهوری، نفر اول چهارمین جشنواره الگوهای تدریس برتر و فرآیندهای مدیریتی کشور در سال 1384 و شایسته تقدیر در پنجمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری و پژوهشی طریق جاوید را در کارنامه هنری خود دارد.

 

نگارخانه پریژا مظاهر افروزی عبدالله محمدپور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین