کد خبر: 7837 A

ویکتوریایی‌ها، پیشارافائلی‌ها و امپرسیونیست‌های بریتانیایی در حراج کریستیز

اثر یک میلیون و پانصد هزار پوندی جان ویلیام واترهاوس را ببینید/عکس‌

اثر یک میلیون و پانصد هزار پوندی جان ویلیام واترهاوس را ببینید/عکس‌

آثاری از دوران ویکتوریا و هنر امپرسیونیست‌های بریتانیایی در حراج کریستیز به فروش می‌رسد.

 ایران آرت: آثاری از دوران ویکتوریا و هنر امپرسیونیست‌های بریتانیایی در حراج کریستیز به فروش می‌رسد. این حراج 11 جولای 2017 (فردا-سه شنبه) برگزار می‌شود. در میان آثار عرضه شده در این حراج می‌توان نام هنرمندانی نظیر جان ویلیام واترهاوس، سر ادوارد کُلِی، جوزف ادوارد ساوت هال و ادموند بلیر لایتون دیده می‌شود.

در حراج کریستیز لندن که در خیابان معروف کینگ استریت برگزار می‌شود، آثاری نیز از دوره پیشارافائلی عرضه خواهد شد.

انجمن برادری پیشارافائلی  معروف به پیشارافائلی‌ها (Pre-Raphaelites) گروهی متشکل از نقاشان، شاعران و منتقدان بریتانیایی بود که در سال ۱۸۴۸ توسط ویلیام هولمن هانت، جان اِورت میلایس و دانته گابریل روستی تشکیل شد. پس از مدت کوتاهی ویلیام میکائیل روستی، جیمز کلینسون، فردریک جورج استفانس و توماس وولنر نیز به بنیان‌گذاران این گروه پیوستند تا "انجمن برادری" هفت عضو داشته باشد. این گروه از نقاشان جوان بریتانیایی در واکنشی علیه رویال آکادمی، یعنی آنچه که آنان نقاشی‌های بی‌محتوا و تاریخی ساختگی می‌دانستند، با یکدیگر متحد شدند تا به بیان تازه‌ای از معنویتی جدی و خالص دست یابند.

ذی قیمت ترین اثری که در حراجی کریستیز فردا ارائه می‌شود اثری است از جان ویلیام واترهاوس. جان ویلیام واترهاوس (John William Waterhouse) در سال 1849 به دنیا آمده است و به سال 1917 درگذشت. اثر او یک میلیون تا یک میلیون و پانصد هزار پوند بریتانیا قیمت گذاری شده است. سر ادوارد کُلِی (1898-1833) 30 تا 50 هزار پوند انگلیس، جوزف ادوارد ساوت هال (1944-1861) 30 تا 50 هزار پوند انگلیس و ادموند بلیر لایتون (1922-1852) 20 تا 30 هزار پوند بریتانیا از دیگر هنرمندانی هستند که آثارشان در این حراج عرضه می‌شود.

به ترتیب عناوین نام برده شده، آثاری از این چهار هنرمند که به قیمت‌های آن در حراج کریستیز اشاره شد، می‌بینید:

1

2

3

4

 

 

 

حراج کریستیز امپرسیونیست پیشارافائلی‌ جان ویلیام واترهاوس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین