کد خبر: 7814 A

نمایشگاهی از آثار جامباتیستا تیه‌پولو / ترمیم اثر معروف «مرگ هیاکینتوس» در موزه مادرید+گزارش تصویری

نمایشگاهی از آثار جامباتیستا تیه‌پولو / ترمیم اثر معروف «مرگ هیاکینتوس» در موزه مادرید+گزارش تصویری

موزه تیزن بورن میسزا در مادرید اسپانیا آثاری از جامباتیستا تیه‌پولو، نقاش قرن 18 ایتالیا را به نمایش گذاشته است.

ایران آرت: موزه تیزن بورن میسزا در مادرید اسپانیا آثاری از جامباتیستا تیه‌پولو، نقاش  قرن 18 ایتالیا را به نمایش گذاشته است.  

به گزارش گروه ترجمه ایران آرت به نقل از آرت دیلی در این نمایشگاه که تا 17 دسامبر سال جاری ادامه دارد، آثاری از جامباتیستا تیه‌پولو نمایش داده می‌شود و همچنین اثر معروف این هنرمند ایتالیایی با عنوان «مرگ هیاکینتوس» در پروسه‌ای تکنیکال و آموزشی ترمیم می‌شود. این نقاشی که در سال‌های 1752 و 1753 خلق شده استف اثری است با رنگ روغن که در ابعاد 287 در 232 سانتی متر کشیده شده است. در عنوان اثر «مرگ هیاکینتوس» اشاره‌ای است به  یکی از اساطیر یونانی هیاکینتوس.

هیاکینتوس شاهزاده‌ای جوان بود که توسط خدایان آپولون و زفیروس دوست داشته می‌شد. حسادت زفیروس به رقیب عشقی خود فزونی یافت. یک روز به عنوان جفت با او وارد بحث شد. بحث بالا گرفت و باعث شد که با ضربه‌ای به سر هیاکینتوس او را بکشد. هنگامی که هیاکینتوس درگذشت، آپولون عزادار اجازه نداد این جوان به آن دنیا برود و از اشک او گل سنبلی رویید. در زبان انگلیسی «هیاکینس» به معنی «گل سنبل» نیز هست.

2

1

جامباتیستا تیه‌پولو (Giambattista Tiepolo) که گاه او را با نام‌های جیان باتیستا و جیامباتیستا تیه پولو می‌شناسند، نقاش بنام ایتالیایی و از هنرمندان بزرگ  قرن هجدهم ایتالیا است. او در سال 11696 به دنیا آمد و به سال 1770 از دنیا رفت.

فرسکوهای شاعرانه و درخشان او در تزیین سقف‌ها، با رنگ‌های شاد و روشنشان، در عین حال که نمونه‌هایی از هنر سنتی دوه باروک هستند، بازتاب‌دهنده ظرافت دوره روکوکو هستند، و از این حیث جامباتیستا تیه‌پولو را از مهم‌ترین هنرمندان این سبک نیز برمی‌شمرند.

اینک آثاری از او را تماشا می‌کنید:

800px-The_Immaculate_Conception__by_Giovanni_Battista_Tiepolo__from_Prado_in_Google_Earth

1280px-Giambattista_Tiepolo_-_The_Banquet_of_Cleopatra_-_Google_Art_Project

Giovanni_Battista_Tiepolo_-_Scipio_Africanus_Freeing_Massiva_-_Walters_37657

موزه تیزن بورن میسزا جامباتیستا تیه‌پولو مرگ هیاکینتوس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین