کد خبر: 7422 A

فرصت‌های جدید گالری‌گردی از امروز در گالری‌های تهران

فرصت‌های جدید گالری‌گردی از امروز در گالری‌های تهران

گالری‌های تهران با 21 نمایشگاه جدید میزبان هنرمندان عرصه تجسمی خواهند بود.

ایران آرت: گالری‌های تهران همزمان با پایان ماه مبارک رمضان و با آغاز فصل تابستان جان تازه‌ای می‌گیرند و با 21 افتتاحیه میزبان هنرمندان با مدیاهای مختلف هنری هستند.

اُ: نمایشگاه نقاشی‌های مصطفی حمیدی با عنوان "دروغ و آشفتگی" 9 تا 20 تیر ماه در گالری اُ به نشانی خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو،‌ پلاک 46 ، برپا می‌شود.

آتبین: "میان سرخ دارها" نمایشگاه آثار ابراهیم گنجیان است که 9 تا 20 تیر در گالری آتبین واقع در خیابان ولی‌عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک 42 به نمایش در می‌آید.

آریا: نمایشگاه انفرادی چاپ دستی‌های عاطفه جرنده‌ای با عنوان "به صد صورت جهان را می‌نمایی" 9 تا 20 تیرماه در گالری آریا واقع در ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک 10  برگزار می‌شود.

پروژه های آران: نمایشگاه گروهی مجسمه و چیدمان با عنوان "دغدغه‌ها" با ارائه آثاری از  آرمین پورفهیمی، فرناز ربیعی‌جاه، حامد رشتیان، نسترن صفایی، امیر موسوی‌زاده و علی موسوی‌زاده 9 تیر در گالری پروژه‌های آران افتتاح می‌شود و تا 3 مردادماه در خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک 5، ورودی حیاط میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

ثالث: گالری ثالث 9 تا 21 تیر  در خیابان کریم‌خان، بین ماهشهر و ایرانشهر ، پلاک 248 میزبان نقاشی‌های فرح سلطانی با عنوان "پس از یک شب طولانی" است.

دنا: نمایشگاه  گروهی شامل آثاری در زمینه‌های نقاشی، چیدمان، اینستالیشن و پرفورمنس جمعه ۹ تیرماه در گالری دنا افتتاح می‌شود و تا ۲۶ تیرماه به کار خود ادامه می‌دهد. در بخش نقاشی و چیدمان آثاری از کیمیا بیدار، مونا جولا، آتوسا شاملو، افرا صفا، پدیده فرزان، نیکو فلاح، کوشا موسوی ارائه می‌شود و ویدئو آرتی از میلاد فداکار و پرفورمنسی از مونا به‌کار نیز در این نمایشگاه برپا خواهد شد. گالری دنا در خیابان طالقانی، خیابان سپهبد قرنی، کوچه سوسن، پلاک ۴ قرار دارد.

شکوه: اولین نمایشگاه آثار فرشین طهماسب در ایران با عنوان "شکستنی"،  روز جمعه 9 تیرماه در گالری شکوه افتتاح خواهد شد. فرشین طهماسب پیش از این نمایشگاه‌های متعددی در سوئیس و فرانسه برگزار کرده است. این نمایشگاه تا 14 تیر در فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی،کوچه امیر نوری، پلاک 19 برپاست.

شماره چهار: گالری شماره چهار میزبان 60 عکس تئاتر از  60  عکاس هنرجوی رضا موسوی با عنوان "پله سوم" است که حمید مهدوی آن را گردآوری کرده است و در آن آثار مجید ابوالقاسم، تبسم ارگی، کورش اسکندری، محمدامین اشتری، فاطمه الهیارنژاد، بعثت امامى، پیمان ایروانی، رسول بابایى، پرنا بهارعلى، فاطمه پازکى، مجید تبریزی، داریوش تقی‌پور، بنفشه جلالی، خاطره جلیلى، هلیا حسینیون، سیاوش حمیدى، هانا حواری‌نسب، فرناز خالقی، فرخ خسروپناه، صدف خواجه على،  فاطمه خواجه نورى، امیر خوارزمى، تینا دلنوازى، مریم دیهول، مینا رحیمی، زهرا ره‌گشای، مرتضی زمانی، پریناز زینل، شراره سامعی، آیین سبزیوند، طلا سپهرم، کیارش سرسپار، زهرا شاهى، نجمه شفرئی، نگین شکیبا، غزاله صداقت، سید ضیاالدین صفویان، زهره صفی‌نور، لیلا طاهرى راد، طلا طاهرنیا، امیر عابدی، آسا عالیخانی، شراره عایفی، ماندانا عضدآزاد، فراز فقیراللهی، بهاره فلاحى، شعله فیض‌بخش، آزاده فیضی، ساینا قادرى، پگاه قدیری، محمد مهدى کرباسیه، بیتا کهنمویى، نوید محمدی، حسین ملا اسماعیلی، محمد جواد منفرد، رضا موسوى، حمید مهدوى، فاطمه مهری، فرزانه نظارى و هانیه یاورى به نمایش در می‌آید.این نمایشگاه از 9 تا 19 تیر در خیابان شریعتی، نرسیده به سید خندان، کوچه اشراقی، پلاک 4 میزبان علاقمندان به هنر است.

شیرین: ایمان صفایی هنرمند گرافیست و مجسمه‌ساز، آثار متاخر خود را با عنوان "کوچه" در گالری شیرین به نمایش در می‌آورد. این نمایشگاه از 9 تیر تا سوم مرداد در خیابان کریم خان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک 5 برگزار می‌شود. هم‌چنین مراسم رونمایی کتاب بهمن محصص، تالیف آرمان خلعتبری و با عنوان "بهمن"؛ ۹ تیر  از ساعت ۴ بعدازظهر در گالری شیرین تهران برگزار می‌شود.

طراحان آزاد: "خواب دیده" نمایشگاه آثار و رونمایی از آثار حامد صحیحی از 9 تا 14 تیر در خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک5 میزبان علاقمندان هنر است.

فردا: نمایشگاه آثار میترا بابایی با عنوان "زنان و زمان" 9 تا 15 این ماه در گالری فردا برپا است. علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت 16 تا 20 به گالری فردا واقع در خیابان کریم‌خان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک دو واحد 22 مراجعه کنند.

فرمانفرما: نمایشگاه مجسمه‌ و چیدمان که  "نوستالوژی" نام دارد با ارائه آثاری از بهروز حشمت ، کامبیز صبری و قدرالله عاقلی 9 تا 30 تیر در گالری فرمانفرما در کریم‌خان زند، خردمند شمالی، اعرابی ۲ برپاست. ساعات بازدید از نمایشگاه از ١١ تا ١٩ هر روز هفته جز دوشنبه‌ها است.

گلستان: نمایشگاه آثار مریم درویش با عنوان "مشاغل مردانه" 9 تا 14 تیر در گالری گلستان واقع در دروس ، خیابان کماسایی ، شماره 34 برگزار می شود.

ماه: "طبیعت بی جان" عنوان نمایشگاه نقاشی‌های رضا بهاروند است که 9 تا 27 تیر ماه در گالری ماه واقع در  خیابان افریقا، کوچه گلستان، شماره 26 به تماشا در می آید.

محسن(همکف):"دال‌های ضمنی" نمایشگاه عکس های نیما علیزاده ، وحید دشتیاری و علیرضا زنگی‌آبادی است که توسط مهرداد افسری انتخاب شده است و از 9  تا 28 تیر در  ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک42 برپاست.

محسن(پاسیو):الیکا هدایت نقاشی های خود را با عنوان"اَعراف" از 9 تیر  تا 4 مرداد در ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک42 ، گالری محسن به نمایش در می آورد.

نقش جهان:نمایشگاه نقاشی مصطفی بختیاری جمعه 9 تیر از ساعت 16 الى 21 در گالرى نقش جهان  برگزار می شود.این نمایشگاه تا تاریخ 15تیر ماه از ساعت 16الى 20 در  نیاوران ،خیابان همایونفر ،کوچه سعدى ،کوچه حافظ خیابان ایت الله محمودى 2،پلاک 9 برقرار است.

نگر:نمایشگاه گروهی "منو" با نمایش نقاشی های زهرا اسدنسب ،طلیعه بحرینی،زیبا بیده، بهار بینش،فاطمه پاکدل، ندا چینی‌فروش،شیوا زینالی، علی ضابطی و سودابه کردی 9 تا 14 تیرماه در گالری نگر برپا می شود که کار گردآوری این آثار را سودابه کردی به عهده دارد.گالری نگر در قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک ۳۳، زنگ سوم واقع است.

نیاوران:نمایشگاه آثار چهره های ماندگار ایران توسط ماهنامه چهره های ماندگار و بنیاد آفرینش های هنری نیاوران با عنوان " قاب تجلی" جمعه نهم تیرماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود . در این نمایشگاه عکس های پرتره چهره های ماندگاری که  فرصت کافی جهت عکاسی حرفه ای  از آنها فراهم شده است  به نمایش درخواهد آمد. در کنار آن آثار نقاشی، خوشنویسی و نقاشیخط چهره های ماندگار هنرهای تجسمی چون استاد محمود فرشچیان، استاد محمد احصایی،  استاد غلامحسین امیرخانی، استاد نصرالله افجه ای، استاد جلیل رسولی، استاد یدالله کابلی، استاد کیخسرو خروش، استاد محمدحسین حلیمی، استاد محمد سلحشور، استاد عباس اخوین، استاد علی اکیر صادقی، استاد حبیب الله آیت اللهی، استاد عبدالصمد حاج صمدی به همراه برخی دیگر از بزرگان هنر نیز در معرض دید عموم قرار می گیرد.  همچنین دو کتاب عکس چهره های ماندگار و کاشی های اسلیمی چهره های ماندگار ارائه خواهد شد.این نمایشگاه تا 16 تیرماه دایر است و علاقمندان جهت بازدید از آن می توانند در روزهای عادی از ساعت ١٠ الی ٢١ و در روزهای تعطیل از ساعت ١٤ الی ٢١ به گالری شماره ١ فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

نیاوران دو: نمایشگاه نقاشی سمانه احسانی نیا، جمعه 9 تیر ماه ساعت 17 در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران گشایش می یابد. در این نمایشگاه تعداد 25 اثر از این هنرمند در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد. تکنیک آثار ارائه شده در این نمایشگاه آبرنگ و اکرلیک است. احسانی نیا پیش از تصادف و ایجاد عارضه نخاعی ناشی از آن در عرصه هنرهای تئاتر، عکاسی و معرق کاری فعالیت می کرده است و از سال ۱۳۸۷  نقاشی را با دهان آغاز کرده است. وی از سال ۱۳۹۱ هنر نقاشی را به صورت حرفه ای و زیر نظر استاد هادی تقی زاده  ادامه داده است.علاقمندان جهت دیدار از آثار این نمایشگاه می توانند در روزهای برقراری نمایشگاه از ساعت 10 تا 20 به گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

والی: نمایشگاه آثار هنرمندان گالری والی با عنوان"تکرار با نگاهی دیگر" با ارائه آثاری از بهزاد بزرگی، اسفندیار پورمقدم،احمد تک، فریده ثقه الاسلام توکلی،روشنا رستمی، سهیلا حقیقت،مژگان حبیبی، حمید حمیدی، آوا صالحی، سیروان کنعانی، پردیس شفعیون،احمد محمد پور، امیر مکبرو الهام یزدان پناه 9 تا 23 تیر در  میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک  72 برگزار می شود.

 

ادامه نمایشگاه های پیشین:

 

 آتشزاد: نمایشگاه گروهی نقاشی با ارائه آثاری از بیست هنرمند معاصر با عنوان"رنگ و بی رنگ" تا تاریخ 13 تیر ادامه خواهد داشت .گالری آتشزاد در خیابان عباسپور ( توانیر ) شمالی ، بعد از پل همت ، نرسیده به میدان ونک ، نبش کوچه هومان ، پلاک 23 واقع شده است.

دارگون: نمایشگاه گروهی "روی دیگر پنجره" در گالری دارگون برپاست.این نمایشگاه شامل 43 هنرمند است که با الهام از فیلم "ABC  آفریقا" ساخته عباس کیارستمی دست به خلق 43 اثر هنری زده‌اند. این آثار روی بوم‌های 50در 50 سانتی متری با تکنیک آزاد کشیده شده‌اند."روی دیگر پنجره" تا 14 تیر ماه در گالری دارگون به آدرس خیابان شریعتی، پایین تر از حسینیه ارشاد، خیابان کوشا، کوچه بدیعی، بن بست بشردوست، پلاک ۱۴به جز شنبه ها، دایر و ساعت بازدید از آن ساعت 17 تا ۲1 است.

دلگشا: نقاشی های نیاز بابا تبار با عنوان "اُبرون" تا 13 تیر در  خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر ،کوچه مهاجر ، پلاک 30 میزبان علاقمندان به نقاشی است.

بنیاد پژمان / کارخانه آرگو: "دماغ به دماغ" پروژه/نمایشگاهی از آثار هنرمندان اسلاو و تاتار است که به همت بنیاد پژمان در کارخانه آرگو برپا شده است. این نمایشگاه تا 23 تیر ماه در تهران، خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶۶۶ برقرار است.

 

 

گالری گردی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین