کد خبر: 7268 A

اولین نمایشگاه فرشین طهماسب در ایران

اولین نمایشگاه فرشین طهماسب در ایران

فرشین طهماسب، هنرمند نقاش، موزیسین و بازیگر، اولین نمایشگاه آثار نقاشی خود را در ایران برپا می‌کند.

به گزارش ایران آرت، روابط عمومی گالری شکوه، فرشین طهماسب هنرمند نقاش که نمایشگاه‌های متعددی در سوئیس و فرانسه برگزار کرده و با چند ناشر فرانسوی در زمینه تصویرسازی کتاب همکاری داشته، اولین نمایشگاه آثار نقاشی خود را 9  تیرماه در گالری شکوه برپا می‌کند.

طهماسب در این نمایشگاه، مجموعه‌ای از آثار خود را با موضوع زنان ارائه خواهد داد. آثار فیگوارتیوی که رویکردی اجتماعی دارند و به مسائل جامعه‌شناختی پیرامون زنان در جامعه می‌پردازند. این هنرمند با بهره‌گیری از آموزه‌های جریان‌های مختلف هنری تلاش داشته تا آثاری مفهومی با رویکردهای انتقادی را ارائه کند.

فرشین طهماسب که در زمینه آهنگسازی و نوازندگی نیز فعال است، چندین تک آهنگ از او منتشر شده است. او همچنین در زمینه بازیگری نیز فعالیت داشته و علاوه بر بازی در چند فیلم سینمایی و کوتاه، فیلم «سرطان» به کارگردانی حسین شهابی را در نوبت اکران دارد.

فرشین طهماسب

محمود نورایی منتقد هنری درباره این نمایشگاه نوشته است: احساس زنانه، وجهه قالب آثار نمایشگاه «شکستنی» است. آثاری که فرشین طهماسب به بیان‌گرایی عواطف زنان جامعه پیرامون‌اش اختصاص داده است. زنانی که در بهترین حالت، بی‌تفاوتی را تجربه و در سخت‌ترین حالت خود، خفقان و تراژدی را دنبال می‌کنند.

زنانی که صورت خود را یا زیر ماسک پنهان کرده‌اند و یا با جبر زمانه دهان خود را بسته می‌بینند؛ آنان در شکوفاترین حالت زندگی روزمره خود سیگار به دست زیر نگاه برنده مردانه، نوعی مقاومت از خود نشان می‌دهند.

احساس تلخ جاری در این مجموعه آثار، واقعیتی از فضای جامعه کنونی است که طهماسب رنگ و بویی بصری به آن بخشیده است. او در این آثار نوعی سنت روایت‌گری تصویری را در پیش گرفته که بی‌شباهت به کمیک استریپ (داستان‌های مصور) نیست. سوژه‌های او همچون قهرمانان داستان‌های مصور، پیشینه و پسینه‌ای را در صورت و فضایی که قرار گرفته‌اند به مخاطب ارائه می‌دهند که بازخوانی هر یک از آنها می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.

اگرچه مجموعه آثار «شکستی» در یک تم موضوعی قراردارند و روندی سلسله‌وار را دنبال می‌کنند، اما طهماسب در تکنیک اجرایی خود، بدون وابستگی به سبک یا تکنیک خاصی به ارائه اثر پرداخته و بیشتر خود را مقید به ارائه حسن درون اثر با تکنیک معادل آن کرده است تا وجهه احساسی و گفتمانی آثارش را رنگ بیشتری ببخشد.

اما بیان مفهومی آثار نمایشگاه «شکستنی» در این نقطه ختم نمی‌شود و در لایه زیرین آثار، بیان‌گرایی حس نوستالژیک، نقد جهان پیرامون و تحلیل بسترهای اجتماعی نیز قابل خوانش است.

 

عکس: غزل دانا

 

 

 

 

گالری شکوه فرشین طهماسب
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین