کد خبر: 71948 A

نقاشی گلدان| فلورین استتهایمر

نقاشی گلدان رکورد زد

نقاشی گلدان رکورد زد

تابلو نقاشی «طبیعت بی‌جان لاله‌ها زیر سایبان»‌(۱۹۲۵) اثر «فلورین استتهایمر» در حراجی کریستیز به مزایده گذاشته شد.

ایران آرت: فروش یک تابلو نقاشی طبیعت بی‌جان از «فلورین استتهایمر»، نقاش، شاعر و نمایشنامه‌نویس آمریکایی رکورد جدیدی را برای این هنرمند در حراجی به ثبت رساند.

به گزارش ایسنا، تابلو نقاشی «طبیعت بی‌جان لاله‌ها زیر سایبان»‌(۱۹۲۵) اثر «فلورین استتهایمر»، نقاش و شاعر مدرنیست که در هجدهم آوریل در حراجی کریستیز به مزایده گذاشته شد، درحالی به قیمت ۸۲۰,۰۰۰ دلار فروخته شد و رکورد جدیدی را برای این هنرمند به ثبت رساند که ارزش آن در بهترین حالت ۳۰۰,۰۰۰ دلار پیش‌بینی شده بود.

«آرت‌نت» نوشت، رکورد فروش قبلی این هنرمند نیویورکی به تابلو نقاشی «طبیعت بی‌جان با گل» (۱۹۰۰) تعلق داشت که در سال ۲۰۱۶ در یک حراجی به قیمت ۳۷۵,۰۰۰ دلار فروخته شده بود.

دیگر نقاشی این هنرمند که در حراجی اخیر کریستیز به مزایده گذاشته شد نیز «هنری مک‌براید با الهام از وینسلو هومر»‌ (۱۹۲۴) نام داشت که با وجود برآورد قیمت ۶۰,۰۰۰  دلاری در نهایت به قیمت ۷۲,۰۰۰  فروخته شد.

با در نظر گرفتن این دو تابلو نقاشی، تاکنون فقط ۱۰ مورد از نقاشی‌های «استتهایمر» در حراجی ارائه شده‌اند. این دو نقاشی همچنین از معدود نقاشی‌های به جای مانده از این هنرمند محسوب می‌شوند که هنوز در مجموعه‌های خصوصی نگهداری می‌شوند.

در حالی که ممکن است «استتهایمر» از بسیاری از دوستان و همکارانش کمتر شناخته‌شده باشد، اما این هنرمند به اندازه سایر هنرمند زمان خود فعالیت‌های قابل‌توجهی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

 

حراجی کریستیز نقاشی گلدان فلورین استتهامر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین