کلکسیون هنری A.R.M رزیدنسی H Residence مجموعه HUNA با دبی کالکشن و هاله خیاط/ عکس ها

ایران آرت: آزاده جعفریان: پس از سلسله نشست های گفت و گو محور شب های دبی کالکشن Dubai Collection Nights این مجموعه زیر نظر آرت دبی Art Dubai نخستین تور دیدار از کلکسیون هنری خود را برگزار کرد.

به گزارش رسانه هنر خاورمیانه ArtDayME ، معرفی مجموعه رزیدنسی H Residence که توسط HUNA یکی از شرکت های وابسته به A.R.M Holding توسط هاله خیاط Hala Khayat و تیم دبی کالکشن نخستین تور از این برنامه ادامه دار است.

هاله خیاط در این تور در سه فضای بیرونی ، ورودی لابی و طبقه فوقانی حدود 10 نقاشی و مجسمه معرفی کرد که HUNA living از هنرمندانی از سراسر جهان خریداری و به نمایش گذاشته بود. این آثار از کلکسیون A.R.M هر چند ماه یک بار تغییر می کنند و ساکنان ساختمان با آثار تازه ای هم خانه می شوند.

این تور در فضای زیبای سرسبز ورودی سازه که به باغ مجسمه می ماند آغاز شد، جایی که مهمانان با مجموعه‌ای از مجسمه‌ها و اینستالیشن‌ها که برای درگیر کردن حواس مختلف طراحی شده بودند، استقبال می‌شدند: خلاقیت های اثیری هنرمند اماراتی شیخه المزرو Shaikha Al Mazrou ، که یادآور هنر اوریگامی ژاپنی است، چشم انداز را به زیبایی آراسته است و به تفکر در مورد تعامل بین فرم و پوچی دعوت می کند. 

در همین حال، آثار هنری نوآورانه رانا بیگم Rana Begum مرزهای بین نقاشی، طراحی و معماری را محو کرد و بینندگان را با ترکیب رنگ‌های پر جنب و جوش و دقت هندسی مجذوب خود کرد.

 با ادامه تور در داخل خانه، لابی به فضای گالری با خلاقیت و نوآوری تبدیل شد. 

هاله خیاط در مورد آثار هنری توضیح داد: اینستالیشن‌های تأمل‌برانگیز اسماعیل رندال ویکز Ishmael Randall-Weeks به موضوعات شهرنشینی، بازآفرینی و وجوه عشایری پرداخته و باعث درون‌بینی مناظر در حال تکامل مدرنیته شد.

نقاشی‌های معکوس مسحورکننده گیل هیتور کورتسائوGil Heitor Cortesāo روی پلکسی، بازدیدکنندگان را با لایه‌های توهم خود مسحور می‌کند و از آنها دعوت می‌کند تا تعامل بین ادراک و واقعیت را کشف کنند. 

بوم‌ها و نقاشی‌های انتزاعی معمایی پابلو سیکویرPablo Siquier ، تفاسیر متعارف را به چالش می‌کشد و بینندگان را به کاوش در اعماق ناخودآگاه دعوت می‌کند.

 تصویرهای خاطره انگیز علیا احمد Alia Ahmad از منظره بیابان، آغشته به گیاهان سرسبز و پوچی شدید، بازتابی کوبنده در مورد تضاد طبیعت و دخالت انسان ارائه می دهد. 

در نهایت، آثار هنری گلنور موکاژانوا Gulnur Mukazhanova با الهام از منسوجات، نگاهی اجمالی به هویت فرهنگی و روایت‌های دگرگون‌کننده قزاقستان ارائه کرد و سنت را با دیدگاهی جهانی در هم آمیخت.

 از طریق دیدگاه ها و رسانه های متنوعی که در A.R.M به نمایش گذاشته شده است. با برگزاری مجموعه هنری، مهمانان با یک جشن حسی پذیرایی شدند که مرزهای جغرافیایی و فاصله های فرهنگی را درنوردید. هر اثر هنری به عنوان شاهدی بر قدرت هنر در برانگیختن افکار، برانگیختن احساسات و پرورش درک عمیق‌تر از دنیای اطراف ما بود. در حالی که دبی به تثبیت موقعیت خود به عنوان مرکزی برای نوآوری و خلاقیت هنری ادامه می‌دهد، مجموعه‌هایی مانند اینها به عنوان چراغ‌های الهام عمل می‌کنند و بینندگان را دعوت می‌کنند تا سفری اکتشافی و روشنگری را از طریق زبان جهانی هنر آغاز کنند.

کد خبر: 71818
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-71818
هنرمند اماراتی آرت دبی Art Dubai دبی کالکشن Dubai Collection هاله خیاط Hala Khayat HUNA A.R.M A.R.M Holding HUNA LIVING
سایر گزارش های تصویری