کد خبر: 71799 A

صادق تبریزی | قیمت آثار صادق تبریزی

سرنوشت جالب اثر صادق تبریزی متعلق به شاهزاده ناپل

سرنوشت جالب اثر صادق تبریزی متعلق به شاهزاده ناپل

این اثر صادق تبریزی متعلق به مجموعه ویکتور امانوئل شاهزاده ناپل و پسر آخرین پادشاه ایتالیا بود که اوایل فوریه در ژنو (سوئیس) درگذشت

ایران آرت: جدیدترین مزایده موسسه حراج کریستیز در حالی در پاریس به کار خود پایان داد که اثری بدون عنوان از صادق تبریزی نقاش نام آشنای ایرانی و پیشگام فقید مکتب سقاخانه متعلق به مجموعه ویکتور امانوئل، شاهزاده ناپل به عنوان تنها اثر ایرانی حاضر در این حراج به فروش رسید.

این مزایده که مجموعه‌ها (Collections) نام داشت، از ۲۹ فوریه تا ۱۳ مارس ۲۰۲۴(۱۰ تا ۲۳ اسفند) به شیوه برخط (آنلاین) از سوی شعبه پاریس حراج کریستیز برگزار شد و طی آن ۱۶۹ قطعه اثر که ترکیبی از هنر کلاسیک و مدرن، هنرهای تزئینی و طراحی بودند، عرضه شد.

صادق تبریزی

به گزارش صبا،تابلوی تبریزی در این مزایده یک اثر کوچک بدون عنوان در ابعاد ۴۴٫۸ در ۳۵ سانتی متر مربوط به دهه هفتاد میلادی بود که با تکنیک آکریلیک روی بوم اجرا شده بود و با برآورد ۱۵۰۰ تا ۲۵۰ یورو به مبلغ ۲۲۶۸ یورو فروخته شد.

مهرداد فلاح ، نقاش ونماینده هنری خانواده تبریزی، درباره ارائه اثر این هنرمند در این دوره از حراج کریستیز گفت: «در پی آخرین حضور آثار زنده یاد تبریزی در حراج تهران و فروش سه اثر از ایشان در آن رویداد، حراج کریستیز پاریس اقدام به برپایی مزایده‌ای با محوریت برخی مجموعه‌های شاخص خود کرد که از آن جمله اثری از صادق تبریزی در این حراج ارائه شد. نکته جالب آن بود که ایشان تنها هنرمند ایرانی حاضر در این حراج بود که اثرش عرضه شد و به فروش رسید. این اثر متعلق به مجموعه ویکتور امانوئل شاهزاده ناپل و پسر آخرین پادشاه ایتالیا بود که اوایل فوریه در ژنو (سوئیس) درگذشت.»

مهرداد فلاح ، صادق تبریزی

نماینده هنری خانواده تبریزی در باره عرضه آثار این هنرمند در حراج ها افزود: «این یکصد و سومین حضور بین المللی زنده یاد تبریزی در حراج‌ها بود. شش سال از درگذشت ایشان می‌گذرد و این هنرمند در حراج‌های داخلی و بین المللی به جایگاه قابل قبولی دست یافته و آثار ایشان در حراج‌های کریستیز، ساتبیز، بونامز، حراج تهران و سایر حراج‌های ایرانی و بین المللی با استقبال و علاقه خریداران رو به رو شده است.»

فلاح در پایان از برپایی نمایشگاهی از آثار نقاشیخط زنده یاد تبریزی در اردیبهشت ۱۴۰۳ در دبی خبر داد.

لازم به ذکر است که زنده یاد صادق تبریزی پایه‌گذار نقاشی‌خط در ایران و از پیشگامان مکتب «سقاخانه» زمستان سال ۹۶ در سن ۷۸ سالگی در لندن درگذشت.

صادق تبریزی

صادق تبریزی قیمت آثار صادق تبریزی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین